Nocowanie.pl: w czerwcowy długi weekend Polacy stawiają na krótsze i bliższe podróże

fot. archiwum Nocowanie.pl

Jak wynika z danych serwisu Nocowanie.pl Polacy zamiast planować dalekie wyjazdy, coraz częściej decydują się na podróże o krótszym dystansie i blisko domu. Trend staycation, czyli relaks w okolicy, zyskuje na popularności, gdyż pozwala obniżyć koszty i cieszyć się atrakcjami w odległości do dwóch godzin jazdy samochodem czy pociągiem.

Dane Nocowanie.pl pokazują, że Polacy niezmiennie wyjeżdżają na wiosenne podróże w czerwcowy długi weekend. W tym roku serwis odnotował blisko 19 proc. rezerwacji więcej niż w zeszłym. Najwięcej osób wybierze się w góry. Najliczniej do Zakopanego, ale też do Karpacza, Białki Tatrzańskiej czy Szklarskiej Poręby. Jeśli nad morze – to najczęściej do Gdańska, Kołobrzegu czy Łeby. Popularne są też wyjazdy typu city break. Na liście najpopularniejszych miejsc czerwcowych znalazły się: Kraków, Wrocław i Warszawa.

Ceny trzymają poziom podobny do cen z majówki, średnio za osobę za noc zapłacić trzeba 133 zł, a średnia wartość dokonanych rezerwacji to 974 zł. Ale nie wszyscy muszą nastawiać się na tak duży wydatek.

„Wszystko zależy od typu i standardu obiektów, warto poszukać też promocji czy ofert specjalnych przez nie oferowanych. W naszym serwisie, spokojnie znaleźć można oferty poniżej 50 zł za osobę za noc, nawet w uznawanych za drogie Zakopanem czy Sopocie” – podkreśla Tomasz Zaniewski, wiceprezes spółki Nocowanie.pl.

Innym sposobem na szukanie oszczędności jest skracanie pobytów. W przypadku długiego weekendu czerwcowego średnia długość rezerwacji to 2,47 doby – jest to czas o 10 proc. krótszy niż w zeszłym roku.

Przy czym czas wyjazdu skracamy nie tylko ze względu na koszty. Również dlatego, że jeden długi urlop, planowany z dużym wyprzedzeniem coraz częściej zamieniamy na kilka krótszych wyjazdów. Jak wynika z ankiety Nocowanie.pl przeprowadzonej wśród turystów – użytkowników serwisu, aż 41 proc. z nich deklaruje, że planuje dwa lub trzy wyjazdy w roku, kolejne 13 proc. badanych wyjeżdża od trzech do pięciu razy do roku, a 12,8 proc. respondentów zamierza wyjechać nawet więcej niż pięć razy.

Z badania wynika też, że coraz częściej rezygnujemy z długich i męczących podróży i wybieramy miejsca położone blisko domu. Już 14 proc. ankietowanych planuje bliskie podróże – w promieniu 120 km od miejsca zamieszkania.

„Widzimy kilka powodów, dla których trend staycation od kilku sezonów zyskuje na znaczeniu. Najpierw była to pandemia. Sposobem na obejście obostrzeń było szukanie miejsc wypoczynku niedaleko domu. Teraz, w obliczu wysokich cen życia, dochodzi do tego chęć obniżenia kosztów. Poza tym skracając długość wypoczynku nie chcemy połowy tego czasu spędzić w męczącej podróży” – tłumaczy Tomasz Zaniewski.

Na chęć obniżenia kosztów podróży uwagę zwraca aż 45 proc. osób wybierających wypoczynek typu staycation, zaś 15 proc. rezygnuje z męczących podróży ze względu na dzieci i domowych czworonożnych pupili. Inni – 18 proc. – doceniają atrakcyjność najbliższej okolicy i chcą wspierać lokalny biznes, a 9 proc. przyznaje, że po prostu nie lubi dalekich podróży.

Nocowanie.pl: w majówkę więcej krótszych rezerwacji niż rok temu

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center