Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne
Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński I Toruń otrzymały tytuł “Polska Marka Turystyczna”. Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” otrzymały: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr, Zamość, Ziemia Świętego Krzyża.
Do pierwszej edycji projektu „Polska MarkaTurystyczna” zgłosiło się 117 podmiotów. Wręczenie 11 z nich tytułów nastąpiło w poniedziałek w Reducie Banku Polskiego.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, powiedział: „Dzięki projektowi „Polska Marka Turystyczna” wielu Polaków będzie miało okazję poznać piękne miejsca w Polsce. Nagrodziliśmy tytułem w tym roku pięć atrakcji, sześć kolejnych będących na razie kandydatami na pewno uzyska tytuł w najbliższym czasie a jestem pewien, że w najbliższych latach zostaniemy zasypani markami turystycznymi. Promocja ich musi być nowoczesna i skuteczna.”
Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT, dodała: „Już widać efekty projektu – na przykład we ścisłej współpracy podmiotów przy tworzeniu pod wspólnym parasolem marek o znaczeniu terytorialnym. Powstały podmioty, które będą gospodarować powstałymi projektami.
Polska marka Turystyczna to sposób na racjonalizację zarządzania wydatkami w celu promocji marek a także sposób na wydobycie potencjału tych marek. Mogą one już niedalekiej przyszłości przyciągnąć turystów i sprawić, że atrakcyjność regionów, miejsc, w których marki stworzone wzrosną. Liczę, że Polskie Marki Turystyczne będą certyfikatem jakości usług turystycznych.”
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych. Dodatkowo, tegoroczni laureaci otrzymali vouchery na stoiska z zabudową podczas najbliższej edycji targów turystycznych Word Travel Show w Nadarzynie.
Jak podkreślił Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, „POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. W przyszłorocznym budżecie mamy zarezerwowany milion złotych na promocję laureatów tegorocznej Polskiej Marki Turystycznej.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne […]