Niemiecka Centrala Turystyki – technologie cyfrowe pomogą w promocji
Dzięki strategii naprawczej dla turystyki przyjazdowej opartej na badaniach rynku, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zintensyfikowała komunikację z klientami wykorzystując instrumenty cyfrowe. W centrum uwagi znalazła się świadomość marki i inspiracje.
DZT konsekwentnie wykorzystuje możliwości cyfrowe na różnych etapach komunikacji z klientem – od kampanii poświęconej empatii, którą przeprowadzono na rynkach międzynarodowych w okresie pierwszego lockdownu, przez wirtualne wydarzenia i warsztaty dla branży turystycznej, aż po kampanie produktowe, interfejsy konwersacyjne, zastosowanie sztucznej inteligencji (np. chatboty), uczenie maszynowe czy analizy przyszłości.
Wraz z regionalnymi organizacjami marketingu turystycznego oraz wieloma innymi partnerami DZT prowadzi projekt Open Data i dąży do innowacyjnego i odpowiedzialnego wykorzystywania danych oraz rozbudowy wydajnej infrastruktury danych. Dzięki temu DZT rozwija własne kompetencje związane z wykorzystywaniem danych w niemieckiej turystyce.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT: “Analitycy są zgodni, że ożywienie turystyki międzynarodowej po kryzysie koronawirusa rozpocznie się w 2021 roku. Obecnie ważne jest wzmocnienie świadomości marki Niemiec, jako kraju turystycznego oraz skierowanie popytu na naszą ofertę poprzez marketing antycykliczny.
Formaty i technologie cyfrowe otwierają przed nami dodatkowe perspektywy, co pozwoli rozszerzyć dialog z klientami, zintensyfikować kontakty w międzynarodowej branży turystycznej i podzielić się nową wiedzą z naszymi partnerami turystycznymi w Niemczech. Sytuację kryzysową w 2020 roku wykorzystaliśmy do wzmocnienia naszego cyfrowego profilu. Razem wyprowadzimy niemiecką turystykę przyjazdową z kryzysu pandemii ”.
Open Data
Aby sprostać rosnącym wyzwaniom technologicznym i handlowym stawianym przez globalną gospodarkę, niemiecka oferta turystyczna musi być dostępna we wszystkich kanałach cyfrowych za pomocą aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję (AI) oraz musi być skierowana do klientów. Oznacza to, że dane pozyskane od podmiotów turystycznych muszą być ustrukturyzowane semantycznie i udostępnione na różnych interfejsach. Otwiera to również dodatkowe możliwości dla nowych modeli biznesowych, w tym także dla start-upów. Aby wesprzeć usługodawców i regiony w rywalizacji między globalnymi graczami, DZT będzie kontynuować projekt Open Data-/Knowledge-Graph. Projekt wejdzie w fazę praktycznego zastosowania w drugim kwartale tego roku.
Wirtualne wydarzenia wzmacniają ciągłość kontaktów branżowych
Formaty cyfrowe będą kształtowały dialog z międzynarodową branżą turystyczną także w roku 2021. Dlatego DZT zaprezentuje się jako wystawca na ITB Berlin NOW od 9 do 13 marca. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju, DZT zorganizuje 12 marca, równolegle do ITB NOW, dzień „podróży bez barier”. Wydarzenie to odbędzie się po raz pierwszy w formacie wirtualnym.
Największe wydarzenie związane z turystyką przyjazdową do Niemiec – Germany Travel MartTM (GTM) również odbędzie się online. Jest to spowodowane obecną sytuacją rozwoju pandemii oraz pozytywnym odzewem branży w zeszłym roku. GTM odbędzie się w terminie 25 – 27 kwietnia 2021 r.
Petra Hedorfer: miliony ludzi czekają, aby móc ponownie podróżować
POWIĄZANE WPISY
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
W Sofii odbędzie się spotkanie ECTAA
Spotkanie Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
22 października 2024
Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne…
0 Komentarzy3 Minuty