Olga Krzemińska-Zasadzka ponownie prezesem SOIT
19 stycznia w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim odbyło się Walne Zgromadzenie Członków SOIT, które dokonało podsumowania dwóch lat działalności oraz wybrało władze stowarzyszenia na kadencję 2022-23. Prezesem zarządu ponownie została wybrana Olga Krzemińska-Zasadzka.
Olga Krzemińska-Zasadzka, prezes zarządu SOIT, powiedziała: „Objęłam stanowisko Prezesa Zarządu SOIT w styczniu 2020 roku, w momencie prężnego rozwoju Stowarzyszenia i prosperity na rynku incentive travel. Mieliśmy wypracowaną długofalową strategię i bardzo ambitne plany dotyczące rozwoju organizacji i inicjatyw branżowych. Po miesiącu urzędowania wybuchła pandemia i przeszliśmy w tryb zarządzania kryzysowego. Skupiliśmy się na bieżącym informowaniu członków, edukacji i cennej wymianie wiedzy o pandemii na świecie i bezpieczeństwie wyjazdów. Podjęliśmy rozmowy z innymi organizacjami tworząc sztab kryzysowy i platformę TUgether, dzięki którym prowadziliśmy dialog z administracją rządową i walczyliśmy o różnego rodzaju pomoc dla zamkniętych branż. Przez te dwa lata, dzięki współpracy i wzajemnemu wsparciu, zgodnie z naszym hasłem #OneVoice, nauczyliśmy się prowadzić nasze biznesy w nowej rzeczywistości. To była bardzo trudna i wymagająca kadencja, lecz o sile organizacji świadczy to, jak funkcjonuje w sytuacji kryzysowej. Zdaliśmy ten egzamin celująco. A kolejną kadencję rozpoczynamy jeszcze silniejsi, z nowymi członkami i nową energią na pokładzie.”
Walne Zgromadzenie Członków w dniu 19 stycznia wybrało nowe Władze SOIT – zarząd, Komisję Etyki i Komisję Rewizyjną na kadencję 2022-2023. Prezesem zarządu SOIT została ponownie wybrana Olga Krzemińska-Zasadzka (CEO Agencji Power). Funkcję wiceprezesa będzie również nadal pełnić Łukasz Adamowicz (wiceprezes Grupy BFC). Do składu siedmioosobowego zarządu dołączyli:
Liwiusz Misiaszek (prezes Air Tours Club) wiceprezes zarządu SOIT – ds. współpracy z regionami
Małgorzata Gulińska (CEO Margot Travel) – członek zarządu ds. członkowskich i pilotów
Katarzyna Szełemej-Pobożniak (wiceprezes Haxel Events&Incentive) – członek zarządu ds. edukacji
Majka Szura (CEO Polka Travel) – członek zarządu ds. komunikacji
Konrad Wielgórski (CEO *Bespoke) – członek zarządu ds. finansowych
Nowy zarząd wyznaczył cele dotyczące nie tylko odbudowy rynku incentive travel, promowania i monitorowania dobrych praktyk czy edukacji nowych kadr, ale także zmierzające do wypracowania nowych standardów współpracy na linii agencja-klient w odpowiedzi na zmiany jakie przyniosła pandemia.
Liwiusz Misiaszek, wiceprezes zarządu SOIT, podkreślił: “Będziemy jak zawsze powtarzać jaką wartość stanowią wyjazdy motywacyjne i integracyjne jako skuteczne narzędzie do zwiększania sprzedaży, budowania kultury organizacyjnej oraz kreowania lojalności wśród partnerów biznesowych.”
Łukasz Adamowicz, wiceprezes zarządu SOIT ds. współpracy branżowej, dodał: „Planujemy skupić się na odbudowie rynku w taki sposób, aby zwiększyć efektywność firm członkowskich i co za tym idzie satysfakcję klientów. W interesie rynku jest istnienie silnych organizatorów incentive travel, gwarantujących odpowiedni poziom kreatywności, egzekucji, ale i bezpieczeństwa. Przed nami czas aby przypomnieć klientom, jak dużą wartość, szczególnie po pandemii, dla ich organizacji mogą mieć podróże motywacyjne i integracyjne. Liczymy także na owocną współpracę z innymi organizacjami, udowodniliśmy jak ważnym elementem przemysłu spotkań jest SOIT. Nauczyliśmy się też, że jesteśmy bardziej efektywni działając wspólnie.”
Konrad Wielgórski, członek zarządu SOIT ds.finansowych, CEO *Bespoke, zoznaczył: “Nasza branża ma za sobą ekstremalnie trudne 2 lata. Podnoszenie Incentive Travel z kolan to zdecydowanie za mało. Efekty pracy naszych firm są istotnym elementem w dobrze dobranym marketing mixie każdej korporacji. Wartość naszej pracy, a co za tym idzie pozycjonowanie naszej branży w perspektywie najbliższych 2 lat powinno znaleźć się w zupełnie innym miejscu. Osiągniecie tego celu będzie możliwe tylko przy skutecznym dialogu zarówno wewnątrz MICE, jak również (a może przede wszystkim) przy aktywnym udziale strony klienckiej.”
Katarzyna Szełemej-Pobożniak, członek zarządu SOIT ds. edukacji, wiceprezes agencji Haxel, skomentowała: “Ostatnie dwa lata pokazały, jak bardzo nasz biznes różni się od pracy typowej agencji turystycznej. Ogromna część naszej pracy poświęcana jest na przygotowanie ofert, które spełnią cele klienta – zmotywowanie, zlojalizowanie jego pracowników, klientów czy kluczowych kontrahentów. Wymaga ona od nas nie tylko znajomości atrakcji turystycznych w wielu krajach świata, ale też wiedzy m. in. z zakresu konsultingu, marketingu i skutecznej komunikacji. Nad przygotowaniem świetnej oferty i wyjazdu pracują kreatywni, doskonale wykształceni, zaangażowani ludzie.
Jednocześnie koszty naszej działalności rosną – procedury przetargowe są coraz bardziej skomplikowane i czasochłonne, a ryzyko realizacji w związku z pandemią znacząco wzrosło. Współpraca z naszymi klientami na etapie przetargu zbyt rzadko odbywa się na zasadach win-win. Czas zmienić sposób myślenia, czas się zjednoczyć i jednym głosem mówić o wartości naszej pracy. Tylko razem mamy szansę wypracować inne standardy współpracy z klientami. Czy jest to możliwe? Na pewno jest to trudne, przykłady z innych krajów i we współpracy z niektórymi klientami na polskim rynku pokazują, że zmiana jest realna. Biała Księga była ważnym krokiem w tym kierunku, teraz trzeba jej rekomendacje wypromować i zachęcić naszych klientów do wdrożenia ich w życie.”
Małgorzata Gulińska, członek zarządu ds. członkowskich i pilotów, prezes zarządu Margot Trave, dodała: ,,Pandemia i brak wyjazdów konferencyjnych oraz incentive pokazały, jak ważne są to usługi. Firmom brakowało tego narzędzia do zwiększania sprzedaży, a także budowania relacji. W biznesowych podróżach szytych na miarę, potrzebujemy kadry świadczącej niezwykle wysoki poziom usług. Z uwagi na odpływ pracowników turystyki do innych branż, brak szkoleń, jak również regulacji uprawnień oraz otrzymywania certyfikatów przez pilotów wycieczek zagranicznych, będziemy proponować szkolenia teoretyczne i praktyczne, żeby zapełnić tę lukę. Jest to szansa dla osób chcących podnieść swoje kwalifikacje, a także zdobyć doświadczenie pod okiem profesjonalistów.”
Liwiusz Misiaszek, wiceprezes zarządu SOIT, podsumował: “Będziemy jeszcze skuteczniej walczyć z szarą strefą – rynek po pandemii dojrzał do tego, aby w pełni docenić profesjonalne podmioty i wprowadzić skuteczne narzędzia do ograniczenia nieuczciwej konkurencji. Będziemy także zachęcać coraz większą liczbę uczestników rynku w różnych regionach Polski do spełniania wysokich standardów Stowarzyszenia i zasilenia naszych szeregów.”
Na zakończenie Walnego Zgromadzenia członkowie SOIT podziękowali za pracę zarządowi kadencji 2020-2021 w składzie – Olga Krzemińska-Zasadzka (prezes), Łukasz Adamowicz (wiceprezes), Krzysztof Pobożniak (wiceprezes), Agnieszka Słowik (członek zarządu), Anna Zowczak (członek zarządu). Wręczono także symboliczne statuetki dla Olgi Krzemińskiej-Zasadzkiej i Łukasza Adamowicza za wyjątkowe zaangażowanie w działania Stowarzyszenia oraz bezcenne wsparcie członków SOIT i branży w obliczu kryzysu związanego z pandemią. Specjalne podziękowania za nieocenione wsparcie SOIT i branży w czasach kryzysu otrzymała także Daria Rzadkiewicz pełniąca funkcję Head of Opertions&PR.
Skład nowo wybranych władz SOIT:
Zarząd SOIT 2022-2023
Olga Krzemińska-Zasadzka – prezes zarządu SOIT
Łukasz Adamowicz – wiceprezes zarządu SOIT ds. współpracy branżowej
Liwiusz Misiaszek – wiceprezes zarządu SOIT – ds. współpracy z regionami
Małgorzata Gulińska – członek zarządu ds. członkowskich i pilotów
Katarzyna Szełemej-Pobożniak – członek zarządu ds. edukacji
Majka Szura – członek zarządu ds. komunikacji
Konrad Wielgórski – członek zarządu ds. finansowych
Komisja Rewizyjna 2022-2023
Andrzej Hulewicz (Mazurkas Travel)
Katarzyna Zawadzka (NU Horizons)
Anna Zowczak (Motivpscope)
Komisja Etyki 2022-2023
Agata Gościńska (Viventum)
Mikołaj Jeżak (InDreams)
Łukasz Kalinowski (Wysoko i Wyżej)
Agnieszka Słowik (Flower Travel)
Anastazja Szerkus (Conqueror Travel Club)
Jedenastka z Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń nominowana do prestiżowej listy Eventex 2021
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Itaka podsumowuje sezon 2023/2024 i prezentuje ofertę lato 2025
Itaka podsumowała sezon 2023/2024 i zaprezentowała plany na Lato 2025 podczas cyklu…
0 Komentarzy5 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
27 października 2024
Lato 2025 – ceny na wyjazdy w sierpniu dalej spadają
Analiza Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA wskazuje, że w ubiegłym tygodniu…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
OSAT zaprezentował agentom egzotyczną ofertę Mauritiusa
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT) wraz z Mauritius Tourism (MTPA)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2024
Ecco Travel organizuje study tour do Chin. Agenci przygotowują się na rosnące zainteresowanie kierunkiem
Ecco Travel organizuje pierwszy, po dłuższej przerwie polski study tour do Chin, który…
0 Komentarzy1 Minuty