Niemcy wzmiacniają promocję na rynku polskim
Z okazji jubileuszu 25-lecia podpisania polsko-niemieckiego traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy Niemiecka Centrala Turystyki przeprowadza wiele dodatkowych działań, by zachęcić Polaków do odwiedzenia kraju sąsiada. Dodatkowe impulsy położono na istniejącą kooperację w turystyce przygranicznej „Partnerstwo Odry”.
Strona internetowa www.germany.travel/odra została opracowana na nowo i prezentuje największe atrakcje 8 regionów: Meklemburgii- Pomorza Przedniego, Berlina, Brandenburgii, Saksonii oraz Zachodniego Pomorza, Wielkopolski, Lubuskiego i Dolnego Śląska.
Przeprowadzana w marcu 2016 r. kampania internetowa pod hasłem „Granice dzielą, Odra łączy. 25 lat polsko – niemieckiego partnerstwa” wygenerowała dodatkowe 50 000 odwiedzin.
Istniejące także od 25. lat partnerstwo miast między stolicami Polski i Niemiec zostało podkreślone majową kampanią „Berlin 365 / 24“.
Berlin prezentował się w Warszawie na plakatach City Light oraz w reklamie kinowej.
Ponadto w październiku, we współpracy z VisitBerlin odbędzie się event dla branży turystycznej z okazji otwarcia w Warszawie specjalnego berlińskiego „Pop-up-Store“.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Turystyka pomiędzy naszymi dwoma krajami rozwijała się w ostatnich latach bardzo mocno. Od 1992 r. liczba noclegów Polaków w Niemczech wzrosła o 190 proc. Z ponad 2,5 milionami noclegów Polska była w roku ubiegłym 10. europejskim rynkiem dla niemieckiej turystyki przyjazdowej.
By jak najlepiej wykorzystać potencjał polskiego rynku, już od 1998 roku aktywnie na nim działamy i przeprowadziliśmy bardzo wiele kampanii marketingowych. Jubileusz jest świetną okazją by wzmocnić nasze działania marketingowe.”
Niemcy są najczęściej wybieranym celem podróży Polaków: 44 proc. wszystkich podróży zagranicznych wiedzie do kraju sąsiadów.
Połowa odwiedzających pochodzi z regionów przygranicznych.
41 proc. wyjazdów do Niemiec to podróże urlopowe, 34 proc. Podróże służbowe, 25 proc. wizyty u rodziny i znajomych.
Najpopularniejsze cele wyjazdów Polaków to Bawaria, Północna Nadrenia-Westfalia oraz Berlin.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty