Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych są rozczarowani efektem sprzedaży.
Z badań przeprowadzonych przez serwis Nocowanie.pl wynika, że co piąty przedsiębiorca ocenia swoje wyniki jako złe, 39 proc. stwierdza, że było średnio, bardzo dobrze tylko 13 proc. a dobrze 17 proc.
„Trudno się dziwić rozczarowaniu. Dopisała znakomita pogoda, od której najczęściej uzależnione są wyniki rodzimej branży. Były więc podstawy, żeby spodziewać się lepszego obłożenia. Tym bardziej, że świadomi silnej konkurencji i tej w kraju, i tej za granicą właściciele aktywnie zabiegali o gości” – powiedziała Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Za najskuteczniejsze działania ankietowani uznali promocje cenowe, reklamę w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. Badani zabiegali o turystów utrzymując ceny na zeszłorocznym poziomie a nawet obniżając je. Dodatkowo, jeszcze przed sezonem zainwestowali w atrakcje i udogodnienia dla różnych grup docelowych. Ci, którzy liczyli na obecność rodzin stworzyli dodatkowe atrakcje dla dzieci czy rodzinne strefy relaksu. Obiekty, którym zależało na dorosłych klientach inwestowały w udogodnienia takie, jak sauna czy jacuzzi.
Tegoroczne wakacje pokazały, że utrzymuje się trend krótkich wyjazdów, na zaledwie 3-5 nocy. Większość rezerwacji dokonywano na właśnie taki okres. Bardzo rzadko zdarzały się pobyt dłuższe niż tydzień. Cieszyć może jednak utrzymujące się zainteresowanie polskimi ofertami gości z zagranicy. Prawie 90 proc. z ankietowanych miejsc gościło w tym sezonie turystów zagranicznych.
Po średnim sezonie wakacyjnym wyzwaniem dla wielu obiektów całorocznych jest przygotowanie opłacalnej a zarazem atrakcyjnej dla klientów, oferty posezonowej. Stąd poszukiwanie nowych możliwości i skierowanie propozycji wypoczynku do precyzyjniej określonej grupy docelowej. W odpowiedzi na rosnący trend wypoczynku bez dzieci, aż 31 proc. chce przyciągnąć pary, kolejne 13 powalczyć o grupy zorganizowane, a 11 proc. przyciągnąć osoby podróżujące służbowo. Dlatego właściciele obiektów decydują się na remonty i rozbudowy, których przeprowadzenie w najbliższym czasie planuje aż 51 proc. badanych, czy deklarowane inwestycje w udogodnienia typu spa&wellness. Stąd również ostrożna polityka cenowa: w sezonie zimowym 72 proc. ankietowanych nie planuje podnosić cen, a 7 proc. przewiduje obniżki.
„To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów. Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych” – ocenia Agnieszka Rzeszutek.
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty