OSAT mocniej dba o klientów i agentów
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych rozsyła do swoich członków dokument z 10 punktami, które każdy klient powinien podpisać przed zawarciem umowy.
Te dziesięć punktów to w zasadzie powtórzenie najważniejszych zasad, które umieszczone są w zasadach uczestnictwa, które także podpisuje każdy klient biura turystycznego. Dokument proponowany przez OSAT to będzie esencja przypominająca klientowi o najbardziej istotnych sprawach, np. o dacie ważnoście paszportu. Esencja napisana – w odróżnieniu od warunków uczestnictwa – dużym drukiem. Po podpisaniu dokumentu kleint nie będzie mógł się skarżyć, że o czymś nie został w biurze poinformowany.
Prezes OSAT, Artur Grocholski powiedział: “Pomysł był konsultowany z naszymi członkami. Zdarzało sie bowiem tak, że klient podpisywał bez uważnej lektury warunki uczestnictwa a potem rościł pretensje, że nie otrzymał od pracownika rzetelnych informacji. Kuriozalnym przypadkiem było, gdy klient wrócił do agenta z lotniska, bo się okazało, że nie wiedział, że musi mieć paszport ważny co najmniej sześć miesięcy! Chciał od agenta zwrotu pieniędzy za niewykorzystaną imprezę, groził sądem. Podpisawszy nasz dokument, klient potwierdza, że o najważniejszych sprawach został powiadomiony. To takie podwójne zabezpieczenie: warunki uczestnictwa + nasz dokument. W tych punktach zamieścilismy na przykład informacje o komunikatach na stronie MSZ. Oczywiście pracownicy biur mówią klientom o stopniu alertu na tej stronie, ale nic więcej nie możemy zrobić. Wciąż do wyjaśnienia jest sprawa, jak komunikat MSZ sprzężony jest z ustawą o usługach turystycznych. Co na przykład alert IV stopnia może spowodować, czy wpływa on na działania touroperatorów i decyzje klientów. My na razie możemy informować klientów o alertach MSZ.”
Oto treśc dokumentu przesyłanego przez OSAT do swoich członków:
OSAT RADZI I PRZYPOMINA!!!
PRZECZYTAJ PRZED PODPISANIEM UMOWY
1. Przeczytaj uważnie warunki uczestnictwa oraz ważne informacje dodatkowe, zamieszczone przez Organizatora. Jeśli coś jest niezrozumiałe, poproś o wyjaśnienie pracownika biura.
2. Jeśli cierpisz na chorobę przewlekłą (np. nadciśnienie, cukrzycę itd.), wykup dodatkowe ubezpieczenie od chorób przewlekłych.
3. Istnieje możliwość zawarcia przez Klienta umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji i przerwania udziału w imprezie turystycznej. Jeżeli do wyjazdu pozostaje więcej niż 30 dni na zawarcie ubezpieczenia Klient ma 7 dni, w przeciwnym przypadku na zawarcie ubezpieczenia pozostaje 3 dni. Cena takiego ubezpieczenia to około 3% wartości imprezy turystycznej, a jego wykupienie gwarantuje zwrot do 100% kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej naliczonych przez Organizatora np. w przypadku śmierci najbliższej osoby, nagłego zachorowania, pożaru i innych możliwych do udokumentowania przyczyn uznawanych przez Ubezpieczyciela.
4. Paszport powinien być ważny min. 6 miesięcy od daty powrotu, a do niektórych destynacji 12 miesięcy, natomiast dowód osobisty 3 miesiące.
5. Organizator ustawowo ma możliwość podwyższenia ceny imprezy do 21 dnia przed datą wyjazdu w związku ze wzrostem kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak opłaty lotniskowe oraz wzrostem kursu walut.
6. Obcokrajowiec wyjeżdżający na wypoczynek do krajów trzecich mogą podlegać innej procedurze wizowej niż obywatele Polski. Sprawdzenie jakie są wymagania wizowe i inne procedury, które ich dotyczą należą do KLIENTA.
7. Sprawdź w sanepidzie, czy udając się do krajów tropikalnych nie są wymagane dodatkowe szczepienia. Zapoznaj się z aktualnymi komunikatami MSZ dotyczącymi bezpieczeństwa w poszczególnych krajach.
8. Pamiętaj, że odprawa na lotnisku rozpoczyna się na dwie lub trzy godziny przed wylotem i kończy się najczęściej 60 minut przed wylotem.
9. Data wylotu jest dniem rozpoczęcia, data przylotu jest dniem zakończenia imprezy turystycznej.
10.GODZINY WYLOTU I PRZYLOTU MOGĄ ULEC ZMIANIE.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty