Niemcy – start kampanii z okazji 30- lecia upadku Muru Berlińskiego

AG

9 listopada przypada 30. rocznica otwarcia granicy NRD do Republiki Federalnej Niemiec. „Pokojowa rewolucja” i upadek Muru Berlińskiego po niecałych jedenastu miesiącach zaowocowały zjednoczeniem Niemiec, które nastąpiło 3 października 1990. Z tej okazji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozpoczyna światową kampanię, której partnerem premium jest HanseMerkur.

Cele strategiczne kampanii „Niemcy jako cel podróży – 30 lat po upadku Muru Berlińskiego” wykraczają daleko poza samo tylko uhonorowanie tej historycznej chwili.
Kampania ma umożliwić reprezentatywne rozeznanie w możliwościach turystycznych w Niemczech. Kraj w ciągu ostatnich 30 lat dynamicznie się rozwija, zyskując coraz większą popularność wśród turystów zagranicznych.

Kampania oferuje partnerom ze wszystkich 16 krajów związkowych – w tym wielu mniejszym i średnim przedsiębiorstwom – platformę do zaprezentowania swoich produktów turystycznych.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Zainteresowanie tematem upadku Muru Berlińskiego i zjednoczenia Niemiec jest za granicą szczególnie duże. Przy okazji poprzednich jubileuszy prowadziliśmy już ciekawe kampanie, które miały pokazać zjednoczenie jako największy zysk dla niemieckiej turystyki. W 30 rocznicę upadku Muru skupiamy się na cyfrowej komunikacji, wykorzystując Instagram Stories i prowadząc działania marketingowe w mediach społecznościowych.“

Johannes Ganser, dyrektor ds. kooperacji i dystrybucji turystycznej HanseMerkur: „Już z okazji jubileuszu 20-lecia upadku Muru Berlińskiego HanseMerkur i DZT prowadziły wspólnie skuteczną współpracę w mediach. Kampanie kierują uwagę na historyczną chwilę, która była doniosłym wydarzeniem nie tylko dla mieszkańców Niemiec, ale też dla turystyki w całej Europie. Cieszymy się, że możemy w tym kontekście dopisać kolejny rozdział do współpracy z DZT.”

Influencerzy z najważniejszych rynków źródłowych odbywają od czerwca do września szereg podróży po całych Niemczech i dokumentują swoje wrażenia. Uzyskany w ten sposób „content“ jest publikowany z hashtagami #Germany30reunified, #HanseMerkur oraz #HandinHand na kanale instagramowym DZT, innych platformach w mediach społecznościowych, stronie internetowej www.germany.travel oraz na własnych kontach i blogach influencerów.

Składnikiem kampanii jest dodatkowo zainteresowanie tematem przedstawicieli klasycznych mediów, którzy we wrześniu wybiorą się w podróże studyjne po nowych krajach związkowych i Berlinie.
Event PR w Berlinie 20 września będzie stanowił ważny element tych wyjazdów. Podczas zaprezentuje swoim gościom jak rozwinęła się turystyka niemiecka w ciągu tych ostatnich 30 lat.

W wyniku przeprowadzanych analiz rynku i analiz porównawczych DZT co roku opracowuje kampanie marketingowe mające na celu zaprezentowanie różnorodności oferty turystycznej Niemiec.

Ponadto prowadzi kampanie odnoszące się do konkretnych wydarzeń oraz kampanie mające zwrócić uwagę na dotychczas mniej znane, ale równie atrakcyjne turystycznie regiony Niemiec.