PHH z nową akcją dla hotelarzy. Dyskusje przy śniadaniu mają inspirować działy HR
Pandemia spowodowała duże braki kadrowe w hotelarstwie, dlatego Grupa Polskiego Holdingu Hotelowego zainicjowała pierwsze śniadanie HR dla przedstawicieli branży, mające m.in. zainspirować uczestników do działania. Kolejne spotkanie z przedstawicielami HR zaplanowano na maj br.
Uczestnicy pierwszego śniadania HR podkreślali, że hotelarstwo wciąż uważane jest za atrakcyjną branżę, w której można awansować, rozwijać się i spełniać pasje. Spotkanie w warszawskim hotelu Renaissance zostało zainicjowane przez Polski Holding Hotelowy, a poprowadziła je Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.
Prowadząca przytoczyła dane raportu World Travel & Tourism, który informuje, że tylko w pierwszych miesiącach pandemii z branży hotelarskiej na całym świecie odeszło 55 milionów osób. W wyniku tego w Europie w hotelarstwie zostanie obsadzone zaledwie jedno miejsce na osiem wakatów. Dane te pokazały, jakim wyzwaniem będzie utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych pracowników w tej branży.
„Mimo tych różnych wyzwań, z którymi mamy do czynienia nie można nie zauważyć, że nasza branża w ostatnim czasie, a zwłaszcza podczas pandemii pokazała, że hotelarze potrafią stawić czoła największym trudnościom. Przetrwaliśmy ten trudny dla nas wszystkich okres i idziemy dalej. Teraz przyszedł czas współpracy, dlatego musimy łączyć swoje siły, żeby konkurować nie między sobą, ale z innymi branżami. Naszym celem jest pokazanie innym, że hotelarstwo to fascynujące miejsce, gdzie można rozwijać swoje kompetencje, wykonując prestiżowy zawód” – powiedziała Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.
W dalszej części spotkania uczestnicy podkreślali, że jednym ze sposobów zatrzymania najlepszych pracowników w organizacji jest odpowiednie i skuteczne zarządzanie talentami tak, by pracownicy mieli poczucie ciągłego rozwoju zawodowego i samorealizacji oraz jak najlepiej wykorzystywali w pracy swoje naturalne uzdolnienia i preferencje.
„Rozmawialiśmy przede wszystkim o tym, jak zapobiegać rotacji pracowników. Niezbędne do tego jest odczarowanie wizerunku branży. To wszystko powinno się dokonać poprzez współpracę, aby scalić branżę i budować pozytywną fasadę wizerunku hotelarza. Trzeba pokazać obecnym i przyszłym pracownikom, że hotelarstwo to miejsce, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje” – zaznaczyła Anna Chwałko, dyrektor hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach oraz Dyrektor Regionalna Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
Podczas spotkania zwrócono także uwagę na zmieniającą się rolę i znaczenie kobiet w hotelarstwie. To właśnie one coraz częściej przejmują kierownicze stanowiska w swoich organizacjach i dbają o wielowymiarowy rozwój pracowników i odpowiednią komunikację, nastawioną bardziej na współpracę, niż konkurencję.
„W Grupie Polskiego Holdingu Hotelowego ponad 60 proc. kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. W naszych hotelach bardzo dużą rolę odgrywają kobiety, które są dyrektorami hoteli, zarządzają zespołami, a także przeważają na stanowiskach liniowych. Głos kobiet jest bardzo ważny, również w branży hotelarskiej, tym bardziej istotne jest, by jak największa reprezentacja kobiet uczestniczyła w panelach czy dyskusjach tematycznych” – powiedziała Danuta Kisielewska, dyrektor personalna w Polskim Holdingu Hotelowym.
Przedstawiciele hoteli i firm hotelarskich uznali, że czeka ich wiele pracy w obszarze zatrzymania i pozyskiwania nowych pracowników. Obecnie jednym z najważniejszych wyzwań dla nich jest podjęcie pracy nad wzmocnieniem wizerunku branży hotelarskiej w oczach pracownika – obecnego i potencjalnego, a następnie w oczach innych branż.
Kolejne spotkanie branży dotyczące wyzwań w obszarze HR zostało zaplanowane w maju 2023 roku w Renaissance Warsaw Airport Hotel.
Grupa PHH przekazała 100 tys. zł na rehabilitację chorej Laury
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2024
Ryanair uruchamia rozkład lotów na lato 2025
15 listopada linie lotnicze Ryanair poinformowały o uruchomieniu rozkładu lotów na lato…
0 Komentarzy1 Minuta
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty