Niemcy w czołówce krajów o zrównoważonej turystyce
W rankingu marek narodowych Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcy znalazły się wśród tych państw, które najlepiej poradziłyby sobie z problemem zmian klimatycznych. Według wskaźnika SDG, który ocenia postępy w realizacji celów klimatycznych wyznaczonych przez ONZ, Niemcy zajmują szóste miejsce, wg Indeksu Konkurencyjności Podróży i Turystyki (Travel & Tourism Development Index) opracowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne – piąte miejsce wśród 117 porównanych państw, a wg Indeksu Efektywności Środowiskowej (Environmental Performance Index) – dziesiąte miejsce wśród 180 krajów.
Z kolei według najnowszych ankiet przeprowadzonych przez Branżowy Panel Ekspercki DZT odsetek menedżerów, którzy oceniają Niemcy jako zrównoważony cel turystyczny, wzrasta z 67 procent w pierwszym kwartale 2022 roku do 76 procent w trzecim kwartale, a 62 procent biur turystycznych sprzedaje już Niemcy jako zrównoważony cel turystyczny.
Jednak pomimo tych sukcesów zmiany klimatyczne, kryzys energetyczny, transformacja środowiska geostrategicznego i przemiany demograficzne wymagają dalszych szeroko zakrojonych wysiłków wszystkich zainteresowanych stron, aby uczynić turystykę bardziej zrównoważoną, a tym samym perspektywiczną.
Takie jest główne przesłanie zorganizowanego po raz pierwszy Dnia Zrównoważonej Turystyki, który odbył się 28 września 2022 roku. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) gościła we Frankfurcie około 70 uczestników. Eksperci, decydenci ze świata polityki i biznesu oraz partnerzy aktywni w obszarze niemieckiej turystyki rozmawiali o wyzwaniach biznesowych, omawiając podejście do tych zagadnień w różnych krajach i najlepsze praktyki w realizacji projektów oraz omawiali strategie na przyszłość.
Claudia Müller, pełnomocniczka rządu federalnego ds. gospodarki morskiej i turystyki, wyjaśniła w swoim przekazie wideo: „Inwestycje w zrównoważoną turystykę, które zapewniają jednocześnie ochronę środowiska, to inwestycje w przyszłość branży turystycznej i budowanie wizerunku Niemiec jako prężnego ośrodka gospodarczego. Organizując Dzień Zrównoważonej Turystyki DZT intensywnie pomaga w osiągnięciu naszego wspólnego celu, jakim jest uczynienie z Niemiec kraju turystycznego odpornego na kryzys, przyjaznego dla klimatu, kierującego się zasadami sprawiedliwości społecznej i innowacyjnego, a przez to umacnia pozycję Niemiec wśród międzynarodowej konkurencji.”
W imieniu Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu dyrektorka departamentu Iris Wehrmann wzięła udział w dyskusji panelowej podczas Dnia Zrównoważonej Turystyki.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, podkreśliła: „Równowaga między ekologią, ekonomią i odpowiedzialnością społeczną jest fundamentalna dla przyszłości całej naszej branży. Celem Dnia Zrównoważonej Turystyki było omówienie rozwiązań zapewniających bardziej zrównoważony charakter turystyki, przedstawienie najlepszych praktyk w realizacji projektów i opracowanie wspólnych strategii w tym zakresie.”
Główny prelegent prof. Xavier Font z Uniwersytetu Surrey wygłosił wykład na temat „Marketing i promocja zrównoważonego rozwoju dla firm turystycznych”. Tine Kastrup-Misir, dyrektor ds. komunikacji Wonderful Copenhagen, przedstawił najlepsze praktyki na przykładzie działalności organizacji turystycznej stolicy Danii.
Sukcesy i inicjatywy DZT przedstawili Matthias Hickl, szef działu Business Intelligence (Kluczowe wskaźniki efektywności dotyczące zrównoważonej turystyki) oraz menedżer ds. innowacji, Olaf Schlieper (Zrównoważony rozwój w globalnym marketingu DZT).
„Możliwości bilansowania klimatu w turystyce” oraz „Innowacyjne technologie wspierające zrównoważoną turystykę” to tematy poruszane przez Swantje Lehners (Futouris) i Dirka Mühlenwega (Mastercard Europe). W panelu podsumowującym „Optymalizacja zrównoważonego rozwoju w niemieckiej turystyce” dyskutowali: Iris Wehrmann (Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu), badacz turystyki Martin Balas (Uniwersytet Eberswalde), trenerka kulinarna Estella Schweizer, ekspert ds. mobilności cyfrowej Benjamin Pfeiffer (IOKI) oraz Sabine Wendt (Visit Berlin).
Kampania „Feel Good” pokazuje jak spędzić zrównoważone wakacje
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty