Nowe udogodnienia dla pasażerów na Lotnisku Chopina w Warszawie
W drugim kwartale 2024 roku Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało wzrost średniej oceny jakości obsługi pasażerów. W odpowiedzi na potrzeby podróżnych, port lotniczy wprowadził dodatkowe udogodnienia. Seniorzy powyżej 70. roku życia mogą teraz bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track, a dla osób szukających wyciszenia stworzono specjalne pomieszczenie w strefie tranzytowej.
Na Lotnisku Chopina w Warszawie regularnie przeprowadzane są badania satysfakcji pasażerów, których celem jest ocena jakości świadczonych usług oraz identyfikacja obszarów wymagających poprawy. W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena stołecznego portu wyniosła 4,60 i wzrosła w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał (4,57). Ocena z drugiego kwartału tego roku jest także wyższa od rezultatu z tego samego okresu w 2023 roku (4,55). Jednocześnie wynik za drugi kwartał 2024 roku przełamał trend spadkowy ogólnej oceny Lotniska Chopina charakterystyczny dla tego okresu roku.
„Wyniki badań pozwalają lotnisku dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych, a także wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie obsługi, bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dzięki regularnym analizom opinii pasażerów, możemy utrzymywać wysoki standard obsługi oraz dbać o zadowolenie wszystkich korzystających z naszych usług. Bardzo cieszymy się z ostatnich wyników, to jest potwierdzenie, że nasze działania idą we właściwym kierunku i są dobrze przyjęte przez pasażerów” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Nowe udogodnienia dla pasażerów
Aby zagwarantować jak najwyższy poziom satysfakcji, lotnisko wprowadza dodatkowe udogodnienia dla podróżnych. Od 20 sierpnia pasażerowie, którzy ukończyli lub skończą jeszcze w tym roku 70 lat, mogą bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track dostępnej na Lotnisku Chopina w Warszawie. Fast Track – Szybkie Przejście to usługa, która pomaga przyspieszyć przejście do kontroli bezpieczeństwa, a dzięki temu zaoszczędzić czas oraz pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce.
„Z uwagi na rosnący ruch na naszym lotnisku zdarza się, że czas oczekiwania na dojście do kontroli bezpieczeństwa jest wydłużony. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób starszych może być to sporą niedogodnością i trudem. Dlatego, by poprawić ich komfort, zdecydowaliśmy się bezpłatnie udostępnić usługę Fast Track osobom powyżej 70 roku życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu dla seniorów przejście przez nasze lotnisko stanie się łatwiejsze i bezproblemowe” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
W stołecznym porcie ścieżka szybszego przejścia znajduje się w dwóch lokalizacjach. Jedno z nich jest w strefie B terminala, tuż obok restauracji Johnny Rockets, drugie w strefie E w pobliżu stanowisk odpraw PLL LOT. Usługa Fast Track dostępna jest też dla pozostałych pasażerów. Jej zakupu dokonać można online poprzez stronę internetową Lotniska Chopina, bezpośrednio przy rezerwacji biletu u przewoźnika oraz w dwóch samoobsługowych kioskach zlokalizowanych tuż przy szybkich przejściach w terminalu.
W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, w lipcu Lotnisko Chopina oddało do użytku podróżnych pokój wyciszenia. To miejsce, w którym można się skupić się i rozluźnić przed podróżą. Pokój zlokalizowany jest na poziomie 300 terminala, rzadziej użytkowanym przez pasażerów, co gwarantuje ciszę. W pomieszczeniu znajduje się wygodna pufa i miękka wykładzina. Miejsce zdobią neutralne plakaty powieszone na ścianach i lampa zapewniająca klimatyczne światło. Wszystko sprzyja wyciszeniu i gwarantuje odcięcie się od zgiełku i natrętnych bodźców.
„Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla pasażerów źle znoszących przebywanie w tłumie, w hałasie, a dodatkowo nierzadko przeżywających stres związany z podróżą lotniczą, przeprawa przez lotnisko to nie lada wyzwanie dla ich psychiki. Właśnie dla nich, powstał pokój wyciszenia, w którym w spokoju, w samotności, bez niepotrzebnych bodźców można się odprężyć, zrelaksować oraz odreagować i ochłonąć przed dalszą podróżą” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Do pokoju z niższych poziomów terminala dostać można się zarówno windą, jak i zlokalizowanymi w pobliżu schodami ruchomymi. Tuż przy pomieszczeniu znajdują się toalety. Pokój do dyspozycji pasażerów dostępny jest codziennie przez całą dobę.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty
11 grudnia 2024
48-godzinna promocja w Ryanair – bilety tańsze o 20 proc.
Ryanair wprowadził 48-godzinną promocję, oferując 20 proc. zniżki na podróże w styczniu i…
0 Komentarzy1 Minuty
9 grudnia 2024
PLL LOT: codzienne loty do Salonik w letnim rozkładzie
Od 17 czerwca 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają nowe połączenie z Warszawy…
0 Komentarzy2 Minuty