Niemcy – 80 mln noclegów w 2015 roku

AG

Liczba noclegów wykupionych przez turystów odwiedzających Niemcy w 2015 roku prawdopodobnie osiągnie 80 mln. Do końca listopada, wg. danych Federalnego Urzędu Statystycznego noclegi zagranicznych gości, w hotelach i pensjonatach z minimum 10 łóżkami wzrosły o 5,6 proc., osiągając poziom 74,2 milionów noclegów.

Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „W porównaniu europejskim wyniki niemieckiej przyjazdówki są ponadprzeciętnie dobre. Zgodnie z najnowszymi danymi Eurostatu liczba zagranicznych noclegów w krajach UE rośnie o 3,5 proc.. Nasz prognozowany wzrost o 5,7 proc. to wynik znacząco przekraczający średnią i lepszy niż wszystkich większych krajów turystycznych.”

Wynik +11,1 proc. zanotowany na koniec listopada potwierdza znaczenie rynków dalekich dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, jako głównego czynnika wzrostu. Mimo wszystkich zawirowań gospodarczych czy walutowych na niektórych rynkach o dużym potencjale liczby są nadal wyjątkowe: Chiny +26,1 proc., Zatoka Perska +17,9 proc,, Korea Południowa +16,7 proc. Stany Zjednoczone potwierdzają swoją pozycję najważniejszego pozaeuropejskiego rynku,
zajmując 3. miejsce wśród wszystkich rynków ze wzrostem o 8,2 proc.

Stabilny rozwój rynków europejskich Wszystkie najważniejsze rynki europejskie wykazują do listopada 2015 r. wzrosty w stosunku do roku poprzedniego. Miejsce pierwsze zajmuje Holandia (+1,9 proc.). Znaczący wzrost odnotowuje Szwajcaria (drugie miejsce, +8,6 proc.) oraz Wielka Brytania (+7,6 proc.). Największe wzrosty z Europy ma rynek hiszpański (+23,2 proc.), zaś największe spadki Rosja (minus 29,7 proc.), co oznacza spadek do poziomu z roku 2011.

Co do prognoz na rok 2016, Petra Hedorfer powiedziała:„Niemcy to lubiana marka turystyczna, ze wspaniałą infrastrukturą i bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny, predystynowana tym samym do długofalowego wzrostu w stosunku do międzynarodowej konkurencji. o prognozie na bieżący rok: „Niestabilność gospodarcza na wielu rynkach i strach przed zamachami terrorystycznymi zmniejsza jednak ochotę na podróżowanie.
Na niektórych rynkach także sytuacja związana z kryzysem uchodźczym wywołuje negatywne skutki. Z tych powodów w 2016 r. wzrost o 1 do 3 proc. uważamy za realistyczny .”