Nowa strategia Nowej Alitalii

archiwum Alitalii

Zarząd nowej Alitalii ujawnił strategię, która ma pomóc linii odrodzić się i zdobyć inwestorów strategicznych. Alitalia chce wprowadzić m.in. nowe trasy, nowe produkty i standardy usług oraz nową strategię zarządzania.

Nowa Alitalia rozpoczęła działalność od 1 stycznia, po tym, jak linie Etihad Airways, główny inwestor branżowy, zapłacił za nabycie 49 proc. akcji Alitalia SAI 387,5 mln euro. Pozostałe 51 proc. udziałów znajduje się w posiadaniu spółki akcyjnej Alitalia CAI (Compagna Aerea Italiana).
Nowa linia nosi oficjalną nazwę Alitalia SAI – Societa Aerea Italiana.

Prezes nowej firmy, Luca di Montezemolo, powiedział: „Energia, namiętność i znajomość rzeczy, jakich doświadczyłem w Alitalii w ostatnich tygodniach, nie zostawiają wątpliwości, co do tego, że jako linia lotnicza mamy szansę zostać na nowo wiodącym włoskim przewoźnikiem znanym na całym świecie. Wierzę, że ludzie pracujący obecnie w firmie będą filarem historii, którą tworzymy. Naszym priorytetem będzie postawienie klienta w centrum zainteresowania, wokół niego ma się wszystko kręcić. Zainwestowaliśmy w Alitalię, bo wierzymy, ze może rozkwitnąć. Najbliższe tygodnie i miesiące nie będą łatwe, jeśli jednak będziemy wszyscy wspólnie pracować, uda nam się rozwinąć skrzydła. Inwestorzy postawili nam deadline wyjścia na powierzchnię – rok 2017″

Główne elementy nowej strategii biznesowej obejmują:
Sieć
Nowa strategia opiera się o trzy bazy we Włoszech: Mediolan Malpensa ma pomóc rozwinąć sieć połączeń międzynarodowych, Mediolan Linate zaś, sieć połączeń krajowych. Rzym Fiumicino to również rozwój linii dalekiego zasięgu oraz krótkich i średnich dystansów. Planowane nowe tarsy z Rzymu to: Berlin, Dusseldorf, San Francisco, Meksyk, Santiago (Chile), Pekin i Seul. Zwiększona będzie liczba połączeń do i Nowego Jorku, Chicago, Rio de Janeiro i Abu Zabi. Alitalia również doda 13 lotów z Milan Malpensa, do Abu Zabi, cztery loty tygodniowo do Szanghaju.
Współpraca
Alitalia ma ogłębiać współprace z członkami sojuszu Skyteam, szczególnie z Air France KLM oraz z liniami Delta. Nowi partnerzy to Air Berlin i NIKI oraz oczywiście Etihad Airways. Planowane jest także rozszerzenie współpraca z Air Serbia i Etihad Regional.
Flota
Alitalia I Etihad Airways będą wspólnie pracować nad unowocześnieniem floty, w tym nad przejęciem 14 Airbusów A320s a także szerokokadłubowych maszyn używanych do tej pory przez przewoźnika arabskiego.
Obsługa
Nowa Akademia Szkolenia Perfekcyjnego dla Klienta ma szkolić każdą osobę z personelu, który ma bezpośredni kontakt z klientami. Ma to przekonać podróżnych o tradycyjnej włoskiej gościnności. Nowy ma tez być catering oraz saloniki dla VIP-ów na obu lotniskach w Mediolanie oraz w Rzymie