O promocji piwem, winem i innymi trunkami porozmawiamy na X Forum Promocji Turystycznej
Prawie wszystkie kraje promują się na targach turystycznych swoimi regionalnymi lub lokalnymi trunkami. Nie ma to nic wspólnego z propagowaniem nadmiernego spożycia alkoholu. Włosi nie wstydzą się swojej grappy, Niemcy, Słowacy, Czesi – win i piw. Na targowym stoisku narodowym Holandii często głównym elementem jest „bar” Heinekena”. My promując turystykę po Polsce, wstydzimy się naszych piw, nalewek, win, wódki, bimbru. O tym, jak umiejętnie wykorzystać trunki do promocji, porozmawiają uczestnicy debaty podczas X Forum Promocji Turystycznej w Orientarium w Łodzi, 6 kwietnia.
Istnieją w Polsce szlaki wina, miodu, piwa. Odbywają się festiwale wina, piwa. Funkcjonują muzea wódki, browarów, nalewek. A jednocześnie na międzynarodowych targach turystycznych na stoiskach polskich regionów brak lokalnych trunków. Jakbyśmy się wstydzili – zamiast być dumni – że w naszym kraju produkujemy wysokiej klasy napoje o mniejszej lub większej mocy. I promocja nie ma nic wspólnego z propagowaniem alkoholizmu.
Na stoiskach targowych niemieckich landów można degustować lokalnych win. Kluczowe jest tu słowo „degustować”. Nikt nie polewa wina szklanicami – na stoisku stoją „królowe wina” lub hostessy znające historię i cechy poszczególnych gatunków, szczepów. Podobnie jest na stoiskach Czech, Słowacji, Mołdawii, Włoch, Chorwacji… Centralnym elementem wielkiego stoiska narodowego Holandii na ostatnich targach ITB, był wielki bar z napisem Heineken wita w Amsterdamie. Kopenhaga kilka lat temu reklamowała się Carlsbergiem.
U nas próżno doszukać się polskich trunków na którymkolwiek stoisku. Czy to wstyd (?) przed skojarzeniem z alkoholem, czy niezrozumienie ustawy o zwalczaniu alkoholizmu. Czemu Włosi szczycą się swoją grappą, Słowacy „Tatra tea” (o mocy nawet 72%), a my wstydzimy się poza krajem naszych nalewek, wódek, bimbru (które to słowo jest podobnie jak grappa, łatwe do wymówienia w każdym języku świata).
6 kwietnia, podczas X Forum Promocji Turystycznej w łodzkim Orientarium, w debacie „Czemu Polacy boją się promować piwem, winem i innymi trunkami?”, wezmą udział: Jan Bosnovic, Key Account Manager TMR w Polsce, Hubert Czochański, kustosz w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej Anna Gmurczyk, Niemiecki Instytut Wina, Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny magazynu “Ferment. Pismo o winie”, Rafał Stec, założyciel Winnicy Rodziny Steców, Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Arletta Ziemian, współzałożycielka Browaru Stu Mostów we Wrocławiu.
Program i rejestracja na Forum TUTAJ
Na Forum Promocji Turystycznej porozmawiamy o przyszłości ROT-ów i LOT-ów
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty