Neckermann: jesteśmy jedynym dużym graczem, który stawia tylko na agentów
Coroczna impreza zimowa Neckermanna Podróże tym razem odbywa się w niemieckim Garmisch-Partenkirchen. Ski Opiening z udziałem Adama Małysza poprzedził dzień warsztatów dla agentów, którzy mieli okazję zapoznać się ze szczegółami i oferty oraz nowymi warunkami umowy. Przedstawiciele touroperatora przekonywali, że sprzedaż agencyjna to jeden z filarów strategii firmy.
Agenci ponad wszystko
O tym, dlaczego warto współpracować z Neckermannem agenci usłyszeli podczas sesji wykładów oraz workshopu w grupach. Prezes firmy Maciej Nykiel, otwierając spotkanie, podkreślił, że przygotowana przez jego zespół oferta być może nigdy nie wygra wojny cenowej, ale za to wyróżnia się na rynku jakością. To właśnie niezawodność ma być podstawowym atutem rynkowym Neckermanna. W połączeniu ze ścisłą współpracą agencyjną ma ona w długofalowej perspektywie zapewnić touroperatorowi lepszą pozycję rynkową.
„W sprzedaży opieramy się – jako jedyny spośród największych polskich touroperatorów – wyłącznie na agentach. Oczywiście mamy swoje kanał sprzedaży, bo każdy je ma, ale naszym założeniem jest to, że ofertę Neckermanna sprzedają głównie agenci” – mówił Maciej Nykiel.
Stawiamy na pakiety dynamiczne
Artur Rezner, dyrektor ds. sprzedaży w Neckermannie przybliżył agentom nowości w ofercie oraz filozofię współpracy z touroperatorem. Jego zdaniem nadal możliwe jest budowanie biznesu w oparciu o sprzedaż agencyjną, ten model działa bowiem na innych, lepiej rozwiniętych rynkach – np. w Austrii.
Przedstawił też uczestnikom spotkania trzy nowe katalogi Neckermanna – hotele „Selected”, zawierający obiekty sieci należących do grupy Thomasa Cooka, ofertę z dojazdem własnym, która jest jednym ze znaków rozpoznawczych touroperatora oraz katalog wycieczek czarterowych. Przypomniał, że touroperator stawia też na pakiety dynamiczne i właśnie w nich widzi przyszłość rynku.
„Uważamy, że nowoczesnym podejściem zarówno do klienta, jak i do agenta, jest także znoszenie barier sprzedażowych, czyli ograniczanie do minimum niezbędnych formalności. Dlatego zrezygnowaliśmy z tego, żeby wymagać od klienta podawania numeru PESEL i dowodu osobistego, co do tej pory potrzebne nam było chociażby do windykowania należności. Teraz klient musi nam podać wyłącznie imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu i te dane mają nam wystarczyć również w procesie windykacyjnym” – mówił Artur Rezner.
Podkreślił też, że Neckermann stara się ciągle doskonalić produkt, m. in. oferty z dojazdem własnym i pakietowanie dynamiczne, które uważa za wyjątkowo istotne.
„Dynamiczna sprzedaż pakietów to jest coś, co niewielu touroperatorów robi prawidłowo, z braku narzędzi. My mamy niezbędne rozwiązania, nie musimy kompletować pakietów „ręcznie”, bo cała oferta jest w systemie online, aktualizowana w czasie rzeczywistym” – zapewniał Artur Rezner.
Walka o klienta
Neckermann chce na rynku ścigać się nie tylko z konkurencją, ale też z dużymi graczami odbierającymi chleb touroperatorom, takimi jak np. Booking.com. Strategia firmy zakłada, że jeśli klient dostanie w biurze podróży to samo, co podczas samodzielnych zakupów online, to pozostanie wierny touroperatorowi.
Dlatego Neckermann stawia na elastyczność oferty, własne hotele oraz takie elementy jak np. sprzedaż biletów tanich linii lotniczych – Ryanaira i WizzAira. A wszystko ma być dostępne we wszelkich możliwych kombinacjach, terminach i w konkurencyjnej cenie.
Po co klient miałby zamiast rezerwować ba Booking.com i kupować bilet na stronie Ryanair skorzystać z oferty Neckermanna? Artur Rezner wyjaśniał, że diabeł tkwi w usługach dodatkowych w cenie wyjazdu.
„Zawsze, niezależnie od kierunku wyjazdu, zapewniamy transfer z lotniska – taksówką albo autokarem – oraz wliczamy w cenę pakietu koszt transportu bagażu. Albo podajemy, ile klient będzie musiał za to dopłacić, co jest wyjątkowo istotne dla tych, którzy korzystają z tanich linii” – mówi Artur Rezner.
Nowe umowy z agentami
Touroperator przedstawił agentom ostatnio nowe umowy, uwzględniające RODO oraz zapisy nowej Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, wprowadził nowe zasady naliczania prowizji, samofakturowanie i większe zniżki dla agentów na wyjazdy z Neckermannem (20 proc.). Prowizja jest wypłacana automatycznie, a pod koniec progu touroperator weryfikuje, w którym z progów znajduje się dany agent i wyrównuje różnicę.
Według Artura Reznera progi zostały ustawione tak, żeby dojście do najwyższego progu ma być dla agenta zadaniem łatwym. Agenci otrzymują też od touroperatorów materiały marketingowe oraz mają możliwość brania udziału w promocjach, takich jak Black Friday, mikołajki, wyprzedaże weekendowe. W kwietni zaś rozpocznie się konkurs sprzedażowy dla agentów, do wygrania ma być udział w wyjeździe studyjnym z Neckermannem.
Nasza strategia
O tym, jaką strategię długofalową przyjęła cała grupa Thomasa Cooka opowiadał uczestnikom spotkania Krzysztof Majda, menedżer ds. produktu i szef Coaching & Training Club. Przypomniał, że oprócz działalności organizatora imprez turystycznych, koncern posiada też własną linię lotniczą i jest piątą co do wielkości siecią hotelową w Europie. To właśnie koncept opierania jakości produktu na hotelach własnych ma być przewagą rynkową Thomasa Cooka. Obiekty należą do kilku sieci, a każda marka jest skierowana do określonej grupy klientów.
Jak przypomniał Krzysztof Majda, wszystkie je łączy jedno – pilnowanie wysokiego standardu oraz podejście do hotelarstwa w nowoczesny sposób. Czyli np. stawianie na dobrej jakości kuchnię lokalną, unikatowy wystrój (murale zaprojektowane przez znanych artystów specjalnie na potrzeby hoteli należące do Thomasa Cooka), atrakcje w duchu najnowszych trendów, np. escape roomy.
„Przykład tego, jak design robi furorę w hotelarstwie, są obiekty sieci Casa Cook. Inni hotelarze z Grecji jeżdżą do nich specjalnie po to, żeby podpatrywać rozwiązania i czerpać inspirację. Założenie jest takie, żeby te obiekty były tak dobre, że zachwycą klienta. Że nie będzie on miał wątpliwości, iż dokonał słusznego wyboru ufając agentowi i kupując wycieczkę w Neckermannie. I żeby chciał wrócić to tego sprzedawcy i wybrać kolejny produkt tej marki” – przekonywał Krzysztof Majda.
Od jutra narty
Agenci, którzy pojechali z Neckermannem mieli też okazję zapoznać się z niektórymi aspektami turystycznej oferty partnerów wyjazdu: Niemieckiej Centrali Turystyki, Dubai Tourism oraz Bułgarii. A drugą część dnia spędzili dyskutując o ofercie w podgrupach podczas sesji spotkań przy stolikach. Kolejne dni spędzą jeżdżąc na nartach. Podczas oficjalnego wieczoru powitalnego będą mieli okazję spotkań Adama Małysza, który już kolejny rok z rzędu jest gwiazdą Ski Opening z Neckermannem.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty