OSAT apeluje do Włochów o złagodzenie przepisów wjazdowych dla dzieci

Dzieci szczepione na przełomie czerwca i lipca 2021 2021 stracą według włoskich przepisów ważność swoich certyfikatów z początkiem lutego 2022. Akurat w czasie trwających ferii zimowych. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych prosi Włochów o wydłużenie ważności Certyfikatów Szczepień u dzieci w wieku od 12 do 17,99 lat do 270 dni tak jak to jest w większości krajów w Europie.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych wystosowało apel do Ambasady Republiki Włoskiej w Warszawie, w którym prosi o podjęcie prac nad złagodzeniem przepisów wjazdowych dla dzieci od 12 do 18 roku życia.
Jak podkreślają autorzy listu, Obecnie ustanowione od kilku dni zasady wprowadziły duże zamieszanie i obawy, że polscy turyści wyjeżdżający na ferie nie będą mogli zrealizować swoich wakacji.
Ważność certyfikatów unijnych we Włoszech (tzw. green pass) potwierdzających zaszczepienie będzie od 1 lutego lutego wynosić 6 miesięcy od szczepienia. Dotyczy to wszystkich certyfikatów, również tych wydanych poza Włochami. Przyjęcie dawki przypominającej automatycznie, już od kolejnego dnia, wydłuża ważność certyfikatu.
Problem, według OSAT, polega na tym, że Polsce dzieciom nie podaje się (jeszcze) dawki przypominającej a co za tym idzie dzieci szczepione na przełomie czerwca i lipca l2021 stracą ważność swoich certyfikatów z początkiem lutego 2022. Akurat w czasie trwających ferii zimowych.
Oznacza to, że osoby niepełnoletnie, których ważność certyfikatu według prawa włoskiego wygasa na dniach, a nie mogą zaszczepić się jeszcze dawką przypominającą – będą traktowane jak osoby niezaszczepione i nie będą mogły korzystać z m.in. hoteli, wyciągów narciarskich, transportu zbiorowego, restauracji itp.
OSAT prosi w liście o o zmianę przepisów i wydłużenie ważności Certyfikatów Szczepień u dzieci w wieku od 12 do 17,99 lat do 270 dni tak jak to jest w większości krajów w Europie.
Oto pełna treść apelu OSAT:
Ambasada Republiki Włoskiej
Szanowni Państwo,
W imieniu biur agencyjnych i tysięcy turystów podróżujących z Polski do Włoch zwracamy się do Państwa z prośbą aby podjęli Państwo pracę w kierunku złagodzenia przepisów wjazdowych dla dzieci od 12 do 18 roku życia.
Obecnie ustanowione od kilku dni zasady wprowadziły duże zamieszanie i obawy, że polscy turyści wyjeżdżający na ferie nie będą mogli zrealizować swoich wakacji.
W dzisiejszych czasach pandemicznych niezmiernie ważnym jest fakt by wszyscy byli zaszczepieni i co do tego nie mamy żadnych wątpliwości.
Ale jak czytamy od kilku dni zmieniły się przepisy :
Ważność certyfikatów unijnych we Włoszech (tzw. green pass) potwierdzających zaszczepienie wynosi 9 miesięcy od szczepienia (w Polsce jest to 12 miesięcy). Od 1 lutego 2022 r. będzie to 6 miesięcy. Dotyczy to wszystkich certyfikatów, również tych wydanych poza Włochami. Przyjęcie dawki przypominającej automatycznie, już od kolejnego dnia, wydłuża ważność certyfikatu.
Jednak w Polsce dzieciom nie podaje się ( jeszcze) dawki przypominającej a co za tym idzie dzieci szczepione końcem czerwca 2021 czy początkiem lipca 2021 stracą ważność swoich certyfikatów z początkiem lutego 2022. Akurat w czasie trwających ferii zimowych.
Oznacza to, że osoby niepełnoletnie, których ważność certyfikatu według prawa włoskiego wygasa na dniach, a nie mogą zaszczepić się jeszcze dawką przypominającą – będą traktowane jak osoby niezaszczepione i nie będą mogły korzystać z m.in. hoteli, wyciągów narciarskich, transportu zbiorowego, restauracji itp.
Prosimy zatem o zmianę przepisów i wydłużenie ważności Certyfikatów Szczepień u dzieci w wieku od 12 do 17,99 lat do 270 dni tak jak to jest w większości krajów w Europie.
W pełni rozumiemy konieczność szczepień i realizacji wszelkich działań aby powstrzymać pandemię, ale przez wprowadzane przepisy z dnia na dzień cierpią nasi Klienci i Wasi potencjalni Goście, a także hotelarze u których będą musiał być odwołane wyjazdy.
Jeszcze raz chcielibyśmy podkreślić, fakt iż chodzi nam tylko i wyłącznie o dobro naszych wspólnych turystów.
Liczymy na zrozumienie i dialog w tej sprawie.
Prezes Zarządu OSAT Marcin Wujec
POWIĄZANE WPISY
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty