Niemiecka Centrala Turystyki – technologie cyfrowe pomogą w promocji
Dzięki strategii naprawczej dla turystyki przyjazdowej opartej na badaniach rynku, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zintensyfikowała komunikację z klientami wykorzystując instrumenty cyfrowe. W centrum uwagi znalazła się świadomość marki i inspiracje.
DZT konsekwentnie wykorzystuje możliwości cyfrowe na różnych etapach komunikacji z klientem – od kampanii poświęconej empatii, którą przeprowadzono na rynkach międzynarodowych w okresie pierwszego lockdownu, przez wirtualne wydarzenia i warsztaty dla branży turystycznej, aż po kampanie produktowe, interfejsy konwersacyjne, zastosowanie sztucznej inteligencji (np. chatboty), uczenie maszynowe czy analizy przyszłości.
Wraz z regionalnymi organizacjami marketingu turystycznego oraz wieloma innymi partnerami DZT prowadzi projekt Open Data i dąży do innowacyjnego i odpowiedzialnego wykorzystywania danych oraz rozbudowy wydajnej infrastruktury danych. Dzięki temu DZT rozwija własne kompetencje związane z wykorzystywaniem danych w niemieckiej turystyce.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT: „Analitycy są zgodni, że ożywienie turystyki międzynarodowej po kryzysie koronawirusa rozpocznie się w 2021 roku. Obecnie ważne jest wzmocnienie świadomości marki Niemiec, jako kraju turystycznego oraz skierowanie popytu na naszą ofertę poprzez marketing antycykliczny.
Formaty i technologie cyfrowe otwierają przed nami dodatkowe perspektywy, co pozwoli rozszerzyć dialog z klientami, zintensyfikować kontakty w międzynarodowej branży turystycznej i podzielić się nową wiedzą z naszymi partnerami turystycznymi w Niemczech. Sytuację kryzysową w 2020 roku wykorzystaliśmy do wzmocnienia naszego cyfrowego profilu. Razem wyprowadzimy niemiecką turystykę przyjazdową z kryzysu pandemii ”.
Open Data
Aby sprostać rosnącym wyzwaniom technologicznym i handlowym stawianym przez globalną gospodarkę, niemiecka oferta turystyczna musi być dostępna we wszystkich kanałach cyfrowych za pomocą aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję (AI) oraz musi być skierowana do klientów. Oznacza to, że dane pozyskane od podmiotów turystycznych muszą być ustrukturyzowane semantycznie i udostępnione na różnych interfejsach. Otwiera to również dodatkowe możliwości dla nowych modeli biznesowych, w tym także dla start-upów. Aby wesprzeć usługodawców i regiony w rywalizacji między globalnymi graczami, DZT będzie kontynuować projekt Open Data-/Knowledge-Graph. Projekt wejdzie w fazę praktycznego zastosowania w drugim kwartale tego roku.
Wirtualne wydarzenia wzmacniają ciągłość kontaktów branżowych
Formaty cyfrowe będą kształtowały dialog z międzynarodową branżą turystyczną także w roku 2021. Dlatego DZT zaprezentuje się jako wystawca na ITB Berlin NOW od 9 do 13 marca. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju, DZT zorganizuje 12 marca, równolegle do ITB NOW, dzień „podróży bez barier”. Wydarzenie to odbędzie się po raz pierwszy w formacie wirtualnym.
Największe wydarzenie związane z turystyką przyjazdową do Niemiec – Germany Travel MartTM (GTM) również odbędzie się online. Jest to spowodowane obecną sytuacją rozwoju pandemii oraz pozytywnym odzewem branży w zeszłym roku. GTM odbędzie się w terminie 25 – 27 kwietnia 2021 r.
Petra Hedorfer: miliony ludzi czekają, aby móc ponownie podróżować
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
„C the Unseen” – Chemnitz Europejską Stolicą Kultury 2025
Na pytanie, jak nazywa się miasto na C leżące na wschodzie Niemiec, odpowiedź powinna być…
0 Komentarzy4 Minuty
14 stycznia 2025
Travelist.pl: grudzień rekordowym miesiącem rezerwacji
Koniec roku sprzyjał planowaniu, w tym także podróży. Jak pokazują dane portalu…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty