Orbis: I kwartał słabszy o ¼, ale wrócimy silniejsi
W I kwartale przychody Grupy Orbis spadły o 22,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Stało się tak pomimo bardzo dobrego początku roku (w styczniu i w lutym wyniki były rekordowe).
W marcu i kwietniu zawieszona została działalność praktycznie wszystkich hoteli (poza kilkoma wyjątkami) Grupy Orbis.
Największe spadki dotyczyły frekwencji w marcu – o 49,6 punktów procentowych w porównaniu do ubiegłego roku – podczas, gdy w dwóch pierwszych miesiącach 2020 roku ten sam wskaźnik wzrósł o +2,5 punkty procentowe w porównaniu do ubiegłego roku. Ten znaczący spadek odnotowaliśmy w całym regionie, gdzie spółka prowadzi działalność.
Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis SA, powiedział: „Dzięki strategii realizowanej w ostatnich latach, spółka jest w stanie stawić czoła tej trudnej sytuacji. Pełna mobilizacja naszych pracowników pozwoliła sprawnie dostosować działalność hoteli i szybko wdrożyć decyzje Zarządu, mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu epidemii COVID-19 i ochronę Spółki oraz jej pracowników. Zmodyfikowaliśmy nasz model biznesowy oraz strukturę kosztów, poprzez wdrożenie wyjątkowych działań i narzędzi, takich jak plan oszczędnościowy, mechanizm ochrony przepływów pieniężnych czy nowej strategii inwestycyjnej. Skorzystaliśmy też z programów pomocy rządów uruchomionych w poszczególnych krajach i wdrożyliśmy w Spółce formy częściowego zatrudnienia oraz skróconego czasu pracy.”
Integracja z inwestorem
W tym wyjątkowo trudnym czasie Orbis rozpoczął integrację z nowym inwestorem strategicznym AccorInvest, który nabył akcje Orbisu w ramach publicznego wezwania, zakończonego 11 marca 2020 r. AccorInvest jest dziś w posiadaniu 100 proc. akcji i zgodnie ze swoimi wcześniejszymi zapowiedziami rozpoczął wycofywanie akcji spółki z obrotu giełdowego. „Jesteśmy przekonani, że nasza wspólna strategia przyniesie synergię dla obu spółek.” – dodał Gilles Clavie.
„Nieustannie monitorujemy rozwój zdarzeń, poddając analizie rozmaite scenariusze i odpowiednio dostosowując naszą strategię. Planujemy wykorzystać czas przestoju operacyjnego na przegląd naszych podstawowych założeń i procedur, abyśmy mogli wrócić na rynek jeszcze silniejsi.” – skomentował Gilles Clavie.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty