Nocowanie.pl kupione przez Wirtualną Polskę

Za prawie 22 mln złotych Wirtualna Polska przejęła 75 proc. serwisu Nocowanie.pl. Przypomnijmy, że w grudniu 2015 roku za prawie 84 mln złotych przejęła 100 proc. udziałów w spółce Enovatis S.A., czyli właściciela serwisów wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl.

Za ostatnie 12 miesięcy zakończone w kwietniu 2016 roku Nocowanie.pl zrealizowała przychody w kwocie 8 mln zł oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł. Nocowanie.pl publikuje ponad 50 tys. ofert miejsc noclegowych w kraju i za granicą.
Cena sprzedaży udziałów wynosi 21 957 318,00 zł/
W komunikacie wydanym przez Wirtualną Polskę czytamy m.in.: „Spółka informuje, iż w dniu 7 czerwca 2016 roku w związku ze ziszczeniem się określonych w umowie przedwstępnej warunków zawieszających, Grupa WP zawarła z panem Kamilem Rucińskim (sprzedawca) przyrzeczoną umowę sprzedaży 75% udziałów plus jeden udział w kapitale zakładowym Nocowanie.pl, dających 75%+1 głosów na zgromadzeniach wspólników Nocowanie.pl, tj. 30 091 udziałów o wartości nominalnej 50 zł każdy udział i łącznej wartości nominalnej 1 504 550 zł.”

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding, powiedział: „Po grudniowej inwestycji w wakacje.pl uzupełniamy ofertę wyjazdów zagranicznych o segment podróży krajowych, gdzie polskim liderem jest, zrzeszający kilkadziesiąt tysięcy obiektów, serwis nocowanie.pl. Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce’u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej. Dołącza do nas zespół ekspertów turystyki krajowej, który będziemy wspierać w dalszym wzroście, napędzanym zmieniającymi się nawykami zamawiania usług noclegowych przez Polaków.”

Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju Wirtualnej Polski, dodał: “Nocowanie.pl to atrakcyjny biznes o solidnych fundamentach. Charakteryzuje go nie tylko zwiększająca się dynamicznie aktywność użytkowników, co przekłada się na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej w relacji z klientami, ale także rosnący z roku na rok wskaźnik odnowień abonamentów. Ta rosnąca retencja klientów świadczy o jakości oferowanych usług, co przekłada się na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów spółki.”

Kamil Ruciński, prezes Nocowanie.pl, skomentował: “Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce’owymi GWP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty.”