Niemcy wzmiacniają promocję na rynku polskim

AG

Z okazji jubileuszu 25-lecia podpisania polsko-niemieckiego traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy Niemiecka Centrala Turystyki przeprowadza wiele dodatkowych działań, by zachęcić Polaków do odwiedzenia kraju sąsiada. Dodatkowe impulsy położono na istniejącą kooperację w turystyce przygranicznej „Partnerstwo Odry”.
Strona internetowa www.germany.travel/odra została opracowana na nowo i prezentuje największe atrakcje 8 regionów: Meklemburgii- Pomorza Przedniego, Berlina, Brandenburgii, Saksonii oraz Zachodniego Pomorza, Wielkopolski, Lubuskiego i Dolnego Śląska.
Przeprowadzana w marcu 2016 r. kampania internetowa pod hasłem „Granice dzielą, Odra łączy. 25 lat polsko – niemieckiego partnerstwa” wygenerowała dodatkowe 50 000 odwiedzin.
Istniejące także od 25. lat partnerstwo miast między stolicami Polski i Niemiec zostało podkreślone majową kampanią „Berlin 365 / 24“.
Berlin prezentował się w Warszawie na plakatach City Light oraz w reklamie kinowej.
Ponadto w październiku, we współpracy z VisitBerlin odbędzie się event dla branży turystycznej z okazji otwarcia w Warszawie specjalnego berlińskiego „Pop-up-Store“.

Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Turystyka pomiędzy naszymi dwoma krajami rozwijała się w ostatnich latach bardzo mocno. Od 1992 r. liczba noclegów Polaków w Niemczech wzrosła o 190 proc. Z ponad 2,5 milionami noclegów Polska była w roku ubiegłym 10. europejskim rynkiem dla niemieckiej turystyki przyjazdowej.
By jak najlepiej wykorzystać potencjał polskiego rynku, już od 1998 roku aktywnie na nim działamy i przeprowadziliśmy bardzo wiele kampanii marketingowych. Jubileusz jest świetną okazją by wzmocnić nasze działania marketingowe.”

Niemcy są najczęściej wybieranym celem podróży Polaków: 44 proc. wszystkich podróży zagranicznych wiedzie do kraju sąsiadów.
Połowa odwiedzających pochodzi z regionów przygranicznych.
41 proc. wyjazdów do Niemiec to podróże urlopowe, 34 proc. Podróże służbowe, 25 proc. wizyty u rodziny i znajomych.
Najpopularniejsze cele wyjazdów Polaków to Bawaria, Północna Nadrenia-Westfalia oraz Berlin.