Novaturas – I kwartał lepszy o 49 proc.

Litewski touroperator Novaturas, odnotował wzrost sprzedaży o 49 proc. w porównnaiu do pierwszych trzech miesięcy 2017 roku.
Grupa wypracowała w tym okresie wynik EBITDA na poziomie 1,3 mln EUR oraz 0,9 mln EUR zysku netto, co w obu przypadkach oznacza kilkukrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
W pierwszym kwartale 2018 r. z usług Grupy Novaturas skorzystało 37,6 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 51 proc. rok do roku. Przełożyło się to na 49-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, które w omawianym okresie wyniosły 25,8 mln EUR. Coraz większy udział w sprzedaży ma kanał online – w pierwszym kwartale br. odpowiadał on za ponad 16 proc. łącznej sprzedaży (wobec 14,4 proc. w analogicznym okresie 2017 r.), a na stronach internetowych Spółki odnotowano w tym okresie ponad milion unikalnych wizyt użytkowników.
Grupa Novaturas zanotowała również istotną poprawę na wszystkich pozostałych poziomach rachunku wyników. Zysk brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 r. wyniósł 4,8 mln EUR (wzrost o 67 proc. r/r), EBITDA sięgnęła 1,3 mln EUR i była niemal 4-krotnie większa niż rok wcześniej, a zysk netto przekroczył 0,9 mln EUR, wobec nieco ponad 0,1 mln EUR w pierwszym kwartale 2017 r.
W pierwszym kwartale br. Novaturas zanotował istotny wzrost sprzedaży na wszystkich trzech głównych rynkach działalności: na Litwie z jego usług skorzystało o 68 proc. pasażerów więcej niż przed rokiem, na Łotwie wzrost sięgnął 42 proc., a w Estonii 36 proc..
Linas Aldonis, dyrektor generalny Novaturas, powiedział: „Obserwujemy stały wzrost zainteresowania lotniczymi wczasami zorganizowanymi. W sezonie zimowym najpopularniejszym miejscem wypoczynku dla mieszkańców krajów bałtyckich od lat jest Egipt. Kolejne miejsce zajmuje Hiszpania, w tym Wyspy Kanaryjskie.”
Ze względu na sezonowość, która cechuje branżę turystyczną, największy popyt i przychody Grupa Novaturas notuje tradycyjnie w drugim i trzecim kwartale roku. A tegoroczny sezon letni zapowiada się dla Spółki bardzo udanie. Obserwując rekordową aktywność klientów, Novaturas zdecydował się istotnie zwiększyć swoją ofertę wyjazdów zorganizowanych w ramach programu Lato 2018. Jest on o 34 proc.większy niż ubiegłoroczny program wakacyjny Spółki.
Linas Aldonis skomentował: „Wyniki przedsprzedaży wyjazdów zorganizowanych na sezon letni 2018 na koniec marca br. były o 51 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a trzeba pamiętać, że był to rekordowy rok w naszej dotychczasowej działalności. Cieszą nas również utrzymujące się na wysokim poziomie wskaźniki efektywności, m.in. dalszy wzrost zysku na jednego pasażera czy wskaźnik obłożenia lotów czarterowych, który w pierwszym kwartale br. wyniósł ponad 98 proc.. Tym samym cały rok 2018 dla Grupy Novaturas zapowiada się bardzo obiecująco, zarówno pod względem sprzedaży, rentowności, jak i generowania gotówki.”
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty