PFR: touroperatorzy dostaną pieniądze w ciągu dwóch tygodni
Płatnicy VAT marża, którzy otrzymali zaniżone subwencje mogą od 18 maja składać odwołania od decyzji. Prezes PFR Paweł Bory zapewnił przedstawicieli branży, że środki pojawią się na kontach przedsiębiorców w przeciągu dwóch najbliższych tygodni. Przed złożeniem reklamacji firmy powinny sprawdzić swoje deklaracje i rozliczenia podatkowe.
Kolejna rozmowa przedstawicieli sztabu antykryzysowego branży turystycznej z prezesem PFR Pawłem Borysem przyniosły konkretne zalecenia dla przedsiębiorców rozliczających się na zasadzie specjalnej procedury VAT marża. Oraz zapewnienie, że należne subwencje zostaną wypłacone w przeciągu dwóch tygodni.
PFR: reklamacje będą rozpatrzone szybko
PFR zaznaczył po raz kolejny, że należy dopilnować, aby w deklaracji VAT-7 odhaczone zostało pole 63 dla płatników VAT marży. Przyznanie mniejszej kwoty subwencji mogło mieć związek z niedopełnieniem tej formalności.
Zdarzają się jednak przypadki przedsiębiorców, którzy wszystko wypełnili dobrze, lecz mimo to otrzymali zaniżone kwoty subwencji. PFR zachęca, aby zgłaszać się wtedy do sztabu antykryzysowego oraz aby składać reklamacje. To drugie będzie możliwe od 18 maja. Wtedy uruchomiona zostanie procedura odwoławcza od rozpatrzonych pozytywnie wniosków.
Dopilnować rozliczeń podatkowych
Co ważne, przed złożeniem reklamacji, należy dopilnować, że złożona została deklaracja PIT / CIT – bo to na jej podstawie system PFR weryfikuje obrót roczny za rok 2019.
„Jednocześnie PFR zapewnia, że w wyniku tego procesu odwoławczego niezwłocznie i nie później w najbliższych 14 dniach zgodnie z regulaminem uda się zapewnić, że wszystkie subwencje będą obliczone prawidłowo i wypłacone we właściwej kwocie” – informuje sztab antykryzysowy.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta