PHH z nową akcją dla hotelarzy. Dyskusje przy śniadaniu mają inspirować działy HR

fot. archiwum PHH

Pandemia spowodowała duże braki kadrowe w hotelarstwie, dlatego Grupa Polskiego Holdingu Hotelowego zainicjowała pierwsze śniadanie HR dla przedstawicieli branży, mające m.in. zainspirować uczestników do działania. Kolejne spotkanie z przedstawicielami HR zaplanowano na maj br.

Uczestnicy pierwszego śniadania HR podkreślali, że hotelarstwo wciąż uważane jest za atrakcyjną branżę, w której można awansować, rozwijać się i spełniać pasje. Spotkanie w warszawskim hotelu Renaissance zostało zainicjowane przez Polski Holding Hotelowy, a poprowadziła je Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.

Prowadząca przytoczyła dane raportu World Travel & Tourism, który informuje, że tylko w pierwszych miesiącach pandemii z branży hotelarskiej na całym świecie odeszło 55 milionów osób. W wyniku tego w Europie w hotelarstwie zostanie obsadzone zaledwie jedno miejsce na osiem wakatów. Dane te pokazały, jakim wyzwaniem będzie utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych pracowników w tej branży.

„Mimo tych różnych wyzwań, z którymi mamy do czynienia nie można nie zauważyć, że nasza branża w ostatnim czasie, a zwłaszcza podczas pandemii pokazała, że hotelarze potrafią stawić czoła największym trudnościom. Przetrwaliśmy ten trudny dla nas wszystkich okres i idziemy dalej. Teraz przyszedł czas współpracy, dlatego musimy łączyć swoje siły, żeby konkurować nie między sobą, ale z innymi branżami. Naszym celem jest pokazanie innym, że hotelarstwo to fascynujące miejsce, gdzie można rozwijać swoje kompetencje, wykonując prestiżowy zawód” – powiedziała Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.

W dalszej części spotkania uczestnicy podkreślali, że jednym ze sposobów zatrzymania najlepszych pracowników w organizacji jest odpowiednie i skuteczne zarządzanie talentami tak, by pracownicy mieli poczucie ciągłego rozwoju zawodowego i samorealizacji oraz jak najlepiej wykorzystywali w pracy swoje naturalne uzdolnienia i preferencje.

„Rozmawialiśmy przede wszystkim o tym, jak zapobiegać rotacji pracowników. Niezbędne do tego jest odczarowanie wizerunku branży. To wszystko powinno się dokonać poprzez współpracę, aby scalić branżę i budować pozytywną fasadę wizerunku hotelarza. Trzeba pokazać obecnym i przyszłym pracownikom, że hotelarstwo to miejsce, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje” – zaznaczyła Anna Chwałko, dyrektor hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach oraz Dyrektor Regionalna Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Podczas spotkania zwrócono także uwagę na zmieniającą się rolę i znaczenie kobiet w hotelarstwie. To właśnie one coraz częściej przejmują kierownicze stanowiska w swoich organizacjach i dbają o wielowymiarowy rozwój pracowników i odpowiednią komunikację, nastawioną bardziej na współpracę, niż konkurencję.

„W Grupie Polskiego Holdingu Hotelowego ponad 60 proc. kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. W naszych hotelach bardzo dużą rolę odgrywają kobiety, które są dyrektorami hoteli, zarządzają zespołami, a także przeważają na stanowiskach liniowych. Głos kobiet jest bardzo ważny, również w branży hotelarskiej, tym bardziej istotne jest, by jak największa reprezentacja kobiet uczestniczyła w panelach czy dyskusjach tematycznych” – powiedziała Danuta Kisielewska, dyrektor personalna w Polskim Holdingu Hotelowym.

Przedstawiciele hoteli i firm hotelarskich uznali, że czeka ich wiele pracy w obszarze zatrzymania i pozyskiwania nowych pracowników. Obecnie jednym z najważniejszych wyzwań dla nich jest podjęcie pracy nad wzmocnieniem wizerunku branży hotelarskiej w oczach pracownika – obecnego i potencjalnego, a następnie w oczach innych branż.

Kolejne spotkanie branży dotyczące wyzwań w obszarze HR zostało zaplanowane w maju 2023 roku w Renaissance Warsaw Airport Hotel.

Grupa PHH przekazała 100 tys. zł na rehabilitację chorej Laury