Neckermann Podróże nagrodzony Ekomersami 2016
Neckermann Podróże wygrał konkurs Ekomersy 2016 za spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży. Ekomersy to jeden z najbardziej uznanych konkursów w branży e-commerce, mający na celu wyróżnienie najlepszych firm, produktów i usług wspierających sprzedaż w Internecie.
Ekomersy to najważniejsza nagroda dla branży e-commerce w Polsce. W tym roku nagrody przyznano już po raz piąty. Neckermann wygrał w kategorii „Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży” pokonując takie marki jak: ITAKA, Decathlon, Wittchen, eobuwie.pl, Mirat.pl, Księgarnia Internetowa PWN i FUTUREMED.
Nagroda to efekt bliskiej współpracy między Optimise i Neckermann Podróże, która przełożyła się na wzrost liczby wypełnionych formularzy rezerwacji (o 521 proc. w ciągu pierwszego półrocza 2016), a także wzrost liczby kontaktów z infolinią (198 proc.) i wzrost średniej wartości rezerwacji o 7 proc.
Jarosław Sokołowski, e-Commerce Manager w Neckermann Podróże powiedział: „Nasze rozumienie zapewnienia spójności doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży zakłada brak konkurencji pomiędzy kanałami komunikacyjnymi i sprzedażowymi. Kanały te w Neckermann Podróże mają wzajemnie się wspierać, asystując klientowi na każdym etapie jego procesu decyzyjnego, aż do uzyskania opinii powyjazdowej. A i ona, w razie ew. problemów, jest jeszcze gruntownie analizowana i pozostajemy w kontakcie z Klientem, którego wrażenia po urlopie nie są perfekcyjne. Klient sam wybiera ten kanał komunikacji z naszą firmą, który w danym momencie jest dla niego najważniejszy.
Widać to doskonale na przykładzie strony www i live chata – cześć klientów po rozpoczęciu procesu zakupowego online decyduje się przejść do live chata i tam sfinalizować transakcję. Jest jednak równie duża część naszych klientów, która po zasięgnięciu informacji na live chacie finalizuje transakcję online. Nasze zadanie polega na dostosowaniu działań reklamowych do kanału, w którym Klient jest w danej chwili oraz do etapu procesu decyzyjnego Klienta. Bez nadmiernej natarczywości komunikujemy się z Klientem, dostarczając mu takie informacje, jakie są dla niego w danym momencie odpowiednie. Wsparcie systemu CRM oraz marketing automation daje nam wiele możliwości zbierania danych o potrzebach Klienta i odpowiedniego ich wykorzystania.”
Nagrodzona kampania obejmowała dwa etapy. Pierwszy miał na celu dywersyfikację działań marketingowych Neckermanna, uzupełnienie ich o nowe kanały dotarcia i zbudowanie spójnej komunikacji, drugi – weryfikację skuteczności działań z pierwszego etapu oraz opracowanie narzędzia mierzenia wpływu działań online na kontakty z infolinią i biurami sprzedaży.
Rafał Oracz, CEO grupy AdNext, w skład której wchodzi Optimise, podkreśliła: „Warto zwrócić uwagę na istotny aspekt tej nagrody. To nagroda dla Neckermann za umiejętność dogłębnego zrozumienia potrzeb i motywacji konsumenta, czyli dokładnie za to, na czym opiera się praca spółek naszej grupy. Nie o puste fajerwerki oryginalności, ale o prawdziwą satysfakcję z robienia czegoś, co ma realny sens dla odbiorcy – zarówno marketera, jak i jego klientów. Wzrost efektu wynika bowiem przede wszystkim z tego, że docieramy do osób, o których wiemy, że naprawdę są zainteresowane prezentowaną ofertą i aktywnie z niej skorzystają.”
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 marca 2025
Travelist.pl: poza sezonem, ale w trendzie. Polacy wybierają urlop w marcu
Wiosna w powietrzu, brak tłumów i najważniejsze – niższe ceny. To między innymi dlatego…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 marca 2025
Travelist.pl: poza sezonem, ale w trendzie. Polacy wybierają urlop w marcu
Wiosna w powietrzu, brak tłumów i najważniejsze – niższe ceny. To między innymi dlatego…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty