Pili Pili zwalnia pracowników i odwołuje loty do 4 czerwca
Pobyty na Zanzibarze w hotelach Pili Pili i przeloty ze spółką Pili Pili Fly zostały odwołane do 4 czerwca. Część pracowników firmy otrzymała wypowiedzenia. Jak się dowiadujemy, Ministerstwo Sportu i Turystyki podtrzymało zakaz nałożony na spółki przez Marszałka Województwa Pomorskiego. Jest to decyzja ostateczna.
Odwołane loty i pobyty w hotelach do 4 czerwca i brak możliwości zwrotu wpłat – to komunikat facebookowego profilu „Życie na Zanzibarze”, powiązanego ze spółkami Pili Pili.
Firmy operujące pod marką stworzoną przez Wojciecha Żabińskiego wstrzymują realizację wykupionych przez klientów usług.
„Wspólnie […] podjęliśmy bardzo trudną decyzję, że działalność dalej w tej atmosferze, przy wiecznych niedociągnięciach i ilości pojawiających się uwag co do jakości jaką zastaliście na Zanzibarze – nie może być dalej kontynuowana, bo to droga donikąd. […] Podjęliśmy również bardzo trudną decyzję, ale konieczną, żeby nie rozpoczynano do 4 czerwca 2022 nowych pobytów, gdyż ta atmosfera nie służy ani gościom, ani pracownikom” – czytamy w komunikacie na Facebooku.
Zwrócimy coiny a nie pieniądze
Klientom zaproponowano zmianę terminu pobytu, nie ma jednak mowy o zwrocie gotówki. Pobyty w hotelach Pili Pili opłacane są za pomocą tzw. pili coinów, czyli wirtualnego systemu płatności służącego wyłącznie do opłacania usług w firmie stworzonej przez Wojeciecha Żabińskiego. Klienci mogą otrzymać zwrot pili coinów, bez opcji wymiany ich na złotówki.
Jak napisała firma w komunikacie, Zmiany jakie wprowadzone zostaną w całym Pili Pili doprowadzą do uzyskania stabilności, rzetelności w działalności i znacznemu podwyższeniu jakości z jakiej do tej pory każdy z Was kojarzył Pili Pili. Otóż, po długich i mocno skomplikowanych negocjacjach Pili Pili pozyskało inwestora, który wesprze Pili Pili aby powróciło co do swojego blasku z przed paru miesięcy.”
Pracownicy bez wypłat
Jak się dowiadujemy, firma od miesięcy zalegała z wypłatą wynagrodzeń dla pracowników – zarówno Tanzańczyków zatrudnionych na miejscu, jak też Polaków pracujących na Zanzibarze i w kraju. Część zespołu Pili Pili dostała dziś wypowiedzenie przez internetowy komunikator.
Jak napisał Żabiński, firma nie gwarantuje uregulowania „całościowo” zaległych wynagrodzeń za grudzień i styczeń przed 31 marca. Zwolnieni pracownicy mają otrzymać wypłaty w ratach.
Obecnie Wojciech Żabiński prawdopodobnie nie przebywa na Zanzibarze, lecz w Afryce kontynentalnej. Nieoficjalnie mówi się o tym, że na wyspie jest poszukiwany za niepłacenie pracownikom i dostawcom.
Jak relacjonowali w mediach społecznościowych klienci Pili Pili, podczas pobytów zdarzały się braki w dostawach produktów żywnościowych potrzebnych do przygotowywania posiłków w formule all inclusive.
Jak relacjonuje jeden z byłych pracowników Pili Pili, bieżące pobyty klientów były opłacane z wpłat na poczet przyszłych wyjazdów.
Firma z zakazem, klienci na lodzie
Obecnie klienci, którzy przedpłacili wyjazdy od końca lutego do 4 czerwca nie mają możliwości dodzwonienia się na infolinię Pili Pili ani otrzymania zwrotu środków. Jak pisaliśmy na naszych łamach, firma nie jest zarejestrowanym touroperatorem ani PUNPUT, w związku z czym przedpłaty klientów nie są chronione gwarancją ubezpieczeniową ani Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym.
