Nowe technologie pomogą hotelarzom po pandemii
Technologia odgrywa kluczową rolę w czasie zmian, ale także może pomóc hotelom przystosowaniu się do post-pandemicznej rzeczywistości. Kwestia ta była głównym tematem dyskusji panelowej, która odbyła się w ramach inicjatywy Sabre Campus.
Rosnąca rola technologii
Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre Polska, powiedział: „W zeszłym roku mogliśmy zauważyć prawdziwy wpływ potencjału technologii i innowacji na naszą branżę. Wszyscy doświadczyliśmy tego w trakcie podróżowania. Technologia zmieniła zarówno doświadczenia podczas podróży, jak i sposób obsługi turystów.”
Wraz z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, rynek turystyczny stał się znacznie mniejszy, a działalność w tym sektorze drastycznie osłabła. W związku z tym firmy zostały zmuszone do podjęcia szybkich decyzji, których celem było utrzymanie bieżącej kondycji finansowej. Hotelarze musieli pracować nad alokacją ograniczonych zasobów w celu wsparcia podstawowych strategii biznesowych, takich jak optymalizacja kanałów. Firmy technologiczne, między innymi Sabre, podjęły natomiast ważne kroki, aby jak najlepiej wspierać swoich klientów.
Frank Trampert, SVP & Global Managing Director – Commercial, Sabre Hospitality Solutions, dodał: „Zrewidowaliśmy niektóre z procesów podejmowania decyzji dotyczących rozwoju funkcjonalności naszych rozwiązań. Pracowaliśmy z partnerami, aby usprawnić proces dostarczania informacji w bardziej jakościowy, wyróżniający się i zdecydowany sposób, aby obie strony mogły podejmować lepsze decyzje dotyczące planowania.”
Goście cenią nowoczesność
Carl Oldsberg, CEO eBerry by Nordic Choice Hotel, przyznał: „Goście chcą mieć większą kontrolę nad swoimi doświadczeniami i podróżą, więc obserwujemy duży wzrost wykorzystania naszej aplikacji i cyfrowych punktów kontaktu. Produktem ubocznym tego są dane – dzięki większej liczbie interakcji cyfrowych, możemy dowiedzieć się więcej o zachowaniu gości. Reagujemy na potrzeby gości i to, co komunikują, ale kiedy będziemy mieli więcej dostępnych danych, będziemy mogli być bardziej proaktywni i przedstawiać sugestie, zanim goście o nie poproszą.”
W czym pomogą nowe technologi
Raúl González, EMEA CEO Grupy Hotelowej Barceló, dodał: „Uważam, że technologia może pomóc hotelarzom na trzy różne sposoby; poprzez możliwość definiowania optymalnych cen dla każdego klienta w każdym momencie, poprzez redukcję kosztów (których można uniknąć) w całej podróży klienta oraz poprzez poprawę doświadczeń klienta. Technologia zmieni życie każdego z nas, ale i naszych firm.”
Większa rola sztucznej inteligencji
Carl Oldsberg, CEO eBerry by Nordic Choice Hotel, skomentował: „Odnieśliśmy wiele sukcesów dzięki sztucznej inteligencji, która została podpięta do aplikacji. Ze względu na zmiany wywołane pandemią, to się rozwinęło i będzie tylko przyspieszać. Technologia wykorzystywana do zarządzania pokojami to przestrzeń w której będzie można zauważyć największy rozwój sztucznej inteligencji, zwłaszcza dzięki sterowaniu głosowym. Obserwujemy wzrost wykorzystywania wszystkich cyfrowych punktów kontaktu, ale to dane i oparte na nich spostrzeżenia pozwolą nam naprawdę ulepszyć i spersonalizować podróż klienta.”
Kompletny ekosystem wyzwaniem
Frank Trampert, SVP & Global Managing Director – Commercial, Sabre Hospitality Solutions: „W branży hotelarskiej stworzenie kompletnego ekosystemu jest sporym wyzwaniem ze względu na dotychczasową integrację wielu aplikacji, które są dostępne na rynku. Kiedy dodamy do tego różnice geograficzne, potrzebę lokalizacji, którą ja nazywam internacjonalizacją, staje się to sporym wyzwaniem. W Sabre tworzymy jednak nowy ekosystem, dzięki któremu będzie można kompleksowo zadbać o doświadczenia klienta przed, w trakcie i po jego pobycie w całym ekosystemie agencji, linii lotniczych i hoteli.”
Pełne nagranie z panelu dyskusyjnego jest dostępne tutaj:
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Warta: Polacy stawiają na ubezpieczenia i wygodę w zimowych podróżach
Polacy ruszyli na ferie i nie mają zamiaru oszczędzać na własnym komforcie czy…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty