Nowe technologie pomogą hotelarzom po pandemii
Technologia odgrywa kluczową rolę w czasie zmian, ale także może pomóc hotelom przystosowaniu się do post-pandemicznej rzeczywistości. Kwestia ta była głównym tematem dyskusji panelowej, która odbyła się w ramach inicjatywy Sabre Campus.
Rosnąca rola technologii
Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre Polska, powiedział: „W zeszłym roku mogliśmy zauważyć prawdziwy wpływ potencjału technologii i innowacji na naszą branżę. Wszyscy doświadczyliśmy tego w trakcie podróżowania. Technologia zmieniła zarówno doświadczenia podczas podróży, jak i sposób obsługi turystów.”
Wraz z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, rynek turystyczny stał się znacznie mniejszy, a działalność w tym sektorze drastycznie osłabła. W związku z tym firmy zostały zmuszone do podjęcia szybkich decyzji, których celem było utrzymanie bieżącej kondycji finansowej. Hotelarze musieli pracować nad alokacją ograniczonych zasobów w celu wsparcia podstawowych strategii biznesowych, takich jak optymalizacja kanałów. Firmy technologiczne, między innymi Sabre, podjęły natomiast ważne kroki, aby jak najlepiej wspierać swoich klientów.
Frank Trampert, SVP & Global Managing Director – Commercial, Sabre Hospitality Solutions, dodał: „Zrewidowaliśmy niektóre z procesów podejmowania decyzji dotyczących rozwoju funkcjonalności naszych rozwiązań. Pracowaliśmy z partnerami, aby usprawnić proces dostarczania informacji w bardziej jakościowy, wyróżniający się i zdecydowany sposób, aby obie strony mogły podejmować lepsze decyzje dotyczące planowania.”
Goście cenią nowoczesność
Carl Oldsberg, CEO eBerry by Nordic Choice Hotel, przyznał: „Goście chcą mieć większą kontrolę nad swoimi doświadczeniami i podróżą, więc obserwujemy duży wzrost wykorzystania naszej aplikacji i cyfrowych punktów kontaktu. Produktem ubocznym tego są dane – dzięki większej liczbie interakcji cyfrowych, możemy dowiedzieć się więcej o zachowaniu gości. Reagujemy na potrzeby gości i to, co komunikują, ale kiedy będziemy mieli więcej dostępnych danych, będziemy mogli być bardziej proaktywni i przedstawiać sugestie, zanim goście o nie poproszą.”
W czym pomogą nowe technologi
Raúl González, EMEA CEO Grupy Hotelowej Barceló, dodał: „Uważam, że technologia może pomóc hotelarzom na trzy różne sposoby; poprzez możliwość definiowania optymalnych cen dla każdego klienta w każdym momencie, poprzez redukcję kosztów (których można uniknąć) w całej podróży klienta oraz poprzez poprawę doświadczeń klienta. Technologia zmieni życie każdego z nas, ale i naszych firm.”
Większa rola sztucznej inteligencji
Carl Oldsberg, CEO eBerry by Nordic Choice Hotel, skomentował: „Odnieśliśmy wiele sukcesów dzięki sztucznej inteligencji, która została podpięta do aplikacji. Ze względu na zmiany wywołane pandemią, to się rozwinęło i będzie tylko przyspieszać. Technologia wykorzystywana do zarządzania pokojami to przestrzeń w której będzie można zauważyć największy rozwój sztucznej inteligencji, zwłaszcza dzięki sterowaniu głosowym. Obserwujemy wzrost wykorzystywania wszystkich cyfrowych punktów kontaktu, ale to dane i oparte na nich spostrzeżenia pozwolą nam naprawdę ulepszyć i spersonalizować podróż klienta.”
Kompletny ekosystem wyzwaniem
Frank Trampert, SVP & Global Managing Director – Commercial, Sabre Hospitality Solutions: „W branży hotelarskiej stworzenie kompletnego ekosystemu jest sporym wyzwaniem ze względu na dotychczasową integrację wielu aplikacji, które są dostępne na rynku. Kiedy dodamy do tego różnice geograficzne, potrzebę lokalizacji, którą ja nazywam internacjonalizacją, staje się to sporym wyzwaniem. W Sabre tworzymy jednak nowy ekosystem, dzięki któremu będzie można kompleksowo zadbać o doświadczenia klienta przed, w trakcie i po jego pobycie w całym ekosystemie agencji, linii lotniczych i hoteli.”
Pełne nagranie z panelu dyskusyjnego jest dostępne tutaj:
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty