„Nowa turystyczna tradycja”. Ruszyła kolejna edycja „Weekendu za pół ceny”

MM

Siódme wydanie akcji POT i MSiT „Polska zobacz więcej” odbędzie się w dniach 22-24 listopada. Tym razem liczba partnerów przekroczy tysiąc, a akcja będzie promowana na rynkach zagranicznych.

Jak zapowiedział podczas konferencji prasowej Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, kolejna edycja akcji promocyjnej, promowana będzie w krajach ościennych oraz w Norwegii i Szwecji. W kampanii wezmą udział 1024 podmioty z branży turystycznej, w tym stali partnerzy: PLL LOT, PKP Intercity, Polski Holding Hotelowy i Polonus. W ramach obniżki o co najmniej 50 proc. będzie można także zwiedzać Stadion Narodowy – partnerem została spółka PGE Narodowy.

„Ta akcja promocyjna to taka nowa turystyczna tradycja. Udział w niej zapewnia partnerom możliwość promowania własnych usług i cieszymy się, że z roku na rok liczba firm zainteresowanych udziałem wzrasta” – powiedział Witold Bańka.

Według prezesa POT Roberta Andrzejczyka, jesienna edycja 2019 będzie przełomowa nie tylko ze względu na liczbę partnerów, ale przede wszystkim dlatego, że POT wychodzi z akcją poza granice Polski. Zamierza promować ją w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Białorusi, Ukrainie, Litwie, a także w Szwecji i Norwegii. Na tych ostatnich dwóch krajach w szczególności zależało partnerom z Pomorza.

Jak powiedział w rozmowie z portalem WaszaTurystyka.pl prezes POT Robert Andrzejczyk, kampania zagraniczna będzie prowadzona głównie w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Będą to zarówno treści płatne – posty sponsorowane, jak też działania PR-owe. Informacje o akcji mają ukazać się w prasie, radio i telewizji.

„Działania będą prowadzone przez Zagraniczne Ośrodki POT na tych rynkach, na których je mamy – przy czym rynek norweski zostanie obsłużony z siedziby w Sztokholmie. Kampania w krajach, w których nie mamy przedstawicielstwa, czyli w Czechach, na Słowacji i Litwie, prowadzone będą z centrali POT, we współpracy z placówkami dyplomatycznymi, mediami polonijnymi i np. Instytutem Polskim na Litwie” – wyjaśnił Robert Andrzejczyk.

W sumie na działania promocyjne za granicą POT przeznaczy 300 tys. zł, do tego dojdą też środki z PLL LOT oraz budżety placówek dyplomatycznych RP. Będzie to pilotażowa akcja, a w jej ocenie POT będzie posiłkował się głównie opiniami partnerów.

„Cieszymy się, że aż 46 proc. partnerów przygotowało ofertę dla zagranicznego odbiorcy, chociażby w postaci anglojęzycznej wersji strony internetowej” – mówił Robert Andrzejczyk. Strona akcji „Polska zobacz więcej” dostępna jest w językach polskim i angielskim.

W pierwszej edycji akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”, prowadzonej w 2016 roku przez MSiT, wzięło udział 396 partnerów, w szóstej – 894 oraz ponad 180 tys. turystów.