Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny

Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych są rozczarowani efektem sprzedaży.
Z badań przeprowadzonych przez serwis Nocowanie.pl wynika, że co piąty przedsiębiorca ocenia swoje wyniki jako złe, 39 proc. stwierdza, że było średnio, bardzo dobrze tylko 13 proc. a dobrze 17 proc.
„Trudno się dziwić rozczarowaniu. Dopisała znakomita pogoda, od której najczęściej uzależnione są wyniki rodzimej branży. Były więc podstawy, żeby spodziewać się lepszego obłożenia. Tym bardziej, że świadomi silnej konkurencji i tej w kraju, i tej za granicą właściciele aktywnie zabiegali o gości” – powiedziała Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Za najskuteczniejsze działania ankietowani uznali promocje cenowe, reklamę w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. Badani zabiegali o turystów utrzymując ceny na zeszłorocznym poziomie a nawet obniżając je. Dodatkowo, jeszcze przed sezonem zainwestowali w atrakcje i udogodnienia dla różnych grup docelowych. Ci, którzy liczyli na obecność rodzin stworzyli dodatkowe atrakcje dla dzieci czy rodzinne strefy relaksu. Obiekty, którym zależało na dorosłych klientach inwestowały w udogodnienia takie, jak sauna czy jacuzzi.
Tegoroczne wakacje pokazały, że utrzymuje się trend krótkich wyjazdów, na zaledwie 3-5 nocy. Większość rezerwacji dokonywano na właśnie taki okres. Bardzo rzadko zdarzały się pobyt dłuższe niż tydzień. Cieszyć może jednak utrzymujące się zainteresowanie polskimi ofertami gości z zagranicy. Prawie 90 proc. z ankietowanych miejsc gościło w tym sezonie turystów zagranicznych.
Po średnim sezonie wakacyjnym wyzwaniem dla wielu obiektów całorocznych jest przygotowanie opłacalnej a zarazem atrakcyjnej dla klientów, oferty posezonowej. Stąd poszukiwanie nowych możliwości i skierowanie propozycji wypoczynku do precyzyjniej określonej grupy docelowej. W odpowiedzi na rosnący trend wypoczynku bez dzieci, aż 31 proc. chce przyciągnąć pary, kolejne 13 powalczyć o grupy zorganizowane, a 11 proc. przyciągnąć osoby podróżujące służbowo. Dlatego właściciele obiektów decydują się na remonty i rozbudowy, których przeprowadzenie w najbliższym czasie planuje aż 51 proc. badanych, czy deklarowane inwestycje w udogodnienia typu spa&wellness. Stąd również ostrożna polityka cenowa: w sezonie zimowym 72 proc. ankietowanych nie planuje podnosić cen, a 7 proc. przewiduje obniżki.
„To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów. Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych” – ocenia Agnieszka Rzeszutek.
POWIĄZANE WPISY
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Ponad 130 kierunków w letniej siatce połączeń Lotniska Chopina 2025
Lotnisko Chopina w Warszawie poszerza swoją siatkę połączeń na sezon letni 2025, oferując…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Katowice gościły VII edycję workshopu ALLinTOO
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się VII edycja Międzynarodowego Workshopu Turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air rozszerza swoją siatkę połączeń w Polsce
Wizz Air ogłosił rozszerzenie swojej siatki połączeń w Polsce. W ramach rozwoju…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Bolt dostosuje przejazd do opóźnień lotów
Bolt uruchamia nową funkcję śledzenia lotów, umożliwiającą synchronizację szczegółów…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2025
Sieć hoteli Arche odnowi historyczny Młyn Szancera w Małopolsce
Polska sieć hoteli Arche zapowiedziała odnowienie historycznego Młynu Szancera w…
0 Komentarzy6 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Accor świętuje 100 milionów uczestników programu lojalnościowego ALL
Accor ogłosił, że liczba uczestników programu lojalnościowego ALL przekroczyła 100…
0 Komentarzy2 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu
Linia Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu, rozszerzając listę…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Ponad 130 kierunków w letniej siatce połączeń Lotniska Chopina 2025
Lotnisko Chopina w Warszawie poszerza swoją siatkę połączeń na sezon letni 2025, oferując…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Katowice gościły VII edycję workshopu ALLinTOO
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się VII edycja Międzynarodowego Workshopu Turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air rozszerza swoją siatkę połączeń w Polsce
Wizz Air ogłosił rozszerzenie swojej siatki połączeń w Polsce. W ramach rozwoju…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Bolt dostosuje przejazd do opóźnień lotów
Bolt uruchamia nową funkcję śledzenia lotów, umożliwiającą synchronizację szczegółów…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2025
Sieć hoteli Arche odnowi historyczny Młyn Szancera w Małopolsce
Polska sieć hoteli Arche zapowiedziała odnowienie historycznego Młynu Szancera w…
0 Komentarzy6 Minuty
27 marca 2025
Dobry zimowy sezon w Austrii
Według danych Statistik Austria w okresie od listopada do lutego w sezonie zimowym 24/25…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Accor świętuje 100 milionów uczestników programu lojalnościowego ALL
Accor ogłosił, że liczba uczestników programu lojalnościowego ALL przekroczyła 100…
0 Komentarzy2 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu
Linia Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu, rozszerzając listę…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Warszawskie zabytki w Mini-Europe. Nowe miniatury w Brukseli
Park Mini-Europe w Brukseli, jedna z atrakcji turystycznych celebrujących europejskie…
0 Komentarzy3 Minuty