Orbis – przychody netto w I kwartale wyższe o 7,8 proc.
W pierwszym kwartale 2019 roku Orbis uzyskał 271,6 mln zł przychodów netto, o 7,8 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2018 roku.
Gilles Clavie, prezes zarządu Orbis S.A., powiedział: “Wyniki naszej działalności rosną wyraźnie z roku na rok. Po raz pierwszy od wielu lat Orbis odnotował dodatni wynik netto w pierwszym kwartale roku, który w regionie Europy Wschodniej jest tradycyjnie okresem pozasezonowym w branży hotelarskiej.”
Spółka osiągnęła w pierwszych trzech miesiącach tego roku zarówno wyższy wskaźnik frekwencji (+1,2 p.p.), jak i wzrost średniej ceny (+4,0 proc.). Dobre wyniki operacyjne grupy kapitałowej Orbis znajdują potwierdzenie we wzroście wskaźnika RevPAR (142,6 zł) o 6,0 proc.
EBITDA operacyjna wyniosła 56,6 mln zł, co stanowi 52,8 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym, częściowo dzięki zmianie standardów MSSF w zakresie metod księgowania dzierżawy. Marża EBITDA zwiększyła się w ujęciu like-for-like do poziomu 20 proc.
W I kwartale 2019 roku spółka podpisała 7 umów na prowadzenie nowych hoteli według modelu asset-light, które w najbliższych latach powiększą sieć o niemal 1 000 pokoi.
Plany rozwoju są bardzo rozległe i obejmują 48 hoteli (ponad 6 600 pokoi), w tym 7 obiektów własnych. W pierwszym kwartale dodatkowo sieć wzbogaciła się o luksusowy hotel MGallery Collection (64 apartamenty) w centrum Krakowa działający w modelu franczyzowym.
Ogółem na koniec 1 kwartału 2019 roku Orbis miał w sieci łącznie 134 hotele z ponad 21 600 pokojami, przy czym stosunek obiektów własnych do obiektów działających na zasadzie asset light wyniósł 54 proc. do 46 proc.
Korzystając z niskiego sezonu Orbis kontynuuje remonty swoich hoteli w kluczowych lokalizacjach: Sofitel Warsaw Victoria, Mercure Budapest Buda, Mercure Budapest Korona oraz ibis i Novotel Poznań Center. Orbis przeznaczył na realizację tych projektów w 1 kwartale 2019 roku 38,5 mln zł (Capex), co zapewni, już w kolejnych kwartałach wysoki zwrot z inwestycji.
Gilles Clavie skomentował: „Pragnę potwierdzić, że Orbis jest na dobrej drodze do realizacji średnioterminowych celów we wszystkich obszarach przyjętej strategii: Ludzie (People), Portfolio (Portfolio) i Wyniki (Performance). Patrząc w przyszłość analizujemy różne scenariusze mające na celu zapewnienie dynamicznego rozwoju Spółki; jak najlepsze wykorzystanie naszego know-how i doświadczenia Accoru na rynku hotelarskim w ramach umowy o współpracę.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty