Najtańsze na lato – Bułgaria i Tunezja

Najwyższą opłacalność na okres wakacji wykazują kierunki bułgarskie oraz tunezyjskie, a także Turecka Riwiera i Turcja Egejska. W zakresie niższych kategorii hoteli bardzo opłacalna jest też Kreta.
Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez TravelDATA, spółkę zajmującą się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje pierwszy tydzień sierpnia, czyli okres największej liczby wyjazdów wakacyjnych w Europie, a ostatnio również i w naszym kraju.
Wydarzeniem tygodnia wg fachowców z Traveldata, było piątkowe opublikowanie raportu z działalności za III kwartał 2014 przez giełdowy Rainbow Tours. Okazał się on mocnym szokiem dla środowiska branżowego oraz inwestorów, bowiem tak dobrych rezultatów chyba nikt nawet nie brał poważnie pod rachubę. Touroperator wprawdzie regularnie informował o dużych wzrostach w rezerwacjach oraz w sprzedaży wycieczek, ale jednocześnie jego oferta najczęściej należała do tańszych na rynku, co sugerowało realizację co najwyżej umiarkowanie wysokich marż. Tymczasem zysk netto za trzeci kwartał wzrósł o 150 procent do ponad 27 milionów złotych, a narastająco (czyli od początku roku 2014) przekroczył już 35 milionów. W polskiej turystyce nie odnotowywano jak dotąd aż tak dobrych rezultatów. W skali roku na te wysokie zyski i rentowność duży wpływ miały wysokomarżowe produkty objazdowe i mieszane, znaczne wzrosty w egzotyce – również wysokomarżowej, kursy walutowe- korzystne przez większą część roku, duże wyczucie w kształtowaniu turystycznych programów oraz rosnąca efektywność własnych kanałów sprzedaży. Pomimo powoli spadającego udziału agentów w łącznej sprzedaży touroperatora, pozostaje on dla nich nadal drugim największym partnerem biznesowym (po Itace) sporo wyprzedając następnych, czyli Grecosa i Wezyra.
Chociaż ceny lata 2014 nie zawierają jeszcze całości ofert takich organizatorów jak Itaka, Alfa Star i Wezyr Holidays oraz niektórych atrakcyjnych cenowo organizatorów (jak np. 7islands), to obecny układ cen pozwala już na pierwsze wnioski, które mogą być dosyć reprezentatywne dla dalszych okresów sprzedaży. Obecnie na czele najtańszych organizatorów – podobnie jak to często miało miejsce w zeszłym roku – jest już biuro Wezyr Holidays, ale atrakcyjne pod tym względem są również Grecos Holiday, lider rynku Itaka oraz wspomniany już Rainbow, a także Best Reisen. Ponieważ korelacja pomiędzy opłacalnością wycieczek dla statystycznego klienta, a dynamiką wzrostu ich sprzedaży jest jedną z najsilniejszych w turystyce, to należy domniemywać, że właśnie ci touroperatorzy mają największe szanse na kolejne sukcesy i dalszy wzrost swoich udziałów w rynku.
Obecnie ogólnie najwyższą opłacalność na okres wakacji wykazują kierunki bułgarskie oraz tunezyjskie, a także Turecka Riwiera i Turcja Egejska. W zakresie niższych kategorii hoteli bardzo opłacalna jest też Kreta, a w zakresie hoteli 5-gwiazdkowych dość wysokie wskaźniki opłacalności mają kierunki egipskie.
Wraz ze wzrostem kategorii hoteli opłacalność ofert greckich często maleje (ceny szybko rosną), a na kierunkach egipskich jest odwrotnie – wraz ze wzrostem kategorii hoteli względna opłacalność ofert rośnie (ceny rosną stosunkowo niewiele).
Najmniej opłacalnymi kierunkami, podobnie jak w zestawieniach cen imprez zimowych, pozostają wyspy Cypr i Lanzarote, które w tym okresie są zbyt drogie w stosunku do tego co mogą zaoferować turystom. Różnica między nimi jest taka, że relatywna opłacalność tego pierwszego rośnie wraz ze wzrostem kategorii hotelu, a w przypadku Lanzarote sytuacja jest odwrotna.
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty