Noclegi.pl: Zakopane i Kraków najpopularniejszymi miejscowościami w 2018 roku.
Według Noclegi.pl, w 2018 roku na wyjazd do polskich miejscowości zdecydowała się ponad połowa turystów rezerwujących na Noclegi.pl. Pozostali najczęściej wybierali Chorwację, Węgry i Słowację.
Latem najbardziej popularne było Trójmiasto, jednak w skali roku to górskie miejscowości wypoczynkowe i duże miasta kuszą turystów najbardziej. W 2018 roku Polacy najczęściej odwiedzali Zakopane – aż 23 proc. wszystkich rezerwacji, Kraków – 12 proc. oraz Wrocław, Karpacz czy Warszawę (4-5proc.). W przypadku stolicy, latem liczba rezerwacji wzrosła aż o 191 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Nie zmienił się natomiast charakter takiego wyjazdu: jest to najczęściej dwuosobowy wypad weekendowy.
Agnieszka Wirkowska z Noclegi.pl, powiedziała: „Szczególnie udane były wakacje. Gorące lato sprawiło, że Polacy byli gotowi płacić wysokie rachunki za urlop nad Bałtykiem. W porównaniu z rokiem ubiegłym koszt lipcowego noclegu w wybranych miejscowościach nadmorskich wzrósł nawet o 75 proc.. Chociaż w sierpniu ceny spadły, nadal utrzymywały się na poziomie wyższym niż w ubiegłym roku.”.
Hotelarzom sprzyjała też wczesna jesień. Szczególnie październik, który był w tym roku nawet lepszy niż wrzesień. Turyści skorzystali nie tylko ze świetnej pogody, ale też ze znacznie niższych cen, niż w pełni sezonu.
Jednak i tak średnia wartość rezerwacji na jesień 2018 wynosiła 1 048 złotych.
Na liście topowych rezerwacji królowały: Zakopane, Kraków, Karpacz, Wisła, Białka Tatrzańska. Spory ruch odnotowano też w zyskujących na popularności Bieszczadach.
I wreszcie wzmożony ruch sylwestrowy.
Jak wynika z danych zebranych przez Noclegi.pl w blisko tysiącu obiektów w Tatrach i Sudetach, ceny w tym roku rosną znacząco względem tych poza sezonem.
Średnio o 75-100 proc., choć bywa, że i więcej. Średni koszt tygodniowego sylwestrowego pobytu dla dwóch osób w Zakopanem to 2 282, a w Karpaczu 1 690 złotych.
Agnieszka Wirkowska dodała: ”Po tym sezonie spodziewamy się fali inwestycji, remontów, zakupów… wszelkich działań służących podniesieniu standardu obiektów czy rozszerzeniu ich oferty. To był dobry rok, ale ci, którzy spoczną na laurach mogą wkrótce nie być w stanie skutecznie zabiegać o coraz bardziej wymagających polskich turystów.”
Jak wynika z analizy zapytań w platformie sam nocleg to dla turystów często za mało. Bez względu na typ wybranego obiektu goście chcą mieć wszystkie udogodnienia pod ręką: od kawy i herbaty oraz posiłków po jednorazowe produkty higieniczne. Coraz częściej oczekują możliwości skorzystania z jacuzzi, sauny lub basenu. Pytają też o salę kinową, siłownię czy kort tenisowy.
Podniesienie standardu obiektów i uzupełnienie oferty stają się więc koniecznością i wielu hotelarzy deklaruje, że właśnie na ten cel przeznaczą wypracowane w tym sezonie nadwyżki.
Wirkowska podkreśliła: „Goście chcieliby też na miejscu, w hotelu czy pensjonacie, zapoznać się z lokalną ofertą kulturalną, zamówić wycieczkę za miasto, zapisać się na zwiedzanie z przewodnikiem, dowiedzieć się o koncercie, imprezie plenerowej czy wystawie. Przewidujemy, że w kolejnych sezonach turyści wymuszą większą współpracę hoteli z firmami turystycznymi czy lokalnymi instytucjami kultury, rozrywki i sportu.”
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty