Oszczędzaj na nartach z flexi cenami karnetów
W ośrodkach grupy Tatry Montain Resorts można jeździć na nartach korzystając z systemu Gopass, który jest zarówno skipassem, jak również biletem wstępu do innych atrakcji. Za ile można kupić taki karnet narciarski i jak wygląda cały proces zakupu? Na pytania odpowiada Revenue Manager TMR Martin Šimek.
Martin, co poleciłbyś znajomym, którzy wybierają się na narty do Szczyrku lub innych kurortów narciarskich grupy TMR, a nie mają jeszcze zakupionego karnetu narciarskiego?
Co bym polecił? To, co polecam im od kilku lat. Kupujcie skipassy wyłącznie w systemie Gopass w naszym sklepie internetowym, bo możecie je wybrać i kupić w zaciszu własnego domu, a nawet w samochodzie, w drodze na narty i zaoszczędzić czas oczekiwania w kolejkach przed kasami. Dotyczy to zarówno obecnych posiadaczy kart Gopass, jak i nowych klientów, którzy po prostu odbierają zakupiony i załadowany karnet narciarski w jednym z kilku bezobsługowych automatów Ticket Point w okolicy, bez zbędnego czekania. I co najważniejsze, w momencie zakupu zawsze będzie to najkorzystniejsza cena, innymi słowy taniej takiego skipassa już nie kupisz.
Jak w prosty sposób scharakteryzowałbyś system elastycznych cen?
Jako mechanizm ustalający aktualną cenę sprzedaży karnetu na podstawie aktualnego zapotrzebowania ze strony naszych klientów.
Co skłoniło waszą firmę do wprowadzenia systemu elastycznych cen i jaki jest ich cel?
Wszyscy znamy dni, kiedy stoimy w kolejce do wyciągu dłużej, niż byśmy chcieli. Głównym zadaniem i celem systemu Flexi Cen jest zapewnienie równomiernego obłożenia ośrodka, czyli podczas dni o małej frekwencji chcemy umożliwić klientom zakup karnetów narciarskich po niższych cenach i tym samym zmotywować ich do wizyty w takim dniu. Powiedziałbym, że potrafimy z dużą dokładnością przewidzieć liczbę narciarzy odwiedzających nasze ośrodki i odpowiednio ustalić cenę karnetu.
Czy można kupić karnety narciarskie online na różne dni sezonu?
Karnety narciarskie można kupić na dowolne dni sezonu, w których planujemy funkcjonowanie naszych ośrodków. W tym kierunku można skorzystać z jeszcze jednego atutu Flexi Cen, jakim jest obniżona cena za wcześniejszy zakup. Obowiązuje więc stare powiedzenie, że im wcześniej kupisz, tym taniej jeździsz na nartach.
Kupowanie biletów z wyprzedzeniem nawet kilkumiesięcznym znane jest przy planowaniu wakacji (bilety lotnicze, noclegi itp.) Jednak niektóre firmy oferują również możliwość anulacji. Co z zakupionym wcześniej karnetem narciarskim?
Tak, oczywiście istnieje taka możliwość. W przypadku potrzeby zwrotu zakupionego skipassu, gwarantujemy zwrot wartości skipassu za opłatą administracyjną w wysokości 5 zł do jednego dnia przed utratą ważności skipassu lub 25 zł w dniu wyjazdu na narty, do godziny 11:55 na konto Gopass, z którego możliwy jest wówczas zakup karnetów narciarskich w nowym terminie lub innych usług w ramach oferty Gopass.
Można przypuszczać, że dla coraz większej liczby osób ważne będzie znalezienie sposobu na oszczędzanie. Czy możesz nam podpowiedzieć, jak zaoszczędzić pieniądze przy zakupie karnetów narciarskich w systemie Gopass?
Moja rada: wybierzcie terminy w styczniu w okresie noworocznym, kiedy jest dużo śniegu i na wpół puste stoki, a jednocześnie przygotowaliśmy atrakcyjne ceny na całodzienne skipassy na te dni.
W pierwszych ośrodkach na świecie elastyczne ceny karnetów pojawiły się już w sezonie zimowym 2018/19. Czy możesz ocenić, czy udało wam się jako największemu holdingowi turystycznemu/narciarskiemu w Europie Środkowo Wschodniej zrealizować założone cele i jak w tym czasie klienci przyjęli system flexi-cen?
Historycznie rzecz biorąc, pracowaliśmy nad rozwojem dynamicznych cen przez wiele lat i jest to strategia i metoda sprzedaży, którą stosujemy we wszystkich naszych ośrodkach. Z punktu widzenia zachowań klientów dostrzegamy ich masowe przejście do środowiska zakupów online, a fakt, że znaczna część karnetów narciarskich jest sprzedawana przed dniem jazdy na nartach, utwierdza nas w przekonaniu, że jesteśmy na dobrej drodze. Jednocześnie cieszy nas również fakt, że w tym roku podjęliśmy współpracę z zewnętrznym ośrodkiem narciarskim Monínec, który od tego roku przejmuje pełną koncepcję dynamicznych cen i metod sprzedaży oraz staje się pierwszym pełnoprawnym członkiem rodziny Gopass, który nie jest obsługiwany przez firmę TMR.
Wiele innych konkurencyjnych ośrodków również rozpoczęło sprzedaż karnetów online. Czym różni się sprzedaż na www.gopass.travel?
Nie ma w tym nic dziwnego, jest to ewidentnie trend nie do zatrzymania i zakładam, że taka jest też przyszłość sprzedaży karnetów narciarskich. Atutem Gopass jest fakt, że działa on już ponad pięć lat, dzięki czemu sukcesywnie udoskonalamy jego funkcjonalność, aby cały proces zakupowy był jak najbardziej przyjemny i przyswajalny dla naszych klientów. Dodatkowym atutem jest jego kompleksowość i powiązanie z programem lojalnościowym, dzięki czemu nasi klienci mogą skorzystać z rabatów i korzyści oferowanych przez ten program. Wisienką na torcie jest nasza aplikacja Ski Challenge, która pozwala naszym gościom porównywać się ze znajomymi i szczegółowo mierzyć przejechane kilometry.
Jakie są inne cele lub wizje programu Gopass na przyszłość?
Gopass to kompleksowa i unikalna platforma, która może pomóc operatorom centrów turystycznych w prostej cyfryzacji procesów sprzedaży. Jednocześnie jest to platforma otwarta, gotowa do prostego wdrożenia, dzięki czemu inne ośrodki mogą z niej skorzystać niemal od razu. Naszym zamiarem jest zwiększenie liczby ośrodków, które będą wykorzystywać platformę Gopass do sprzedaży.
Istnieje już możliwość zakupu karnetów narciarskich do ośrodków nienależących do rodziny TMR z Austrii i Włoch za pośrednictwem Gopass. Prawdopodobnie najbardziej znanym jest kurort Kronplatz. I z całą pewnością możemy zdradzić, że obecnie rozmawiamy z innymi ośrodkami w Europie. W końcu skorzysta z tego klient, który będzie mógł wybrać ośrodek według swoich preferencji, a potem bez problemu podróżować i jeździć na nartach po popularnych kurortach na jednym skipassie.
W czwartek rusza sezon narciarski na lodowcu Mölltaler Gletscher
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka podsumowało lato 2024. Wzrost liczby pasażerów o 32 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podsumował sezon letni 2024, podczas gali na której…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Costa Crociere nagradza partnerów i prezentuje ofertę na 2025
Costa Crociere, włoska firma oferująca rejsy wycieczkowe podsumowała rok 2024 podczas 29.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty