Nowa odsłona niemieckiej kampanii stawia na ludzi, ich historie i zachęca do odkrywania tego, co mniej znane
W kontrze do masowości w turystyce, oklepanym atrakcjom i tłumom w komercyjnych miejscach Niemiecka Centrala Turystyki stawia na niszowość, zieleń, zrównoważoną turystykę i lokalne perełki rzemiosła, kuchni, tradycji i kultury. Niemcy kontynuują kampanię German.Local.Culture i proponują wyprawę w nieznane, by odkryć prawdziwe, wartościowe i emocjonujące oblicze swojego kraju.
U progu sezonu letniego 2022 Niemcy kontynuują kierunek obrany w 2021, kiedy to zapoczątkowano kampanię German.Local.Culture, będącą wyrazem nowego podejścia do turystyki i jej promocji. Postawiono na to, co niszowe, ale wartościowe, na to, co zrównoważone, zielone i prawdziwe. Cztery segmenty kampanii koncentrują się na smakach, rzemiośle, zieleni i unikalnej atmosferze mniej znanych i rzadziej uczęszczanych zakątków Niemiec i niemieckich miast.
Na stronie DZT powstała podstrona kampanii, gdzie znajdziemy inspiracje do wyjątkowych wypraw. Odwiedzający stronę otrzymują porady dotyczące podróży i propozycje tematów w formie chatbota wspomaganego przez sztuczną inteligencję. Emocjonalny film wizerunkowy prezentuje potencjalnym turystom różnorodność Niemiec jako celu podróży kulturo- i przyrodoznawczych.
Kampania składa się z czterech segmentów tematycznych: Flair, Craft, Taste i Green, które doskonale oddają wyjątkową architekturę i atmosferę, niemieckie tradycje rzemieślnicze, a także regionalną kuchnię i piękno przyrody. Każdy z tematów ma swoich protagonistów, których osobiste historie pokazują, jak głęboko German.Local.Culture tkwi korzeniami w codziennym życiu ludzi w Niemczech. W centrum produktu turystycznego, na którym bazuje kampania, stoją małe i średnie przedsiębiorstwa.
Matiasy, gruszki i vege-skowronek, czyli kulinarny most między przeszłością a nowoczesnością
Młodzi, kreatywni, odnoszący sukcesy szefowie kuchni w Niemczech nie odcinają się od korzeni. Stawiają na różnorodność, regionalne smaki i autentyczność, czyli na to, czego szukają świadomi turyści. Ponad połowa zagranicznych urlopowiczów pragnie podczas pobytu w Niemczech skosztować typowych regionalnych potraw i napojów. W segmencie tematycznym „Taste” kampania German.Local.Culture. inspiruje najwyższą kulinarną doskonałością i pokazuje, że połączenie tradycji z nowatorskim podejściem jest w kuchni drogą do sukcesu.
Nowoczesna niemiecka kuchnia lokalna oparta jest na regionalnych produktach, jakości i gościnności. Jednym z miejsc, które trzeba odwiedzić, jest słynące z zamków i ogrodów, kościołów i klasztorów Havelland w Brandenburgii. W „gruszkowej” wiosce Ribbeck prawie wszystko kręci się wokół gruszek. Owoce są tu przetwarzane na takie specjały, jak Havelwasser z soku gruszkowego i wina, Eierbirne (likier jajeczny o smaku gruszkowym) czy gruszkowe brandy Williams Christ.
Specjałem Niemiec są oczywiście matiasy, a najlepsze znajdziemy w miasteczku Glückstadt nad Dolną Łabą. Delikatniej już się nie da: czy klasycznie z krążkami cebuli, plasterkami jabłka i korniszonami, czy w nowej interpretacji w sosie curry-bananowym lub z dipem ziołowym – filety z młodych śledzi zawsze smakują wyśmienicie.
Czy każdy wie, jak dziś w Lipsku serwowany jest skowronek? Gdy w XIX wieku w Lipsku zakazano polowań na jadalne ptaki śpiewające, piekarze wymyślili wegetariańską alternatywę dla uroczystej uczty. Lipski skowronek to wypiek z kruchego ciasta, migdałów, orzechów i pasków marcepanu, który do dziś można znaleźć tylko tutaj.
Piwo czy wino? Niemcy to kraj obu trunków, będący rajem zarówno dla piwoszy, jak i miłośników wina. A to ostatnie najlepiej smakuje w winnicy, przy opowieści winiarzy. Goście są mile widziani w wielu winnicach, gdzie pod czujnym okiem plantatora mogą spróbować swoich sił przy winobraniu. Mogą też zasięgnąć rady sommelierów, którzy w wielu restauracjach pomogą im wybrać odpowiedni trunek. Degustacje win lub seminaria sensoryczne prowadzone przez wyszkolonych znawców win pozwolą jeszcze bardziej zgłębić temat wina.
Świadectwo przemysłowej rewolucji, wzornictwo i zegar z kukułką
Kultywowane nieraz od wieków i wciąż żywe tradycje i zwyczaje charakteryzują atmosferę niemieckich miast i regionów. Wielowiekowa sztuka rzemiosła stworzyła podwaliny pod najwyższą jakość i niezawodność produkcji przemysłowej, których synonimem stał się powszechnie uznany znak jakości „Made in Germany”. W ramach segmentu tematycznego „Craft” kampania German.Local.Culture. odkrywa przed turystami miejsca, w których można poznać najlepsze niemieckie rękodzieło i tradycje przemysłu.
Pierwsza rewolucja przemysłowa wplotła w krajobraz wielu regionów Niemiec kopalnie odkrywkowe, szyby górnicze i wielkie piece. Tak jak nadawała kształt życiu ludzi, tak też wykształciła swoją własną tożsamość kulturową. Transformacja społeczeństwa przemysłowego w społeczeństwo usługowe otwiera nowe perspektywy: podziemne kopalnie przeobraziły się w ośrodki kultury, a zalane odkrywki – w tereny rekreacyjne. Obiekty światowego dziedzictwa UNESCO, takie jak kompleks przemysłowy kopalni i koksowni Zollverein, huta w Völklingen, kopalnia Rammelsberg koło Goslar, region górniczy Rudaw, fabryka obuwia Fagus w Alfeld czy hamburska dzielnica Speicherstadt, są świadectwem kultury przemysłowej.
Młode wzornictwo „Made in Germany” czerpie inspiracje z lokalnej kultury. Na przykład w Weimarze, gdzie ponad sto lat po założeniu Bauhausu, na nowo interpretuje się typowe motywy tej słynnej na całym świecie szkoły wzornictwa. Albo w Berlinie, gdzie trendowe sklepy wystawiają i sprzedają produkty z upcyklingu. Niecodzienne i piękne rzeczy znajdziemy z pewnością na targach designerskich Stijl, które odbywają się w różnych miastach. Na nich kreatywni twórcy oferują odzież, biżuterię i akcesoria – w większości produkowane w małych seriach z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.
Zegar z kukułką ze Schwarzwaldu to kultowy klasyk: od XVII wieku czasomierze w drewnianym pudle są robione w miejscowych zakładach zegarmistrzowskich i uznawane na całym świecie za kultowy wyrób potwierdzający typową niemiecką jakość.
Suchą stopą po morzu, wśród miejsc mocy i niemieckich flamingów
Nie trzeba na tydzień zaszyć się w dzikich ostępach, by korzystać z uroków wypoczynku na łonie natury. W Niemczech, jednym z najgęściej zalesionych krajów w Europie, którego prawie jedną trzecią powierzchni pokrywają lasy, przyroda jest na wyciągnięcie ręki. Można korzystać z atrakcji miast, by potem zanurzyć się w zieleń i poznać bogactwo naturalne kraju. Dzięki dogodnym ofertom komunikacyjnym, np. „Fahrtziel Natur” z inicjatywy Deutsche Bahn – stwarza nową jakość wrażeń z wakacji: noclegi w mieście i obcowanie z przyrodą na wsi, albo odwrotnie – wakacje w regionach wypoczynkowych i wypady po atrakcje do miasta.
Około jedna trzecia powierzchni Niemiec jest objęta szczególną ochroną w formie parków narodowych i krajobrazowych. Odpowiedzialne i świadome podejście do bogactwa naturalnego jest w Niemczech niezwykle ważne. Miejsca wyróżniające się geograficznie, takie jak brzegi rzek czy skały, często występują w mitach i legendach i są przez wielu uważane za miejsca mocy. Przykładem są skały Externsteine w Westfalii, leżąca na archeologicznym szlaku turystycznym Himmelswege (Niebiańskie Ścieżki) Nebra, gdzie znaleziono słynny na cały świat dysk z mapą nieba pochodzący z epoki brązu, czy groby megalityczne z okresu neolitu w Everstorfer Forst w Meklemburgii. Również piaskowcowe klify w Parku Narodowym Szwajcaria Saksońska w pobliżu Drezna od wieków inspirują ludzi.
Rozległe Morze Wattowe na Morzu Północnym jest największym na świecie zwartym obszarem osuchów. Kiedy woda ustępuje podczas odpływu, spacerowicze mogą razem z ekspertami, boso poznawać ten osobliwy krajobraz i jego mieszkańców: kraby kieszeńce, piaskówki i sercówki, a także liczne gatunki ptaków. Do odkrycia są tu również Halligen – małe, wysepki bagienne, z których część jest zalewana podczas przypływów sztormowych. Z północnoniemieckich obszarów metropolitalnych, z Hamburga i Bremy, można w krótkim czasie dotrzeć na wybrzeże Morza Północnego.
Dziewicza natura w Münsterland: flamingi i dzikie konie w Niemczech? Ależ tak! W Zwillbrocker Venn, na torfowiskach i terenach podmokłych w zachodniej części Münsterland, co roku wykluwają się pisklęta w najbardziej na północ wysuniętej kolonii lęgowej flamingów na świecie. Niezapomnianym przeżyciem jest również tradycyjny spęd tarpanów w maju.
Koleją górską w Turyngii: jedna z najbardziej stromych kolei linowo-terenowych na świecie znajduje się w dolinie rzeki Schwarza w Turyngii. Pokonuje 323 metry w 18 minut, a przy okazji wytwarza energię elektryczną. Interaktywne muzeum na stacji górskiej pokazuje, jak to działa.
Street art, muzyka i regaty, czyli wyjątkowe oblicze miast
Turystyka miejska to niekoniecznie kolejki do najpopularniejszych atrakcji i pogoń za turystycznymi przebojami. Segment tematyczny „Flair” jest odpowiedzią na pragnienie życia w mieście w ścisłym związku z regionalnymi korzeniami, historią i współczesnymi wydarzeniami kulturalnymi. Niemieckie regiony zyskały swój niepowtarzalny charakter dzięki położeniu geograficznemu, rozwojowi historycznemu i bogatym wpływom kulturowym. Od dachów krytych strzechą na północy po historyczne „graffiti” na ścianach domów w Górnej Bawarii, od gotyku ceglanego po modernizm – klimat miast jest nierozerwalnie związany z regionami, w których wyrosły.
Tydzień Kiloński to regaty, statki i muzyka. Parada „pogromców wiatrów“ – wielkich żaglowców na wodach Zatoki Kilońskiej – jest kulminacyjnym punktem wydarzenia, które wraz z towarzyszącymi regatom festynami, koncertami, kinem żeglarskim i pokazem sztucznych ogni wpisuje się w kalendarz dorocznych imprez w północnych Niemczech.
W Bremie ponad 300 kafejek, bistro, barów, kultowych knajpek i restauracji tworzy unikalną atmosferę „Viertel”, czyli dzielnicy artystycznej. Kulturalny klimat nadają jej muzea, Teatr Bremeński i stare bremeńskie kamienice z klasycystycznymi i secesyjnymi fasadami.
Do 42 metrów wysokości mierzą murale, którymi od 2015 roku gwiazdy sztuki ulicznej światowego formatu ozdobiły osiem ścian wieżowców w pobliżu jeziora Tegel. Tak powstał Artpark Tegel w Berlinie, miejsce, które ciągle żyje i przyciąga miłośników sztuki ulicznej. Niektóre z murali zostały już ponownie zamalowane, dzięki czemu ciągle powstają nowe dzieła oryginalnej sztuki urbanistycznej.
German.Local.Culture w Poznaniu – wydarzenie dla publiczności
Inspiracje do wypraw odkrywających kulturę lokalną Niemiec znaleźć będzie można podczas pikniku na Placu Kolegiackim w Poznaniu w weekend 11-12 czerwca 2022. Pod hasztagiem #FindYourCityBreak odbędą się spotkania, warsztaty kulinarne z Mają Skorupską, degustacja win z Tomaszem Prange-Barczyńskim i Jakubem Małeckim. Będą też rowerowe soki – wyciskane za pomocą siły mięśni napędzających rower, a także wirtualna wycieczka do Niemiec. Swoje stoiska wystawią Niemiecka Centrala Turystyki oraz Niemiecki Instytut Wina.
Więcej informacji o kampanii German.Local.Culture na stronie https://www.germany.travel/en/campaign/german-local-culture/home.html
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
5 października 2024
Afera dziennikarza BBC. Brak wózków pokładowych dotyczy większości przewoźników
Frank Gardner, dziennikarz BBC podróżując z Warszawy do Londynu spotkał się z brakiem…
0 Komentarzy3 Minuty