Nocowanie.pl: lekki optymizm co do wakacji
Prawie 70 proc. właścicieli obiektów noclegowych współpracujących z portalem Nocowanie.pl może pochwalić się obłożeniem swych obiektów na poziomie powyżej 50 proc.
Według ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl, 58 proc. właścicieli obiektów noclegowych uważa, że w tym roku branża noclegowa sporo straciła. Wielkanoc i majówkę Polacy spędzili w domach, a pierwsza możliwość wyjazdu pojawiła się dopiero z okazji długiego weekendu w czerwcu.
Jest dobrze, mogłoby być lepiej
69 proc. ankietowanych deklaruje obłożenie w tegorocznym sezonie wakacyjnym na poziomie powyżej 50 proc., w tym 24,1 proc. chwali się obłożeniem w wysokości 90-100 proc., 13,4 proc. – obłożeniem 80-89 proc. a 13,7 proc. – obłożeniem wynoszącym 70-79 proc.
Jednocześnie 11,7 proc. badanych twierdzi, że obłożenie na wakacje wynosi od 0 do 20 proc.
Na pytanie, jak oceniają obecny sezon wakacyjny w skali od 1 (źle) do 10 (dobrze), 17,6 proc. odpowiedziało, że na 10 pkt, 9,7 proc. na 9 pkt, zaś 8,3 proc. na 1 pkt. A 7,2 proc. na 2 pkt.
Ceny bez zmian
Z badania portalu Nocowanie.pl wynika, że aż 56 proc. właścicieli pozostało przy stałych stawkach, a 24 proc. nawet je obniżyło. Jedynie 17 proc. procent zwiększyło ceny noclegów lub je zróżnicowało.
Wakacje potrwają dłużej
Badani właściciele obiektów przyjmują dużo rezerwacji na wrzesień i październik.. Pojawiają się też pierwsi zainteresowani wypoczynkiem zimą. Najwięcej rezerwacji dotyczy grudnia oraz miesięcy, gdy uczniowie mają ferie.
89,3 proc. dotychczasowych powakacyjnych rezerwacji robionych jest na wrzesień, 10,1 proc. – na październik, 1,2 proc. – na listopad, 22,6 proc. – na grudzień, 11,9 proc. – na styczeń a 5,4 proc. – na luty.
Bon turystyczny – chyba dobra rzecz
Prawie 3/4 badanych zgłosiła lub planuje zgłosić swój obiekt do programu Polski Bon Turystyczny. W tej grupie znajdują się przede wszystkim właściciele mniejszych obiektów noclegowych z kategorii domki, kwatery i pokoje oraz apartamenty.
38, 8 proc. ankietowanych właścicieli obiektów noclegowych uważa, że Polski Bon Turystyczny dobrze wpłynie na branżę, zaś 24,1 proc. jest przeciwnego zdania. Aż 37,1 proc. nie ma na ten temat żadnego zdania.
Ankieta została rozesłana do 12 tysięcy naszych klientów (obiekty noclegowe różnych kategorii w całej Polsce), na pytania odpowiedziało ok 25 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty
14 stycznia 2025
Katowice Airport: prawie 6,39 mln pasażerów w 2024 roku
Po raz pierwszy w dziejach Katowice Airport obsłużono ponad 6 mln pasażerów w ciągu…
0 Komentarzy4 Minuty
9 stycznia 2025
PHH: Courtyard, Renaissance i Hampton liderami w swoich segmentach
Wszystkie trzy warszawskie hotele przylotniskowe należące do Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
Wejściówkę do nowego Business Lounge w Chicago PLL LOT oraz udział w Paradzie 3 maja razem z reprezentacją PLL LOT wylicytujemy w piątkowej Gali Waszej Turystyki
Już w ten piątek odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty