Nowe technologie pomogą hotelarzom po pandemii
Technologia odgrywa kluczową rolę w czasie zmian, ale także może pomóc hotelom przystosowaniu się do post-pandemicznej rzeczywistości. Kwestia ta była głównym tematem dyskusji panelowej, która odbyła się w ramach inicjatywy Sabre Campus.
Rosnąca rola technologii
Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre Polska, powiedział: „W zeszłym roku mogliśmy zauważyć prawdziwy wpływ potencjału technologii i innowacji na naszą branżę. Wszyscy doświadczyliśmy tego w trakcie podróżowania. Technologia zmieniła zarówno doświadczenia podczas podróży, jak i sposób obsługi turystów.”
Wraz z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19, rynek turystyczny stał się znacznie mniejszy, a działalność w tym sektorze drastycznie osłabła. W związku z tym firmy zostały zmuszone do podjęcia szybkich decyzji, których celem było utrzymanie bieżącej kondycji finansowej. Hotelarze musieli pracować nad alokacją ograniczonych zasobów w celu wsparcia podstawowych strategii biznesowych, takich jak optymalizacja kanałów. Firmy technologiczne, między innymi Sabre, podjęły natomiast ważne kroki, aby jak najlepiej wspierać swoich klientów.
Frank Trampert, SVP & Global Managing Director – Commercial, Sabre Hospitality Solutions, dodał: „Zrewidowaliśmy niektóre z procesów podejmowania decyzji dotyczących rozwoju funkcjonalności naszych rozwiązań. Pracowaliśmy z partnerami, aby usprawnić proces dostarczania informacji w bardziej jakościowy, wyróżniający się i zdecydowany sposób, aby obie strony mogły podejmować lepsze decyzje dotyczące planowania.”
Goście cenią nowoczesność
Carl Oldsberg, CEO eBerry by Nordic Choice Hotel, przyznał: „Goście chcą mieć większą kontrolę nad swoimi doświadczeniami i podróżą, więc obserwujemy duży wzrost wykorzystania naszej aplikacji i cyfrowych punktów kontaktu. Produktem ubocznym tego są dane – dzięki większej liczbie interakcji cyfrowych, możemy dowiedzieć się więcej o zachowaniu gości. Reagujemy na potrzeby gości i to, co komunikują, ale kiedy będziemy mieli więcej dostępnych danych, będziemy mogli być bardziej proaktywni i przedstawiać sugestie, zanim goście o nie poproszą.”
W czym pomogą nowe technologi
Raúl González, EMEA CEO Grupy Hotelowej Barceló, dodał: „Uważam, że technologia może pomóc hotelarzom na trzy różne sposoby; poprzez możliwość definiowania optymalnych cen dla każdego klienta w każdym momencie, poprzez redukcję kosztów (których można uniknąć) w całej podróży klienta oraz poprzez poprawę doświadczeń klienta. Technologia zmieni życie każdego z nas, ale i naszych firm.”
Większa rola sztucznej inteligencji
Carl Oldsberg, CEO eBerry by Nordic Choice Hotel, skomentował: „Odnieśliśmy wiele sukcesów dzięki sztucznej inteligencji, która została podpięta do aplikacji. Ze względu na zmiany wywołane pandemią, to się rozwinęło i będzie tylko przyspieszać. Technologia wykorzystywana do zarządzania pokojami to przestrzeń w której będzie można zauważyć największy rozwój sztucznej inteligencji, zwłaszcza dzięki sterowaniu głosowym. Obserwujemy wzrost wykorzystywania wszystkich cyfrowych punktów kontaktu, ale to dane i oparte na nich spostrzeżenia pozwolą nam naprawdę ulepszyć i spersonalizować podróż klienta.”
Kompletny ekosystem wyzwaniem
Frank Trampert, SVP & Global Managing Director – Commercial, Sabre Hospitality Solutions: „W branży hotelarskiej stworzenie kompletnego ekosystemu jest sporym wyzwaniem ze względu na dotychczasową integrację wielu aplikacji, które są dostępne na rynku. Kiedy dodamy do tego różnice geograficzne, potrzebę lokalizacji, którą ja nazywam internacjonalizacją, staje się to sporym wyzwaniem. W Sabre tworzymy jednak nowy ekosystem, dzięki któremu będzie można kompleksowo zadbać o doświadczenia klienta przed, w trakcie i po jego pobycie w całym ekosystemie agencji, linii lotniczych i hoteli.”
Pełne nagranie z panelu dyskusyjnego jest dostępne tutaj:
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty