Inauguracja działań ZOPOT w Pradze. Polska będzie promowana wśród Czechów i Słowacji

We wtorek 21 marca 2023 roku w sali balowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Pradze 60 czeskich touroperatorów oraz dziennikarzy wzięło udział w inauguracji polskiego „Roadshow 2023“ oraz prezentacji biura ZOPOT, odpowiedzialnego za promocję Polski w Czechach i na Słowacji.

Program „Roadshow“ obejmuje promocję różnorodnej oferty polskich regionów, w tym lokalnej gastronomii, przedstawienie oferty PLL LOT oraz ich partnerów, a także prezentację nowo powstałego praskiego biura Polskiej Organizacji Turystycznej obejmującego swoją działalnością Czechy i Słowację. Kolejne spotkania dla profesjonalistów z branży turystycznej odbędą się w  w Brnie, Ostrawie oraz w Bratysławie i Koszycach.

„W czasie, gdy Polska z wielu powodów staje się jednym z najciekawszych kierunków dla czeskich i słowackich turystów, z przyjemnością wspieramy tego typu spotkania, dla których drzwi naszej Ambasady zawsze będą otwarte” – powiedział Mateusz Gniazdowski, Ambasador RP w Pradze.

„Po pandemii przeżywamy prawdziwy boom w ruchu lotniczym do Polski, ale także do innych krajów obsługiwanych przez LOT. Aktualnie wykonujemy 32 loty tygodniowo z Pragi i pięć lotów z Ostrawy do Warszawy, a także do innych miejsc w Polsce, Europie, Azji i Ameryce Północnej. Ostatnie bezprecedensowe zwycięstwo Warszawy w prestiżowym głosowaniu „Best European Destination” świadczy o tym, że stolica Polski jest nie tylko destynacją biznesową, ale staje się także miejscem atrakcyjnym turystycznie” – dodała Jolanta Grala-Bednárčik, dyrektor PLL LOT.

Polska Organizacja Turystyczna otworzyła swoje praskie biuro trzy miesiące temu.

„Wiemy, o co pytają czescy i słowaccy turyści w Polsce, dlatego do końca roku przygotowujemy kilka kampanii, które będą starały się na te pytania jak najlepiej odpowiedzieć. Czy to o popularne miejsca i hotele SPA i wellness w polskich górach, informacje o ciekawych miejscach w drodze nad Bałtyk i nadmorskich kurortach, czy pyszna i bardzo różnorodna polska regionalna gastronomia” – mówi Pavel Trojan, dyrektor biura POT.

Podczas wydarzenie swoją ofertę promują nie tylko tradycyjnie aktywne w Czechach regiony przygraniczne jak Dolny Śląsk, Opolszczyzna, Śląsk oraz Małopolska, lecz także Wielkopolska, Warszawa, Pomorze i Pomorze Zachodnie.