Niemcy najsilniejszą marką na świecie
Jak wynika z badań renomowanego Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcom udaje się obronić pozycję lidera w 2020 roku. Każdego roku NBI analizuje aktualną reputację 50 wiodących gospodarek świata oraz wybranych krajów rozwijających się. Miejsca 2 i 3 w rankingu zajmują Wielka Brytania i Kanada.
Niemcy cieszą się szczególnie wysokim uznaniem w walce z pandemią. Ponad połowa uczestników badania w 20 krajach świata pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie kryzysu spowodowanego Covid 19. Na liście międzynarodowych celów podróży, do których respondenci najchętniej udaliby się w ciągu najbliższych pięciu lat, Niemcy są na pierwszym miejscu.
NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów. W tym celu w okresie od 7 lipca do 31 sierpnia 2020 r. przeprowadzono ponad
20 000 wywiadów w 20 różnych krajach, a wyniki badania zestawiono w postaci rankingu.
We wszystkich sześciu segmentach Niemcy plasują się w pierwszej dziesiątce w 2020 roku. W obszarze kultury Niemcy utrzymują 4 miejsce z roku poprzedniego, a w rankingu turystycznym poprawiają wynik o jedno miejsce, plasując się na 9 pozycji wśród wszystkich krajów świata.
W podkategoriach w ramach kryterium „turystyka” rośnie uznanie dla „zabytków” o jeden punkt (obecnie miejsce 7), podczas gdy „miasta tętniące życiem” zajmują 7 miejsce w rankingu tak samo jak w roku poprzednim.
Thomas Bareiß, poseł do Bundestagu, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki i Energii oraz pełnomocnik rządu federalnego ds. turystyki oraz ds. małych i średnich przedsiębiorstw, powiedział: „Niemcy jako marka mają wyjątkowy wizerunek na świecie. Po raz szósty z rzędu utrzymaliśmy czołową pozycję w ogólnym rankingu NBI. To ogromny sukces w tej trudnej fazie pandemii, a zarazem silny bodziec do stawienia czoła wyzwaniom.”
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), dodała: „W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii Covid 19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością. Od 2008 r. Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 r. znaleźliśmy się po raz szósty na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają za zadanie utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii oraz zachować w oczach opinii publicznej wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji.”
POWIĄZANE WPISY
23 stycznia 2025
Lublin zaprasza na kolejną edycję spacerów z przewodnikami miejskimi
1 lutego rozpocznie się kolejna edycja programu „Poznaj Lublin z Przewodnikiem”, czyli…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Warta: Polacy stawiają na ubezpieczenia i wygodę w zimowych podróżach
Polacy ruszyli na ferie i nie mają zamiaru oszczędzać na własnym komforcie czy…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Niemcy najsilniejszą marką na świecie […]