Nocowanie.pl: sierpień lepszy od lipca
Drugi miesiąc wakacji poprawił nieco nastroje rodzimej branży turystycznej. Rezerwacji w sierpniu było o 35 proc. więcej niż w lipcu, a chętnych do spędzenia nad morzem najbliższego weekendu wciąż przybywa. Jednak podsumowując sezon trudno mówić o sukcesie finansowym branży, bo pobyty były bardzo krótkie, średnio mniej niż czterodniowe – wynika z analizy Nocowanie.pl przeprowadzonej na kilka dni przed pierwszym dzwonkiem.
To spore zaskoczenie. Zazwyczaj sierpień w obiektach noclegowych w Polsce jest minimalnie słabszy niż lipiec. Bywa, że – tak jak w zeszłym sezonie – liczba rezerwacji rozkłada się na oba miesiące równomiernie.
„Tymczasem z naszych danych wynika, że w tym sezonie sierpień był o 35 proc. lepszy od lipca. Za ten wynik odpowiada rekordowa sierpniówka. Świetna pogoda i dobrze układający się kalendarz zachęciły Polaków do wyjazdu. 21 proc. wszystkich naszych wakacyjnych rezerwacji w Polsce dotyczyło właśnie okresu 15-18 sierpnia” – zauważa Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Również miniony weekend przyniósł spory ruch. Prawdziwe oblężenie przeżyły Zakopane, Karpacz oraz miejscowości nadmorskie, takie jak Gdańsk i Jastarnia.
„Ta ostatnia, podobnie jak Karwia, może cieszyć się sporym obłożeniem, także w najbliższy weekend. Dostępność miejsc spadła już poniżej 50 proc., a rezerwacji nadal przybywa” – dodaje ekspert.
Wracając do podsumowań. Znak rozpoznawczy mijających wakacji to krótkie weekendowe wypady.
„Średni czas wypoczynku podczas wakacji wyniósł 3,95 doby, czyli nieznacznie więcej niż w zeszłym roku, kiedy Polacy na indywidualnych wyjazdach krajowych spędzali 3,71 doby. To jednak wciąż bardzo krótko. Dla właścicieli obiektów noclegowych puste pokoje w środku tygodnia oznaczają zdecydowanie mniejsze przychody” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek.
Tym bardziej, że przy dużej podaży miejsc noclegowych, turyści poszukujący rozwiązań ekonomicznych mogli wybierać w tańszych opcjach. Stąd średnia wartość rezerwacji dla całego kraju w 2024 wynosząca 1431,85 zł, czyli o 7 proc. mniej niż w zeszłym roku.
„Polacy nie chcą zrezygnować z wyjazdów całkowicie, więc je skracają i szukają wśród ofert tańszych opcji. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów” – ocenia Agnieszka Rzeszutek.
„Z drugiej strony na obłożenie mogły liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych. W tym sezonie utrwalił się też trend skracania okna rezerwacyjnego. Polacy podejmują decyzje o wyborze miejsca noclegowego naprawdę na ostatnią chwilę, dosłownie na kilka dni przed wyjazdem” – dodaje.
Bez większych zmian jest także na liście wybieranych kierunków. Najpopularniejszymi miejscowościami nadmorskimi w Nocowanie.pl były tego lata: Kołobrzeg, gdzie średnia cena noclegu dla jednej osoby w całym sezonie kształtowała się na poziomie 119 zł, Władysławowo (105 zł), Karwia (101 zł), Krynica Morska (117 zł), Jastrzębia Góra (112 zł) oraz Jastarnia (124 zł).
Wśród miejscowości górskich niepodzielnie króluje Zakopane, w którym osobodoba kosztowała średnio 104 zł. Za nim uplasowały się Karpacz (103 zł) i Kudowa Zdrój (110 zł).
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty