Nowy logotyp Costa Cruises
Największą zmianą w identyfikacji wizualnej jest logotyp firmy – litera „C”, która od ponad 70 lat towarzyszy wszystkim statkom Costa pływających po morzach całego świata. Badanie konsumencie wykazało, że jest to najbardziej rozpoznawalny element brandingu armatora i jego ulubiony element.
Francesco Muglia, wiceprezes ds. globalnego marketingu Costa Cruises, powiedział: „Nowe pozycjonowanie marki oznacza dla Costy wielką modernizację, która dotyczy także sposobu komunikacji. Najbardziej znaczącą zmianą jest nowy logotyp. Nowe logo nie rezygnuje z historycznej wartości i związku z tradycją firmy, jest jednak dopasowane do współczesnych standardów i jest innowacyjne.”.
W nowej wersji logotypu, wygląd historycznego „C” został uaktualniony, stając się bardziej nowoczesnym, dynamicznym i dostosowanym do kontekstu cyfrowego symbolem, tym samym skuteczniej pozycjonującym całą markę.
Nowe „C” łączy dwa motywy w sinusoidalnym układzie: żółtą ziemię, widoczną w dolnej części logotypu oraz niebieskie morze w górnej części. Dzięki rejsom Costa oba żywioły połączone są w jedno wspólne doświadczenie. Logotyp prezentuje ideę podróży jako sposobu na łączenie i integrację kultur, umożliwiającą ciągły rozwój dzięki czerpaniu unikalnych doświadczeń z rejsów. Litera „C” symbolizuje istotę nowego wizerunku Costy – rejsów, które podkreślają wyjątkowość każdej destynacji, pozwalając gościom odkrywać jego prawdziwe tradycje.
Dobór kolorów logotypu łączy przeszłość z nowoczesną tonacją: żółty i niebieski są nadal obecne, jednak w bogatszych i bardziej eleganckich odcieniach. Zmienione zostało także liternictwo – w kierunku bardziej współczesnego i cyfrowego języka, wzbogaconego o żółte elementy interpunkcyjne oraz o inne drobne, ale znaczące elementy.
Nowy logotyp Costa wraz z systemem identyfikacji wizualnej został stworzony przez ArteficeGroup.
Historia litery „C”
Niebieskie „C” było stosowane od samego początku istnienia marki w 1948 roku, kiedy to firma postanowiła skupić się na przewozie pasażerów na trasach transatlantyckich. W tym czasie narodziła się słynna Linea C. Sama paleta kolorów jest jeszcze starsza i sięga drugiej połowy XIX wieku. Żółte elementy były inspirowane kolorem oliwy z oliwek, czyli produktu przewożonego przez firmę zanim przestawiła się na usługi pasażerskie. Niebieskie elementy przypominały kolor morza.
Na kominie Anny C – pierwszego statku floty Costa Cruises, który wypłynął z Genui 31 marca 1948 roku, litera „C” została ujęta w dwa cudzysłowy. Logo pojawiło się również we wczesnych broszurach i plakatach reklamujących przewozy pasażerskie pomiędzy Europą a Ameryką.
Od tego czasu wygląd logotypu kilkukrotnie się zmieniał, odzwierciedlając różne etapy w historii firmy, jednakże nigdy nie zrezygnowano z głównego motywu – litery „C”. Pierwsza zmiana nastąpiła w 1958 roku, kiedy do logo dodano profil statku Federico C. Wybór statku nie był przypadkowy: zwodowany w stoczni Sestri Ponente w Genui 31 marca 1957 roku, Federico C był pierwszym statkiem zaprojektowanym i zbudowanym specjalnie dla Costy. Ten pionierski w swoich czasach statek zapoczątkował słynny „styl Costy”.
W 1980 roku marka pojawiła się w podwójnej niebieskiej ramce, zaokrąglonej na rogach, aby zachować poczucie obfitości; dodano żółtą flagę, podkreślającą profil białego statku i słowo „Crociere” („Rejsy”), które miało potwierdzać, że firma całkowicie zrezygnowała z przewozu produktów, koncentrując się na rejsach pasażerskich.
Costa Crociere S.p.A. powstała oficjalnie w 1986 roku, ale dopiero w 1994 roku, podczas modernizacji i ekspansji firmy, Piero De Macchi całkowicie zmienił logotyp: usunięto cudzysłów i ramkę, a niebieska litera „C” pojawiła się na jednym z 3 żółtych kominów, charakterystycznych dla nowych statków, które dołączyły do floty.
W 1999 roku Costa rozpoczęła ponowny lifting tożsamości korporacyjnej oraz gruntowną przebudowę: logo potrzebowało nowej dynamiki i nowoczesności, które odzwierciedliłyby głębokie zmiany i międzynarodowy rozwój firmy. Efektem jest najnowsza marka, w której stylizowane kominy zostały „otulone” literą „C” i całym nowym logotypem – nowoczesnym i ożywionym, mocnym i rozpoznawalnym – idealnym do wykorzystania na rynkach całego świata.
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
SunExpress uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Izmiru
SunExpress ogłosił nowe bezpośrednie połączenie z Lotniska Chopina w Warszawie do Izmiru.…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Lotnisko w Katowicach: w październiku obsłużyliśmy blisko 560 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach w październiku obsłużyło 559 549 pasażerów, co stanowi wzrost o…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Wizz Air z nagrodą za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wizz Air otrzymał nagrodę EMEA Environmental Sustainability Airline Group 2024 podczas…
0 Komentarzy3 Minuty
6 listopada 2024
PLL LOT był Srebrnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Za nami jubileuszowa XV edycja Forum Promocji Turystycznej. Srebrnym Partnerem…
0 Komentarzy6 Minuty
5 listopada 2024
„Ważne z kim, ciekawe dokąd” – PLL LOT zachęca do odkrywania świata w jesiennej kampanii
Polskie Linie Lotnicze LOT inspirują do podróży w najnowszej kampanii „Ważne z kim,…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2024
Egipska linia lotnicza FlyEgypt zakończyła działalność
Egipska linia lotnicza FlyEgypt, popularna szczególnie wśród podróżnych poszukujących…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Ryanair ze spadkiem zysków mimo rekordowej liczby pasażerów
Ryanair ogłosił, że zysk netto za pierwszą połowę roku podatkowego wyniósł 1,79 mld euro,…
0 Komentarzy2 Minuty