OSAT: Lidl nie może mieć imprez na wyłączność

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych ze spokojme przyjęło ogłoszenie przez Lidl Polska uruchomienie Lidl Podróże, ale obiecuje baczne przyglądanie się konkurencji.
Dzisiaj sieć Lidl Polska ogłosiła, ze od jutra uruchamia, jako agent turystyczny Lidl Podróże, sprzedaż wycieczek turystycznych (czytaj TUTAJ)
Marcin Chiliński, członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, powiedział: „O planach sieci Lidl związanych z wejściem na polski rynek turystyczny głośno było już jakiś czas temu więc nie jest to dla nas niespodzianka.
Nie jest to pierwszy taki projekt w Polsce. Alma Travel mimo wielkich zapowiedzi nie stała się poważnym graczem.
W naszym odczuciu sprzedaż usługi turystycznej wymaga dużej wiedzy i nie do końca jesteśmy pewni czy tego profesjonalizmu wystarczy pracownikom sieci. Tym bardziej, że nasza praca nie polega tylko na sprzedaży samego produktu, ale jeszcze ogromnej części związanej z obsługą posprzedażną. Lidl w dodatku jednocześnie planuje sprzedawać i podróże po Polsce i choćby Seszele. Znajomość tak szerokiej oferty to bardzo duże wyzwanie dla pracowników nowej firmy i nie wydaje się być realnym do wykonania.
Realnie rzecz ujmując trudno ocenić czy pomysł Lidla będzie trafionym. Rynek sam oceni czy Lidl Podróże okaże się strzałem w 10 czy biznesowym niewypałem. Z racji tego, że nowa firma ma działać głównie w Internecie, to jasnym jest, że ma ochotę odebrać klientów sieciom takim jak wakacje.pl czy Travelplanet. Ich pozycja do tej pory była dość silna i ciekawym będzie to starcie gigantów turystyki z gigantem branży spożywczej.
Osoby odpowiedzialne za rozwój projektu wspominają o produktach na wyłączność, co w świetle regulacji dotyczących uczciwej konkurencji i regulacji rynku turystycznego nie wydaje się być realne. Zobaczymy jak sprawa będzie wyglądała w rzeczywistości.
Drugą ważną sprawą będzie bezwzględne przestrzeganie zasady jednej ceny w każdym kanale sprzedaży. Tutaj również OSAT będzie bacznie przyglądał się ofercie nowego agenta Lidl Podróże.”
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty










