Niemcy – ponad 13 proc. więcej Polaków w I kwartale
W pierwszym kwartale tego roku turystyka przyjazdowa do Niemiec wzrosła o 2,4 proc. Federalny Urząd Statystyczny odnotował 15,3 miliona noclegów zagranicznych gości w hotelach i pensjonatach powyżej 10 łóżek w okresie styczeń – marzec 2017, co daje wzrost o 360 000 noclegów w stosunku do roku poprzedniego.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Trudne warunki ramowe, które wpływały na ruch turystyczny w roku 2016 mają znaczenie także w początku 2017 roku i obniżają popyt na wyjazdy turystyczne w niektórych krajach. Mówię o takich czynnikach jak kryzysy gospodarcze, Brexit, niestabilność polityczna, populizm i protekcjonizm czy wysoka wrażliwość gości z Azji na kwestie związane z bezpieczeństwem. Jednocześnie marka Niemcy jest świetnie odbierana w świecie, potwierdzają to pozytywne impulsy z krajów BRIC, wszystkie cztery rynki z dwucyfrowymi wzrostami”.
Wyniki rynku rosyjskiego – po dwóch latach spadków – nabierają dynamiki. Wzrost w pierwszym kwartale wyniósł 21,3 proc.. Należy jednak uwzględnić, że wolumen noclegów z rynku rosyjskiego w 2016 r., czyli 1,5 miliona noclegów to poziom z roku 2010, dużo poniżej rekordowego roku 2013 (2,6 miliona noclegów).
Także Polska rośnie ponadprzeciętnie: +13,5 proc.
Negatywny wpływ na wyniki pierwszego kwartału z niektórych rynków sąsiednich miała późna Wielkanoc: Szwajcaria (minus 6,6 proc.), Belgia (minus 5,0 proc.) i Dania (minus 13,7 proc.).
Bardzo różne wyniki odnotowały rynki dalekie. Największy daleki rynek dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, USA, zanotował wzrost o +5 proc.. Rynek chiński po spowolnieniu w 2016 r. wywołanym kryzysem gospodarczym (rok zamknięty wynikiem +1,6 proc.) znów nabiera dynamiki. Wzrost o 12,4 proc. daje Chinom miejsce wśród kluczowych 10 rynków. Kraje Zatoki Perskiej notują natomiast duży spadek (minus 23,9 proc.) spowodowany spadkiem cen ropy. Ten relatywnie mały rynek rósł bardzo dynamicznie w ostatnich latach. Straty z poprzedniego rynku odnotowane z rynku brazylijskiego wyrównują się. Pierwszy kwartał Brazylia zamknęła wynikiem +15,6 proc.. Duży wzrost notują także Indie (+12,1 proc.).
Petra Hedorfer dodała: „Nasza nowa inicjatywa marketingowa i komunikacyjna #GermanySimplyInspiring wzmocni jeszcze pozycję marki Niemiec jako atrakcyjnego celu turystycznych wyjazdów.”
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
15 stycznia 2025
„C the Unseen” – Chemnitz Europejską Stolicą Kultury 2025
Na pytanie, jak nazywa się miasto na C leżące na wschodzie Niemiec, odpowiedź powinna być…
0 Komentarzy4 Minuty
2 stycznia 2025
Ras Al Khaimah po raz szósty z rekordowym noworocznym widowiskiem
Ras Al Khaimah szósty rok z rzędu Nowy Rok świętuje rekordem. Emirat przywitał 2025 rok…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2024
Film ,,Pielgrzym nadziei” w Instytucie Cervantesa
Instytut Cervantesa w Warszawie zaprezentował film dokumentalny TVP o Camino de Santiago…
0 Komentarzy2 Minuty