Nie dłuższy urlop, lecz krótsze, spontaniczne wypady. Europa Ubezpieczenia bada plany wakacyjne Polaków
Aż 63,5 proc. Polaków bierze pod uwagę, że ze względu na pandemię koronawirusa w ostatniej chwili będzie musiało zrezygnować z letnich planów urlopowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Europa Ubezpieczenia. Jednocześnie COVID-19 istotnie skrócił w badanej grupie Polaków średnią długość wyjazdu urlopowego.
Badanie Europa Ubezpieczenia zrealizowano w dniach 9-10 marca metodą wspomaganego wywiadu komputerowego – CAWI. Zapytano w nim 750 osób z miast liczących ponad 100 tys. mieszkańców o wpływ pandemii COVID-19 na ich plany związane z wypoczynkiem i aktywnym spędzaniem czasu wolnego. To osoby najbardziej aktywne i mobilne na rynku usług turystycznych i sportowych.
Jedna piąta Polaków nie wie, co zrobi w wakacje
„Zestawiając plany dotyczące tegorocznego wypoczynku z realnymi zachowaniami urlopowymi z 2019 roku widać wyraźnie, że pandemia wpłynęła na skrócenie czasu wyjazdu wakacyjnego. Jednocześnie blisko połowa badanych zgodziła się z twierdzeniem, że ze względu na koronawirusa częściej będzie wybierało się w najbliższym sezonie letnim na kilkudniowe, spontaniczne wyjazdy – kosztem dłuższego, zaplanowanego wcześniej urlopu. Ten trudny dla wszystkich czas zmienił sposób planowania wakacyjnego wypoczynku. Przystosowanie się do tych trwałych zmian w zachowaniach Polaków będzie wyzwaniem dla branży ubezpieczeniowej” – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.
41,3 proc. respondentów deklaruje, że spędzi tegoroczne wakacje w Polsce, a 24,7 proc. planuje wyjazd zagraniczny. 19,9 proc. badanych osób nie wie jeszcze, co będzie robić latem. 15,9 proc. spędzi urlop w miejscu swojego zamieszkania i w jego najbliższej okolicy. 9,3 proc. przeznaczy go na przydomowe prace i porządki.
Decyzje na ostatnią chwilę
„U progu trzeciej fali pandemii plany wakacyjne Polaków najlepiej opisuje jedno słowo: niepewność. Z jednej strony możemy się spodziewać szturmu na krajowe kurorty i obiekty turystyczne. Z drugiej strony, duża część badanych nie wie jeszcze, co będzie robić latem. Ze względu na często zmieniające się restrykcje wielu z nich decyzję dotyczącą wyjazdów będzie podejmować w ostatniej chwili. Jeśli dodamy do tego wysoki poziom gotowości do skorzystania z szybkich, krótkoterminowych ubezpieczeń – zadeklarowało go 45,8% respondentów – to możemy się spodziewać ogólnego wzrostu popytu na tego typu usługi” – mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń podróżnych w Europa Ubezpieczenia.
Wśród aktywności, za którymi respondenci tęsknią najmocniej po roku trwania pandemii i wprowadzania ograniczeń związanych z aktywnym spędzaniem czasu wolnego są: spotkania towarzyskie ze znajomymi (67,6 proc.), wyjścia do restauracji (67,3 proc. respondentów) i krótkie, spontaniczne wyjazdy 1- i 2-dniowe (61,9 proc.). Jednocześnie najmniej brakuje im zakupów w centrach handlowych – tę aktywność wskazało jedynie 39,8 proc. badanych.
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Travelist.pl: grudzień rekordowym miesiącem rezerwacji
Koniec roku sprzyjał planowaniu, w tym także podróży. Jak pokazują dane portalu…
0 Komentarzy3 Minuty