Niemcy najsilniejszą marką na świecie
Jak wynika z badań renomowanego Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcom udaje się obronić pozycję lidera w 2020 roku. Każdego roku NBI analizuje aktualną reputację 50 wiodących gospodarek świata oraz wybranych krajów rozwijających się. Miejsca 2 i 3 w rankingu zajmują Wielka Brytania i Kanada.
Niemcy cieszą się szczególnie wysokim uznaniem w walce z pandemią. Ponad połowa uczestników badania w 20 krajach świata pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie kryzysu spowodowanego Covid 19. Na liście międzynarodowych celów podróży, do których respondenci najchętniej udaliby się w ciągu najbliższych pięciu lat, Niemcy są na pierwszym miejscu.
NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów. W tym celu w okresie od 7 lipca do 31 sierpnia 2020 r. przeprowadzono ponad
20 000 wywiadów w 20 różnych krajach, a wyniki badania zestawiono w postaci rankingu.
We wszystkich sześciu segmentach Niemcy plasują się w pierwszej dziesiątce w 2020 roku. W obszarze kultury Niemcy utrzymują 4 miejsce z roku poprzedniego, a w rankingu turystycznym poprawiają wynik o jedno miejsce, plasując się na 9 pozycji wśród wszystkich krajów świata.
W podkategoriach w ramach kryterium „turystyka” rośnie uznanie dla „zabytków” o jeden punkt (obecnie miejsce 7), podczas gdy „miasta tętniące życiem” zajmują 7 miejsce w rankingu tak samo jak w roku poprzednim.
Thomas Bareiß, poseł do Bundestagu, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki i Energii oraz pełnomocnik rządu federalnego ds. turystyki oraz ds. małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział: „Niemcy jako marka mają wyjątkowy wizerunek na świecie. Po raz szósty z rzędu utrzymaliśmy czołową pozycję w ogólnym rankingu NBI. To ogromny sukces w tej trudnej fazie pandemii, a zarazem silny bodziec do stawienia czoła wyzwaniom.”
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), dodała: „W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii Covid 19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością. Od 2008 r. Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 r. znaleźliśmy się po raz szósty na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają za zadanie utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii oraz zachować w oczach opinii publicznej wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Niemcy najsilniejszą marką na świecie […]