Paweł Cukrowski: atrakcyjność Mazowsza jest niewielka
Województwu mazowieckiemu jest niezbędny kluczowy produkt turystyczny – rdzeń, wokół którego obudują się inne produkty – powiedział Paweł Cukrowski dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego podczas I Forum Promocji Turystycznej zorganizowanego przez portal WaszaTurystyka.pl.
W swojej prezentacji zatytułowanej „Turystyczna marka Mazowsze” podkreślił, że Mazowsze to specyficzny region. To najlepiej rozwinięty region Polski, położony centralnie, stolica województwa jest jednocześnie stolicą kraju. Mazowsze ma doskonałe połączenia komunikacyjne (m.in. dwa warszawskie porty lotnicze plus radomski), jest siedzibą silnych ośrodków akademickich, jest atrakcyjne inwestycyjnie a pod względem turystycznym – ma bogata ofertę turystyczną i kulturalną.
To region z niezwykłymi walorami krajobrazowymi, przyrodniczymi, z bogatą historią, posiadający na swoim terenie perły dziedzictwa kulturowego. Trzeba pamiętać, że dzisiejsze województwo mazowieckie łączy trzy różne kultury i tradycje: Mazowsza, Małopolski i Podlasia.
Jakie były cele strategii promocji województwa mazowieckiego? Przede wszystkim nadanie regionowi własnej, rozpoznawalnej twarzy, jasnego, wyraźnego wizerunku. Ponadto – repozycjonowanie Warszawy w stosunku do Mazowsza, ponieważ Warszawa jest częścią Mazowsza. Trzecim celem było wykreowanie regionu jako marki.
Paweł Cukrowski wymienił najważniejsze elementy: promowanie regionu pod historyczna nazwą Mazowsze (Mazovia) a marka Mazowsze ma być swoistym parasolem dla wszystkich działań w regionie. Konieczne jest stworzenie nowego systemu identyfikacji wizualnej marki Mazowsze a także wykreowanie w sensie merytorycznym i graficznym nowego wizerunku. Ostatnim elementem strategii jest przełożenie nowego wizerunku marli na działania komunikacyjne.
Jeśli chodzi o strategię rozwoju turystyki w województwie mazowieckim na lata 2014-2020, to opiera się ona w następujących punktach:
rozwój turystyki w województwie musi opierać się na realistycznej ocenie sytuacji: atrakcyjność turystyczna jest niewielka;
województwu mazowieckiemu jest niezbędny kluczowy produkt turystyczny – rdzeń, wokół którego obudują się inne produkty.;
potrzebujemy silnej organizacji o cechach przedsiębiorczych, która mogłaby skutecznie koordynować działania;
w branży turystycznej postawę oczekiwania na dotacje musi zastąpić postawa przedsiębiorcza, kreatywna i otwarta na innowacje;
konieczna jest fundamentalna zmiana sposobu promocji turystycznej województwa, w tym rekonstrukcja systetmu informacji turystycznej;
wobec szczególnego potencjału turystycznego Warszawy, jest ona naturalnym kluczowym partnerem wojewódzkiej polityki turystycznej.
Paweł Cukrowski podkreślił: „Misja jest oczywista: turystyka ożywia region. Wytyczyliśmy w związku z tym obszary strategiczne: systemowe zarządzanie polityką turystyczną, dobry wizerunek Mazowsza, wzmocnienie branży turystycznej Mazowsza, aktywizacja turystyczna mazowieckiej młodzieży i większa spójność Warszawy i Mazowsza.”
Budowanie tożsamości regionalnej – wzmacnianie turystycznej marki Mazowsze odbywa się dzięki następującym działaniom:
Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego
Prezentacja Mazowsza na targach turystycznych
Otwarcie sezonu turystycznego na Mazowszu
Kongres Promocji Mazowsza
Konkursy turystyczne
Publikacje koordynacyjno-informacyjne
Patronat Marszałka województwa nad wydarzeniami organizowanymi w regionie
Edukację – m.in. akcje Z rodzina przez Mazowsze, Pokoloruj Mazowsze, konkurs fotograficzny Mazowsze bliskie sercu, konkurs dla szkół Szkołą województwa mazowieckiego aktywna turystycznie
Mazowiecki szlak tradycji
Szlaki tematyczne: Mazowsze na filmowo, Szlak I wojny światowej, Chopinowski, Bitwy Warszawskiej 1920, Książąt Mazowieckich
aplikację Play Mazovia
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych – świeże spojrzenie na tworzenie produktów turystycznych
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to długofalowy projekt Mazowieckiej Regionalnej…
0 Komentarzy4 Minuty
9 grudnia 2024
10 lat z Modą na Mazowsze
Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT…
0 Komentarzy5 Minuty
9 grudnia 2024
Aktywna zima na Mazowszu
Oto trzy wybrane propozycje na aktywne spędzenie zimowych dni w Warszawie i na Mazowszu.
0 Komentarzy3 Minuty