Marszałek Województwa Pomorskiego nałożył na spółki Pili Pili Club i Pili Pili Fly zakaz działalności organizatora turystyki i PUNPUT.
Firmy odwołały się od decyzji, lecz – jak się dowiadujemy – Ministerstwo Sportu i Turystyki utrzymało zakaz w mocy. Jest to decyzja ostateczna, chociaż PIli PIli ma prawo złożyć skargę w do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Jak zapewnia Pili Pili w komunikatach, turyści przebywający obecnie na Zanzibarze mają dokończyć pobyty i wrócić do Polski dwoma lotami zaplanowanymi na 26 i 27 lutego oraz kolejny weekend. Jak udało nam się ustalić, loty są faktycznie zaplanowane przez przewoźnika.
Burza na facebooku
Na oficjalnym fanpage’u Życie na Zanzibarze rozgorzała gorąca dyskusja między prowadzącym stronę (prawdopodobnie sam Żabińki) i klientami.
Część krytycznych postów jest kasowana. Część klientów ufających szefowi Pili Pili wciąż mu wierzy, część jednak domaga się zwrot pieniędzy lub wyjaśnienia rzetelnego sytuacji.
Oto próbka „rozmów”:
Klient 1 Nie wierze… Za niecałe trzy tygodnie przed wylotem taka informacja? Rok czekałam na ten wyjazd. Już nie mówię jak długo na niego zbierałam i teraz co?
Odpowiedź Życie na Zanzibarze: Teraz przylecisz na porządne pili pili
Klient 2: „Panie Wojtku, urlop planowaliśmy od 4 miesięcy , zbieraliśmy coiny za każde oszczędności . w ostatnim czasie pracowaliśmy niewiem ile godzin dziennie żeby wszystko poukładać na wyjazd . W lipcu urodzi nam się córka i przez najbliższe 1,5 roku na pewno nie polecimy . Przed chwila przekazałem wiadomość synkowi 7 lat . Siedzi i płacze . Co mam mu powiedzieć ? Namówiłem kolegę z Anglii, żeby z nami leciał wziął urlop .co mam mu powiedzieć?W tym momencie nie stać nasi na wakacje w tym terminie do innego miejsca . Jedynym rozwiązaniem jest zwrot całej kwoty pieniędzy a jest nie mała bo to Natural Park dla 4 osób .14 dni . Jak Pan to rozwiąże , bo zakładam ze dział rezerwacji nie zrobi niczego bez Pana zgody
Odp Życie na Zanzibarze: Witam. Wszystko w poście
Klient 3: Panie Wojtku, chyba tak się nie robi, na 5 dni przed wylotem? Serio?
Mieliśmy wziąć ślub, 3 osoby oprócz nas kupiły wycieczki w innych biurach podróży gdzie nie da sie przełożyć terminu. Co teraz? Dostaną darmowe pobyty w PiliPili jak ustalimy nowa datę? Jak chce Pan to rozwiązać?
Odp Życie na Zanzibarze: Na pewno uda się znaleźć rozwiazanie
Spółki Pili Pili z zakazem działalności organizatora turystyki. Do noclegów nadal proponują przeloty
POWIĄZANE WPISY
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
POSZUKUJE OSÓB POSZKODOWNYCH!!!
W imieniu osób, które podpisały umowę na apartamenty inwestycyjne Pili Pili (z Panem Wojtkiem Żabińskim), poszukuję innych inwestorów, celem stworzenia rzetelnej grupy wymiany informacji i ew. wspólnych działań prawnych.
Proszę o kontakt: karoli.panter@gmail.com
Od początku było wiadomo, że to wszystko się wyp…….. Jak można było być tak naiwnym.