„Nowa turystyczna tradycja”. Ruszyła kolejna edycja „Weekendu za pół ceny”
Siódme wydanie akcji POT i MSiT „Polska zobacz więcej” odbędzie się w dniach 22-24 listopada. Tym razem liczba partnerów przekroczy tysiąc, a akcja będzie promowana na rynkach zagranicznych.
Jak zapowiedział podczas konferencji prasowej Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, kolejna edycja akcji promocyjnej, promowana będzie w krajach ościennych oraz w Norwegii i Szwecji. W kampanii wezmą udział 1024 podmioty z branży turystycznej, w tym stali partnerzy: PLL LOT, PKP Intercity, Polski Holding Hotelowy i Polonus. W ramach obniżki o co najmniej 50 proc. będzie można także zwiedzać Stadion Narodowy – partnerem została spółka PGE Narodowy.
„Ta akcja promocyjna to taka nowa turystyczna tradycja. Udział w niej zapewnia partnerom możliwość promowania własnych usług i cieszymy się, że z roku na rok liczba firm zainteresowanych udziałem wzrasta” – powiedział Witold Bańka.
Według prezesa POT Roberta Andrzejczyka, jesienna edycja 2019 będzie przełomowa nie tylko ze względu na liczbę partnerów, ale przede wszystkim dlatego, że POT wychodzi z akcją poza granice Polski. Zamierza promować ją w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Białorusi, Ukrainie, Litwie, a także w Szwecji i Norwegii. Na tych ostatnich dwóch krajach w szczególności zależało partnerom z Pomorza.
Jak powiedział w rozmowie z portalem WaszaTurystyka.pl prezes POT Robert Andrzejczyk, kampania zagraniczna będzie prowadzona głównie w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Będą to zarówno treści płatne – posty sponsorowane, jak też działania PR-owe. Informacje o akcji mają ukazać się w prasie, radio i telewizji.
„Działania będą prowadzone przez Zagraniczne Ośrodki POT na tych rynkach, na których je mamy – przy czym rynek norweski zostanie obsłużony z siedziby w Sztokholmie. Kampania w krajach, w których nie mamy przedstawicielstwa, czyli w Czechach, na Słowacji i Litwie, prowadzone będą z centrali POT, we współpracy z placówkami dyplomatycznymi, mediami polonijnymi i np. Instytutem Polskim na Litwie” – wyjaśnił Robert Andrzejczyk.
W sumie na działania promocyjne za granicą POT przeznaczy 300 tys. zł, do tego dojdą też środki z PLL LOT oraz budżety placówek dyplomatycznych RP. Będzie to pilotażowa akcja, a w jej ocenie POT będzie posiłkował się głównie opiniami partnerów.
„Cieszymy się, że aż 46 proc. partnerów przygotowało ofertę dla zagranicznego odbiorcy, chociażby w postaci anglojęzycznej wersji strony internetowej” – mówił Robert Andrzejczyk. Strona akcji „Polska zobacz więcej” dostępna jest w językach polskim i angielskim.
W pierwszej edycji akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”, prowadzonej w 2016 roku przez MSiT, wzięło udział 396 partnerów, w szóstej – 894 oraz ponad 180 tys. turystów.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Otwarte zgłoszenia udziału w aukcji charytatywnej na Gali Waszej Turystyki. Włącz się i pomagaj
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty