Niemcy kontynuują kampanię „German.Local.Culture” i „Feel Good”
Niemiecka Centrala Turystyczna (DZT) kontynuuje rozpoczętą w czerwcu kampanię promującą turystykę przyjazdową inspirującą się zwyczajami, tradycjami i różnolitością kulturową. Cele to: promocja małych i średnich miast oraz ich ofert kulturalnych, wzmocnienie turystyki zrównoważonej i promocja celów wycieczkowych na terenach wiejskich.
Podczas pikniku rodzinnego zorganizowanego przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT), Saksonię i Niemiecki Instytut Wina, w Forcie 8 na Służewcu w ostatni weekend dużo się działo.
Tomasz Pędzik, dyrektor przedstawicielstwa DZT w Polsce, przypomniał główne cel kampanii promocyjnej „German.Local.Culture. Są to: promocja małych i średnich miast oraz dzielnic wielkich metropolii. Kampania ma zachęcić do zwiedzania lokalnych atrakcji, poznawania kultury i oferty gastronomii lokalnej.
Jak zaznaczył Pędzik, kampania opiera się na opiera się czterech grupach tematycznych: German local flair, German local crafts, German local taste I German local green (atmosfera, rzemiosło, smak i zielona turystyka).
Prowadzona równolegle kampania „FeelGood” ma z kolei pozycjonować Niemcy jako kierunek o bogatej ofercie turystyki zrównoważonej. Promuje podróże przyjazne dla środowiska i klimatu. Ma na celu wzmocnienie oferty wypoczynku na łonie natury, z dala od zgiełku miast lub w zielonych strefach wielkich miast.
Według Tomasz Pędzika, nowa kampania Niemieckiej Centrali Turystyki wpisuje się w trend podchodzenia do podróży w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Wyjazd ma być już nie tylko atrakcyjny, ale świadomy: połączony z troską o zdrowie, środowisko i lokalną społeczność.
Saksonia niezmiennie popularna wśród Polaków
Barbara Klary, przedstawicielka Saksonii w Polsce, podkreśliła, że chociaż w 2020 region odwiedziło mniej Polaków niż rok wcześnie, to liczba ich zmalała najmniej spośród zagranicznych turystów. W ubiegłym roku w Saksonii odnotowano 47 073 gości z Polski (o 44,7 proc. mniej niż w 2019 roku), wykupili oni 147 336 noclegów (minus 28,9 proc.). Klary podkreśliła, że w ubiegłym roku okno wyjazdowe do Saksonii było wyjątkowo krótko otwarte – od czerwca do początku października.
W dalszej prezentacji, Barbara Klary przypomniała znane walory regionu: bogactwo kulturowe, niebanalne krajobrazy, moc atrakcji. Nie do przecenienia jest także bliskość do Polski oraz małe odległości dzielące wszystkie atrakcyjne miejsca w Saksonii.
Prelegentka zapowiedziała ważne wydarzenia w Dreźnie w nadchodzących kilkunastu miesiącach. Już 12 września otwarta została wystawa Verneera, która będzie czynna do 2 stycznia 2022. 17 września nastąpi otwarcie wystawy „Tajemniczy Bansky” a 2 października wystawa rosyjskiego i niemieckiego malarstwa romantycznego (m.in. ze zbiorów Galerii Tretiakowskiej i drezdeńskich).
Z kolei w Lipsku, w roku 2022 najważniejszym wydarzeniem kulturalnym będzie festiwal „Wagner 22” – od 22 czerwca do 14 lipca zaprezentowane będzie wszystkie 13 oper kompozytora
Trzecie co do wielkości miasto Saksonii, Chemnitz, największe dni chwały przeżywać w 2025 roku, kiedy będzie Europejską Stolica Kultury. To mniej znane od Lipska i Drezno miasto, może się pochwalić min. modernistyczną architekturą.
Wino i dobra zabawa
Anna Gmurczyk z Niemieckiego Instytutu Wina ze swadą poprowadziła prezentację win niemieckich i zaprosiła na degustację m.in. świetnych rieslingów.
Podobnych atrakcji dla dorosłych i dzieci było przez dwa dni wiele. Pierwsi mogli spróbować sowich sił podczas warsztatów kulinarnych prowadzonych przez Michała Grzywacza.
Najmłodsi wspinali się po ścianie wspinaczkowej, malowali – pod okiem cierpliwych animatorek – naczynia porcelanowe (Miśni drżyj!), robili latawce i figurki zwierzątek.
Wszyscy mogli pedałując na stacjonarnych rowerach ukręcić sobie sok z warzyw i owoców. Wśród gości przechadzał się August II Mocny z hrabiną Cosel, w sobotę wieczorem odbył się koncert. Po raz kolejny Niemcy udowodnili, że promocja kraju, to nie tylko rozdawanie folderów i reklamy w internecie.
Poznawaj Niemcy lokalnie. Rusza nowa kampania promująca turystykę miejską i kulturoznawczą
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
5 października 2024
Afera dziennikarza BBC. Brak wózków pokładowych dotyczy większości przewoźników
Frank Gardner, dziennikarz BBC podróżując z Warszawy do Londynu spotkał się z brakiem…
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty