Niemcy promują się swoją przyrodą

AG

W tym roku Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) będzie prowadziła akcję promocyjną pod hasłem „Fascynująca przyroda Niemiec – urlop na łonie natury”.

Podczas konferencji prasowej dyrektor oddziału DZT w Polsce, Tomasz Pędzik, powiedział: „Temat kampanii nie jest zaskoczeniem. Aż 37 proc. zagranicznych turystów odwiedzających Niemcy deklaruje, że ich celem przyjazdu jest urlop na łonie natury. Zabytki jako cel podróży wskazuje 39 proc., a na przykład miasta i architekturę – 34 proc.
Wśród turystów, którzy wybierają urlop na łonie natury są: Holendrzy (33 proc.), Belgowie (16 proc.), Szwajcarzy (9 proc.), Polacy i Brytyjczycy – po 6 proc.
Warto podkreślić, że Niemcy są światowym liderem, jeśli chodzi o segment zrównoważonego rozwoju w turystyce.”

Mało kto zdaje sobie sprawę, że aż 48 proc. powierzchni Niemiec znajduje się pod ochroną, kraj ten znajduje się pod tym względem na drugim miejscu na świecie. 35 proc. powierzchni znajduje się na terenie 130 parków przyrodniczych, w tym 16 parków narodowych i ponad 100 parków krajobrazowych. Jedna trzecia kraju jest zalesiona, w Niemczech żyje 48 gatunków wolno żyjących zwierząt i rośnie 9,5 tys. gatunków roślin. 24 proc. Niemiec to akweny wodne, utworzono na nich cztery parki narodowe. Niemcy to także 350 wysp, 30 łańcuchów górskich, 35 szczytów powyżej 2 500 metrów (najwyższy – Zugspitze, 2962 m), liczne rzeki z dwiema największymi: Renem o długości 865 kilometrów i Łabą o długości 727 km.

O tym, jak duża wagę przywiązują Niemcy do turystyki wśród natury świadczy choćby fakt, że wytyczyli ponad 200 tys. kilometrów szlaków wędrownych, w tym 500 z nich to szalki klasy premium a 150 – szlaków wysokiej jakości. Rowerzyści mogą korzystać z 200 długodystansowych szlaków rowerowych o długości ponad 70 tys. kilometrów.

Dużą rolę w nowej kampanii ma odgrywać internet. azą są rozbudowane informacje na stronie tematycznej: www.germany.travel/natur.
Interaktywna mapa oraz informacje w wielu językach będą ułatwiać poznanie bogactwa przyrody Niemiec. Nowym elementem jest wyszukiwarka celów podróży (www.germany.travel/enjoy). Użytkownik za pomocą różnych funkcji filtrowania może online znaleźć najbardziej dopasowane dla siebie miejsce w Niemczech i podzielić się swoim odkryciem ze znajomymi w mediach społecznościowych.
Kontent będzie także tworzony przez blogerów i instagramerów, którzy przemierzą Niemcy w poszukiwaniu swojego ulubionego miejsca na łonie natury. Wpisy zostaną opatrzone hasztagiem (#EnjoyGermanNature) i zebrane na specjalnej stronie (socialwall): www.german.travel/enjoygermannature.