Nowy hotel powstanie na Ostrowie Tumskim we Wrocławiu
Na Ostrowie Tumskim wmurowano kamień węgielny pod budowę hotelu, którego inwestorem jest Tacit Investment. Podczas uroczystości ujawniono jego nazwę – The Bridge.
Nowy hotel na Ostrowie Tumskim zaoferuje swoim gościom 184 komfortowo wyposażone pokoje, wyjątkową restaurację, sale konferencyjne, garaż podziemny i wspaniały widok z tarasu na dachu. Obiekt będzie gotowy w drugim kwartale 2019 roku.
Nowy wrocławski hotel wpisuje się architektonicznie w historyczną, najstarszą część Wrocławia. Zadaniem inwestora i projektantów było stworzenie miejsca, które nie tylko dopełni istniejącą przestrzeń, ale także pozwoli jeszcze bardziej docenić wyjątkowy klimat Ostrowa Tumskiego. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu w budynku naturalnych materiałów, takich jak tradycyjnie wypalana cegła, beton, szkło i metal.
Karolina Kaim prezes Tacit Investment, inwestora hotelu, powiedziała: „Nasze projekty zawsze cechuje najwyższa jakość. Na Ostrowie Tumskim stworzymy z naszymi partnerami wyjątkowe miejsce spotkań, wpisujące się w strategię i przyszłość Wrocławia. To będzie produkt dobry dla miasta i jego mieszkańców, najlepszy na rynku. Dla nas to most do przyszłości, łączący ludzi oraz idee. Stąd właśnie nazwa hotelu, The Bridge.”
Projekt inwestycji powstał po konsultacjach z urzędem miasta.
Adam Grehl, wiceprezydent Wrocławia, dodał: „Linia zabudowy nowego obiektu powraca do historycznego kształtu. Propozycja inwestora wypełnia oczekiwania osób, którym zależy na poszanowaniu z jednej strony kontekstu miejsca, z drugiej zaś pozyskania pożądanej, wyjątkowej funkcji w miejskiej przestrzeni.”
Pokoje hotelowe będą przestronne, nowoczesne, komfortowo urządzone, przy użyciu wysokiej jakości materiałów. Gości hotelu zapewne zachwyci wyjątkowa sala balowa otwierająca się na ogród, w pamięci zostanie także taras widokowy na dachu i zapierający dech w piersiach widok na Ostrów Tumski, zwłaszcza Plac Katedralny, Stare Miasto, ogrody i rzekę.
Michał Goncerzewicz, projektant budynku z Forum Architekci, podkreślił: „Kluczowym uwarunkowaniem dla projektu jest kontekst przestrzenny Placu Katedralnego, którego kompozycję domknie bryła hotelu. Poszukiwaliśmy rozwiązania bardzo mocno osadzonego „tu i teraz”, nie ukrywającego się za sztafażem historycznych form – jednoznacznie wskazującego na funkcję budynku i czas, w którym został zrealizowany. Ponieważ zadaniem obiektu jest dopisanie kolejnego rozdziału w historii Ostrowa Tumskiego, nie zaś zdominowanie okolicy – zasada budowania bryły, jak i zastosowany materiał wynikają wprost z ducha miejsca.”
Nowy hotel będzie doskonałym miejscem spotkań biznesowych a także przystankiem dla wszystkich, którzy będą chcieli odpocząć w komfortowych warunkach. Sześciopiętrowy budynek spełnia wszelkie wymogi planu miejscowego oraz zgodności z sąsiednimi obiektami. Inwestorem budynku jest Tacit Investment, doświadczona firma z silną pozycją kapitałową – prekursor na rynku nieruchomości ekskluzywnych w Polsce. Hotel The Bridge będzie działał pod marką MGallery by Sofitel, którą AccorHotels wprowadza do Polski. To kolekcja luksusowych hoteli butikowych urządzonych w niepowtarzalnym klimacie, oferujących usługi dla najbardziej wymagających gości. Koncepcję pięciogwiazdkowego hotelu stworzyło wrocławskie biuro projektowe Forum Architekci. Za projekt wnętrz odpowiada pracownia Medusagroup. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty