Pierwszy webinar z Wakacje.pl – dwie super nowości technologiczne
Jakie nowości technologiczne ogłosiły wakacje.pl? Czy webinar już na stałe będzie narzędziem komunikacji?
W czwartek wakacje.pl rozpoczęły komunikacje z klientami/interesariuszami z użyciem nowego narzędzia. Facebookowy godzinny webinar ma na stałe wejść do kanonu narzędzi marketingowo-prowych tego multi-agenta.
Było sporo o bezpieczeństwie Covidowym
Duży nacisk podczas webinaru położono na bezpieczeństwo covidowe. Włącznie z informacjami o światowych trendach w tym zakresie. Ciekawą informacją jest ta o tendencji do opłacania/subwencjonowania kwarantanny przez państwa dla których turystyka jest kluczową gałęzią gospodarki.
Utwierdzono też klientów w przekonaniu iż tak popularne wśród nich all-inclusive wciąż jest dostępne. Może w nieco innej formule ( z obsługą kelnerską) ale jednak wciąż możemy liczyć na ten rodzaj preferowanego przez Polaków serwisu.
Dużo informacji upewniających klientów w przewagach podróżowania z biurami
Sporo informacji także w zakresie utwierdzenia klientów co do przewag jakie daje podróżowanie z tour operatorami. Przede wszystkim 24 godz. opieka ale też w razie komplikacji covidowych możliwość skorzystania z mechanizmów zapewniających powrót do domu. Te specjalne fundusze nie są dostępne dla klientów podróżujących indywidualnie/na własną rękę.
Jeżeli chodzi o ceny to trudno spodziewać się ich wzrostu raczej będą to poziomy znane z ostatnich sezonów. Choć taka opinia może stać w sprzeczności z nieco alarmistycznym tonem wypowiedzi członka zarządu Itaki. Który w dość klarownych słowach oskarżył jednego z głównych graczy o dumpingowanie oferty.
Nowości produktowe
Jeżeli chodzi o zagranice to nie mieliśmy tu zbyt wielu istotnych informacji. Podkreślano kluczowy fakt dostępności przelotów. To one będę warunkowały ofertę wakacyjną. Pod tym względem nie jest jednak źle. Widzimy iż regularni przewoźnicy uruchamiają wakacyjne kierunki tak robi LOT czy Wizz air. Pojawiają się nowi gracze jak Corendon z ofertą do Turcji i Grecji.
Corendon poleci do Antalyi i portów greckich – ciekawa oferta na bilety indywidualne
Na niektórych kierunkach mamy prawdziwy urodzaj, loty do Heraklionu zapowiedziało kilku przewoźników, to może dać biurom podróży duże możliwości negocjacyjne.
Z innych ciekawostek produktowych warty podkreślenia jest trend zwiększania oferty polskiej. W tym tej zawierającej transport czy kluby z animacjami dla najmłodszych. Operatorzy muszą starać się wyróżnić produktem ponadto co każdy może zarezerwować sobie indywidualnie.
Technologiczne nowinki – najważniejszy komunikat spotkania
Najciekawsze informacje pozostawiono na koniec, są to dwie bardzo interesujące nowości.
Pierwsza jest wprowadzenie możliwości zakupu full -online tj bez konieczności kontaktu z call center czy odwiedzin biura wakacje.pl . Jest to prawdziwy technologiczny skok do przodu z pewnością pomoże biuru usprawnić obsługę i zwiększyć skale działalności.
Druga nowością jest panel klienta. Klient dostaje możliwość logowania i dostępu do swoich rezerwacji czy innych istotnych dokumentów w czasie rzeczywistym. To wielkie udogodnienie, ułatwiające klientom życie. Duża pomoc także w sytuacjach kryzysowych , gdy na przykład zgubimy lub zniszczeniu ulegną istotne dokumenty/umowy, możemy je w łatwy i szybki sposób odtworzyć. Ściągając wersje elektroniczne właśnie z panelu klienta.
Trzecią małą nowością jest unowocześniony newsletter, zapowiedziano renesans tej formy komunikacji. Wydaje się iż doskonale wpisuje się to w trend jaki obserwujemy na rynku e-commerce, gdzie szczególnie newslettery contentowe przeżywają drugą młodość.
Czego zabrakło – więcej konkretów
Wydaje się ze podczas pierwszego webinaru skoncentrowano się na bardzo miękkiej komunikacji. Zapewnienie o bezpieczeństwie podróży i możliwości szerokiego wyboru w ofertach było głównym celem spotkania. Zabrakło nieco bardziej konkretnej /skwantyfikowanej informacji na temat bieżącej sprzedaży/rynkowych trendów. Takimi informacjami periodycznie dzieli się konkurent wakacji.pl fly.pl.
Warto też popracować nad większą frekwencją, licznik uczestników wskazywał bowiem maksymalnie 350 osób, to dość mało. Szczęśliwie webinar jest nagrywany i jego przekaz można komunikować dalej za pośrednictwem innych narzędzi. Tym niemniej nieco szkoda tak relatywnie niedużej frekwencji.
Z pewnością narzędzie jest rozwojowe i może pomóc w skutecznej komunikacji. Zapewne w przyszłości może też być forum prezentacji oferty /nowości produktowych przez zaproszonych gości. Organizacje turystyczne, tour operatorzy czy sieci hotelowe z pewnością chętnie skorzystają z takiej formy komunikacji.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Pierwszy webinar z Wakacje.pl – dwie super nowości technologiczne […]