Niemcy – ponad 13 proc. więcej Polaków w I kwartale
W pierwszym kwartale tego roku turystyka przyjazdowa do Niemiec wzrosła o 2,4 proc. Federalny Urząd Statystyczny odnotował 15,3 miliona noclegów zagranicznych gości w hotelach i pensjonatach powyżej 10 łóżek w okresie styczeń – marzec 2017, co daje wzrost o 360 000 noclegów w stosunku do roku poprzedniego.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Trudne warunki ramowe, które wpływały na ruch turystyczny w roku 2016 mają znaczenie także w początku 2017 roku i obniżają popyt na wyjazdy turystyczne w niektórych krajach. Mówię o takich czynnikach jak kryzysy gospodarcze, Brexit, niestabilność polityczna, populizm i protekcjonizm czy wysoka wrażliwość gości z Azji na kwestie związane z bezpieczeństwem. Jednocześnie marka Niemcy jest świetnie odbierana w świecie, potwierdzają to pozytywne impulsy z krajów BRIC, wszystkie cztery rynki z dwucyfrowymi wzrostami”.
Wyniki rynku rosyjskiego – po dwóch latach spadków – nabierają dynamiki. Wzrost w pierwszym kwartale wyniósł 21,3 proc.. Należy jednak uwzględnić, że wolumen noclegów z rynku rosyjskiego w 2016 r., czyli 1,5 miliona noclegów to poziom z roku 2010, dużo poniżej rekordowego roku 2013 (2,6 miliona noclegów).
Także Polska rośnie ponadprzeciętnie: +13,5 proc.
Negatywny wpływ na wyniki pierwszego kwartału z niektórych rynków sąsiednich miała późna Wielkanoc: Szwajcaria (minus 6,6 proc.), Belgia (minus 5,0 proc.) i Dania (minus 13,7 proc.).
Bardzo różne wyniki odnotowały rynki dalekie. Największy daleki rynek dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, USA, zanotował wzrost o +5 proc.. Rynek chiński po spowolnieniu w 2016 r. wywołanym kryzysem gospodarczym (rok zamknięty wynikiem +1,6 proc.) znów nabiera dynamiki. Wzrost o 12,4 proc. daje Chinom miejsce wśród kluczowych 10 rynków. Kraje Zatoki Perskiej notują natomiast duży spadek (minus 23,9 proc.) spowodowany spadkiem cen ropy. Ten relatywnie mały rynek rósł bardzo dynamicznie w ostatnich latach. Straty z poprzedniego rynku odnotowane z rynku brazylijskiego wyrównują się. Pierwszy kwartał Brazylia zamknęła wynikiem +15,6 proc.. Duży wzrost notują także Indie (+12,1 proc.).
Petra Hedorfer dodała: „Nasza nowa inicjatywa marketingowa i komunikacyjna #GermanySimplyInspiring wzmocni jeszcze pozycję marki Niemiec jako atrakcyjnego celu turystycznych wyjazdów.”
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2024
Film ,,Pielgrzym nadziei” w Instytucie Cervantesa
Instytut Cervantesa w Warszawie zaprezentował film dokumentalny TVP o Camino de Santiago…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty