Nowy pociąg RegioJet z Warszawy do Brukseli przez Berlin i Amsterdam – Tour Operatorzy się ucieszą

Czeski RegioJet uruchomi pociąg z Warszawy do Brukseli, masa możliwości dla operatorów turystycznych.

Bardzo dobra wiadomość dotarła do nas z Urzędu Transportu Kolejowego. Czeski przewoźnik RegioJet uzyskał zgodę na nocny pociąg z Warszawy do Brukseli, przez Berlin i Amsterdam. Trasa i rozkład dają bardzo duże możliwości dla branży turystycznej. I to zarówno jeżeli chodzi o ruch służbowy jak i przede wszystkim ten tour operatorski.

Na lotniska w Berlinie i Amsterdam by korzystać z tanich biletów na słoneczne destynacje

Nowy pociąg to także dodatkowa opcja dla szukających tanich biletów lotniczych. Dojedziemy nim bowiem do Berlina a także na samo lotnisko Schiphol pod Amsterdamem. Dla przykładu z Berlina polecimy tanio Eeasy Jetem na Kanary czy Maderę, mamy też na miejscu ciepłą ofertę Eurowings. Kusić nas mogą też super ceny na egzotykę np. Cancun i Dominkana od TAP Portugal. Do tego dochodzi tania Tajlandia i Bali od singapurskiego Scoota. A za moment też  bezpośredni Washington od United.

Wesprzeć RegioJeta mogą też agenci sprzedający dynamiczne pakietowanie. Exim, Best Reisen, czy Nekera próbują sprzedaży na wyloty z Berlina, teraz mogą klientom dorzucić komfortową podróż koleją w pakiecie.

Na City-breaki do  modernistycznego Berlina na tulipany do Amsterdamu czy do  romantycznej Brugii

Czeski pociąg to także niezliczone możliwości budowania oferty turystycznej. Zaczynając od ciekawych city breaków, min do Berlina, Amsterdamu czy Brugii.

W promocje kolejowego rozwiązania chętnie włączą się zapewne też niemieckie regiony, Brandenburgia i Saksonia. Nie ustają one w wysiłkach by zachęcać Polaków do krótkich wypadów w ich gościnne progi.

Magnesem będą też specjalne wydarzenia, wiosenny tulipanowy ogród Kukenhoff czy jesienny festiwal świateł w Berlinie to tylko niektóre z nich.

Skorzysta też biznes Berlin czy Bruksela to nadal dość drogie bilety lotnicze

Z kolejowej oferty może korzystać też pasażer podróżujący służbowo, szczególnie z segmentu małego i średniego biznesu. Czyli pasażerowie wrażliwi na cenę. Pamiętajmy iż dzięki mon-duopolom lotniczym, średnie ceny biletów na kierunkach Berlin a szczególnie Bruksela są wciąż bardzo wysokie.

Nie wykluczone iż cześć biznesu do podróży pociągiem skłoni czynnik pro ekologiczny. Tutaj kolej ma silne argumenty do walki z samolotami.

Tour Operatorzy dostaną sporo potencjalnych możliwości

Jak widać polscy Touroperatorzy dostaną wraz z tym połączeniem sporo produktowych możliwości. I to w różnych grupach klienckich. Pociągami chętnie podróżują bowiem zarówno seniorzy jak i młodzież.

Rozwijające  turystykę krajową biuro Nekera już dawno deklarowało chęć współpracy z kolejowymi przewoźnikami. W PKP wciąż jednak daleko do uruchomienia tour operatorskich taryf specjalnych, można założyć iż komercyjny czeski przewoźnik szybko uruchomi ten produkt. Podobnie wielki potencjał mogą mieć podróże grupowe.

Pociąg do Brukseli to nie jedyny planowane połączenie od RegioJeta. Pisaliśmy już o planach pociągów w Alpy, pojawiła się też  idea pociągu z Krakowa do Chorwacji. Jednak to właśnie  połączenie do Brukseli via Berlin zdaje się być najbardziej wszechstronną propozycją dla branży turystycznej w Polsce.

RegioJet zawiezie Polaków pociągiem na narty z Warszawy w austriackie Alpy (waszaturystyka.pl)

Interesy PKP Intercity wciąż będą chronione

Mimo iż czeski przewoźnik dostał zgodę na takie połączenie to nie jest ona bezwarunkowa. Musi się bowiem liczyć z dość istotnymi obostrzeniami, chroniącymi interesy PKP Intercity. Polegają one przede wszystkim na tym, że pasażerowie z Polski nie będą mogli wysiadać na stacjach w ramach naszego kraju w podróży tam. Z kolei w przypadku podróży z powrotem, zakazane będzie wsiadanie na stacjach polskich.

Wydaje się iż to obwarowanie ma chronić przed konkurencją głównie relacje Warszaw-Poznań-Warszawa. Niskie ceny na takiej relacji uderzyły by nie tylko w IC ale również w LOT.

Cóż liczy się jednak to iż wreszcie mamy komercyjne połączenia oferujące tak wiele potencjalnych możliwości branży. Potwierdza też zainteresowanie polskim rynkiem przewozów kolejowych. W Czechach zdają się być coraz lepiej przygotowani do rywalizacji na przyszłym wolnym rynku. Świadczy o tym m.in. pozyskanie inwestora przez innego przewoźnika z kraju południowego sąsiada, a mianowicie Leo Express.

Czekamy na szczegóły odnośnie nowego połączenia. Ceny a także dokładną datę jego startu. Wydaje się iż okres przedwakacyjny może być idealnym czasem na jego uruchomienie.