PIT organizuje szkolenie trenerów przewodników
Szkolenia dla trenerów przewodnictwa przeprowadzi World Federation of Tourist Guide Associations, organizacja zrzeszająca stowarzyszenia przewodnickie i przewodników indywidualnych w ponad 70 krajach.
Organizatorem jest Polska Izba Turystyki, która na ten cel pozyskała dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki. W szkoleniach mogą wziąć udział aktywni przewodnicy turystyczni, którzy chcą zostać trenerami (instruktorami oraz obecni trenerzy przewodnictwa, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności i zdobyć akredytację World Federation of Tourist Guide Associations do szkolenia kandydatów na przewodników turystycznych w swoim kraju.
WFTGA jest organizacją non-profit i obecnie reprezentuje ponad 200 000 przewodników. Głównym celem World Federation of Tourist Guide Associations jest promowanie usług przewodnickich świadczonych przez osoby profesjonalnie przygotowane do wykonywania zawodu, a także reprezentowanie i wspieranie ich w prowadzonej działalności.
Po raz pierwszy kurs akredytowany przez WFTGA odbędzie się w Polsce. Polska Izba Turystyki pozyskała dotację od Ministerstwa Sportu i Turystyki na zorganizowanie najważniejszego programu szkoleniowego, który znajduje się w ofercie WFTGA. Jest to szkolenie dla trenerów przewodnictwa, tzw. „Train the Trainer”.
Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki, powiedział: „Absolwenci tego programu otrzymają tytuł „National Trainer” i będą mogli prowadzić szkolenia dla przewodników turystycznych zgodnie z międzynarodowymi standardami wykorzystując wiedzę i materiały World Federation of Tourist Guide Associations.”
Zaplanowano 2 szkolenia, które odbędą się w Warszawie w terminie 17-30 października. Jedna grupa 12-osobowa będzie miała zajęcia w języku angielskim z Lead International Trainer WFTGA. Druga grupa 12-osobowa będzie uczyć się po polsku, a zajęcia poprowadzi International Trainer WFTGA. W sumie na szkolenie zostaną przyjęte 24 osoby. Szkolenie trwa 14 dni i obejmuje: dwudniowe seminarium z zakresu komunikacji; specyfikę pracy przewodnika w mieście i poza miastem; w miejscach archeologicznych, historycznych i na szlakach tematycznych; muzeach i galeriach sztuki; miejscach sakralnych; parkach krajobrazowych i autokarze. Kształci także praktyczne umiejętności trenerskie w zakresie szkolenia kandydatów na przewodników turystycznych.
Dodatkowo uczestnicy szkolenia pozyskają wiedzę na temat: ochrony miejsc archeologicznych i historycznych oraz roli przewodnika turystycznego; uczenia się dorosłych; wytycznych WFTGA w sprawie szkoleń dla przewodników turystycznych. Zaplanowano także wykłady uzupełniające z zakresu psychologii grupy, różnic międzykulturowych, umiejętności biznesowych w zawodzie przewodnika turystycznego i tworzenia biznesplanu związanego z organizacją szkoleń.
Szkolenie kończy się egzaminem ustnym, pisemnym i praktycznym. Osoby, które zdadzą egzamin otrzymają tytuł trenera narodowego akredytowanego przez World Federation of Tourist Guide Associations.
Paweł Niewiadomski dodał: „Trenerzy, którzy zdobędą akredytację będą mogli prowadzić kursy dla kandydatów na przewodników turystycznych wykorzystując metody i materiały opracowane przez WFTGA. Mamy nadzieję, że to podniesie rangę kursów, a ich absolwenci będą profesjonalnie wykonywać swój zawód wykorzystując międzynarodowe standardy.”
Szkolenia World Federation of Tourist Guide Associations nie są tanie. Standardowa odpłatność za szkolenie „Train the Trainer” to ok. 1200-1600 euro, czyli od 5000 do 6500 zł. Dzięki pozyskaniu dotacji z Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także przeznaczeniu środków własnych z budżetu Polskiej Izby Turystyki, możliwe było zredukowanie kosztów ponoszonych przez Uczestnika. Odpłatność za polską edycję szkolenia wyniesie 1999 zł. Opłata obejmuje 14 dni szkoleniowych, przerwy kawowe i obiady każdego dnia, materiały szkoleniowe, ubezpieczenie, egzamin końcowy i certyfikat WFTGA. Koszt wynika z rzeczywistych wydatków związanych z organizacją szkolenia. Należy podkreślić, że nie jest to przedsięwzięcie komercyjne.
www.certyfikacja.pit.org.pl.
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty