Nowe technologie w easyJet

archiwum easyJet

Linia easyJet kończy testy inspekcji samolotów przy wykorzystaniu dronów i planuje wdrożyć tą technologię już w 2016 roku.

Testy dowodzą, że wykorzystanie dronów może znacznie skrócić czas oględzin samolotów, w porównaniu do wykonywanego ręcznie przez pracowników technicznych, i tym samym skrócić czas wyłączenia samolotów z eksploatacji. easyJet planuje wprowadzenie dronów do użytku w europejskich bazach technicznych w ciągu 12 miesięcy. Linia easyJet ukończyła szereg etapów programu testowania dronów. Przewoźnik przewiduje, że do końca 2016 roku drony zostaną wprowadzone do użytku w dziesięciu hangarach technicznych w całej Europie
m.in. na lotniskach Londyn-Luton, Londyn-Gatwick, Genewa, Bazylea, Berlin, Paryż-Charles de Gaulle, Mediolan.

Bezzałogowe drony będą oceniać stan floty, przeprowadzać szczegółowe inspekcje samolotów i przygotowywać raporty o wszelkich usterkach wymagających dalszej diagnozy lub przeprowadzenia dodatkowych prac serwisowych. Kontrole, które zwykle trwałyby dłużej niż jeden dzień, będą przeprowadzane w ciągu kilku godzin z jeszcze większą dokładnością.
easyJet ma nadzieję, że dzięki dronom uda się znacznie ograniczyć opóźnienia techniczne — z wyłączeniem opóźnień spowodowanych przez zjawiska naturalne (np. uderzenia pioruna). Ostatecznym celem firmy jest całkowita eliminacja opóźnień wynikających z kwestii technicznych. Nad nową technologią pracują firmy Blue Bear i Createc.

Yoge Patel, dyrektor generalna Blue Bear, powiedziała: „Nasz system RISER to rewolucja w świecie lotnictwa autonomicznego i komercyjnego, ale jego zastosowanie nie ogranicza się tylko do inspekcji samolotów. System może być wykorzystywany również do badania kondycji statków, budynków i innych pojazdów.”

Przewoźnik poinformował również o testach druku 3D, który będzie wykorzystywany do wytwarzania elementów kabin pasażerskich, takich jak np. podłokietniki. Technologia ta ma przyspieszyć proces wymiany sprzętu i ograniczyć magazynowanie części zamiennych. Druk 3D będzie również wykorzystywany w produkcji nowej generacji silników zamówionych przez easyJet. Silniki LEAP, bo o nich mowa, zostaną wyposażone w części drukowane na drukarkach 3D – m.in. w dysze wtryskiwaczy paliwa, łopatki wentylatora filtra węglowego i w kompozyty o osnowie ceramicznej.

Latem zostanie udostępniona nowa aplikacja easyJet na telefony iPhone
Linia easyJet przygotowała również aplikację dedykowaną na zegarek Apple Watch. Apple Watch bezproblemowo współpracuje z aplikacją easyJet i dostarcza pasażerom spersonalizowane dane dotyczące lotu oraz aktualizowany na bieżąco przegląd informacji wyszukiwanych przez pasażerów najczęściej. Jedną z największych korzyści aplikacji easyJet jest możliwość przechowywania kart pokładowych w usłudze Passbook, która umożliwia szybkie i wygodne korzystanie z nich na terenie całego lotniska.‎

Nowe, oferowane przez easyJet rozwiązanie Mobile Host powstało we współpracy z lotniskiem Gatwick.
Łączy ono strumień informacji z systemów informacji lotniska, udostępniane przez Google mapy budynków oraz szczegółowe dane dotyczące rezerwacji, lokalizacji i godziny lotu pasażera. Efektem są spersonalizowane instrukcje i aktualne informacje dla pasażerów, takie jak:
• przypomnienia o odprawie i potwierdzenie ilości bagażu objętej rezerwacją,
• wskazówki pomagające dotrzeć do stanowiska odprawy bagażowej, hali odlotów i bramek,
• powiadomienia z bramki i taśmy bagażowej dostarczane za pomocą technologii push na telefon
w czasie rzeczywistym.