PFR: touroperatorzy dostaną pieniądze w ciągu dwóch tygodni

PFR Paweł Borys
Paweł Borys, prezes PFR / fot. materiały prasowe

Płatnicy VAT marża, którzy otrzymali zaniżone subwencje mogą od 18 maja składać odwołania od decyzji. Prezes PFR Paweł Bory zapewnił przedstawicieli branży, że środki pojawią się na kontach przedsiębiorców w przeciągu dwóch najbliższych tygodni. Przed złożeniem reklamacji firmy powinny sprawdzić swoje deklaracje i rozliczenia podatkowe.

Kolejna rozmowa przedstawicieli sztabu antykryzysowego branży turystycznej z prezesem PFR Pawłem Borysem przyniosły konkretne zalecenia dla przedsiębiorców rozliczających się na zasadzie specjalnej procedury VAT marża. Oraz zapewnienie, że należne subwencje zostaną wypłacone w przeciągu dwóch tygodni.

PFR: reklamacje będą rozpatrzone szybko

PFR zaznaczył po raz kolejny, że należy dopilnować, aby w deklaracji VAT-7 odhaczone zostało pole 63 dla płatników VAT marży. Przyznanie mniejszej kwoty subwencji mogło mieć związek z niedopełnieniem tej formalności.

Zdarzają się jednak przypadki przedsiębiorców, którzy wszystko wypełnili dobrze, lecz mimo to otrzymali zaniżone kwoty subwencji. PFR zachęca, aby zgłaszać się wtedy do sztabu antykryzysowego oraz aby składać reklamacje. To drugie będzie możliwe od 18 maja. Wtedy uruchomiona zostanie procedura odwoławcza od rozpatrzonych pozytywnie wniosków.

Dopilnować rozliczeń podatkowych

Co ważne, przed złożeniem reklamacji, należy dopilnować, że złożona została deklaracja PIT / CIT – bo to na jej podstawie system PFR weryfikuje obrót roczny za rok 2019.

„Jednocześnie PFR zapewnia, że w wyniku tego procesu odwoławczego niezwłocznie i nie później w najbliższych 14 dniach zgodnie z regulaminem uda się zapewnić, że wszystkie subwencje będą obliczone prawidłowo i wypłacone we właściwej kwocie” – informuje sztab antykryzysowy.