Niemcy: 2021 rokiem przejściowym dla rozwoju turystyki przyjazdowej
Według Niemieckiej Centrali Turystycznej rok 2021 będzie dla niemieckiej turystyki przyjazdowej rokiem wychodzenia z pandemii COVID-19. Od 2021 roku można oczekiwać stopniowego ożywienia popytu w turystyce międzynarodowej. Prognozy Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) opierają się na danych za rok 2020 oraz na analizach różnych instytutów badawczych.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), powiedziała: „Pandemia COVID-19 i wynikający z niej bezruch w światowej turystyce są odzwierciedlone również w bilansie niemieckiej turystyki przyjazdowej w 2020 roku. Jednocześnie międzynarodowe badania potwierdzają mocną pozycję marki Niemiec, jako kraju turystycznego oraz rosnącą gotowość do podróżowania turystów zagranicznych. Firmy z niemieckiej branży turystycznej musiały zmierzyć się z wyzwaniami kryzysu: w zakresie obsługi klienta wiele procesów zostało zdigitalizowanych oraz opracowano szczegółowe procedury higieny. Oferty turystyczne zostały dostosowane do zmieniających się potrzeb klientów. Stwarza to dobre warunki dla fazy uzdrawiania ”.
W 2020 roku noclegi na minusie
Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego w 2020 roku zarejestrowano 32 miliony noclegów cudzoziemców w obiektach noclegowych z co najmniej dziesięcioma łóżkami oraz na kempingach. Jest to spadek o 64,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Petra Hedorfer dodała: „Pomimo trwających faz lockdownu i ograniczeń w podróżowaniu, są powody do ostrożnego optymizmu. Biorąc pod uwagę doświadczenia minionego roku, spodziewamy się wzrostu liczby wyjazdów, zwłaszcza w miesiącach letnich. Napływ z rynków zagranicznych będzie się powoli odradzał. Nadal zakładamy, że podróże prywatne będą powracać szybciej niż podróże służbowe. Segment podróży służbowych w najbliższym czasie będzie, w coraz większym stopniu, charakteryzował się hybrydowymi formami spotkań i wydarzeniami online. Bazując na powyższych prognozach turystyka przyjazdowa do Niemiec może zacząć powracać do poziomu sprzed kryzysu dopiero od 2024 r. Warunkami koniecznymi do ożywienia rynku niemieckiego nadal są cyfrowa transformacja, innowacje i turystyka zrównoważonego rozwoju”.
Niemiecka Centrala Turystyki – technologie cyfrowe pomogą w promocji
POWIĄZANE WPISY
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
W Sofii odbędzie się spotkanie ECTAA
Spotkanie Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
22 października 2024
Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Niemcy: 2021 rokiem przejściowym dla rozwoju turystyki przyjazdowej […]
[…] Niemcy: 2021 rokiem przejściowym dla rozwoju turystyki przyjazdowej […]