PKP Intercity jak z filmów Barei
Według PKP Intercity, nie ma takiego miasta, Żylina, I to mimo, że miesiąc temu, Intercity uruchomiło po latach przerwy bezpośrednie połącznie kolejowe ze Słowacją. Jednak próżno szukać pociągu warszawa –Żylina w rozkładzie jazdy PKP lub Intercity.
Tylko pięć i pół godziny jazdy ze stolicy Polski do Żyliny, dodatkowe trzydzieści minut busem i już można jeździć na nartach. Od dawna nie było takiego szybkiego i łatwego połączenia centralnej Polski z Małą Fatrą. Cieszyliśmy się z tego wszyscy (patrz artykuł „Nareszcie połączenie kolejowe ze Słowacją”). Okazało się jednak, ż e PKP tak bardzo zakrztusiło się radością z powodu wystartowania Pendolino, że zapomniało o swoich międzynarodowych połączeniach. Z początku uwierzyliśmy w popendolinową euforię. Jednak minął miesiąc (miesiąc w XXI wieku) i okazało się, że połącznie między Polską a Słowacją, istnieje tylko – jak za starych lat – w świadomości kasjerek na dworcach.
Zrzędzimy? Oto próba kupienia biletu na pociąg Intercity Warszawa – Żylina. Wchodzimy (zgodnie z naiwną logiką) na stronę internetową PKP – rozkład jazdy. Stacja początkowa jeszcze daje się wpisać – Warszawa. Niestety, Żylina nijak nie da się już. Z pokorą wchodzimy na stronę internetową Intercity (a nuż popełniliśmy błąd ufając rozkładowi PKP). Hm, niestety, powtórka z rozrywki – Żylina nie istnieje w rozkładzie.
Chwytamy się starodawnej metody – dzwonimy pod telefon Intecity. Odbiera kobieta o sympatycznym głosie. Złudna nadzieja – po naszej prośbie o informację o pociągi Warszawa – Żylina (specjalnie, tę ostatnią nazwę wymieniamy nadzwyczaj wyraźnie, dodając równie wyraźnie, ze chodzi i miasto na Słowacji), głos co prawda jest wciąż miły, ale odpowiedź co nie co się przeciąga. W końcu głos przemiły mówi: Może chodzi panu o Żychlin? Niestety, chodzi mi o Żylinę na Słowacji. Chwila konsternacji. A następnie tekst, jak z filmu Barei; Nie ma takiego miasta, Żylina. Może być Żychlin?
Nie mam pojęcia, ile kosztowała dokładnie zakup Pendolino, ile kosztuje jego eksploatacja. Widać, że na tyle dużo, by zapomnieć o wszystkich innych swoich pociągach. Pierwsze od lat bezpośrednie połączenie ze Słowacją odklepano, ale żeby na tym zarabiać? A po co? Pensje są, premie za Pendolino a może za uruchomienie nowej trasy międzynarodowej – też. Czegóż więcej trzeba? Że pasażerowie chcieliby jeździć tym pociągiem? Drobnomieszczańskie nawyki! Pociągi dla pasażerów> Kto to słyszał? Lata mijają, PKP się nie zmienia. I znowu wraca pytanie: może je sprywatyzować i sprzedać komukolwiek, kto na tym zarobi i będzie woził ludzi
POWIĄZANE WPISY
1 kwietnia 2022
Słoń Aleksander prelegentem X Forum Promocji Turystycznej. „To będzie merytoryczny gwóźdź programu”
„Nareszcie będzie zwięźle i na temat” – ocenia jeden z wieloletnich uczestników Forów…
0 Komentarzy3 Minuty
10 października 2021
Olsztyn tu, Olsztyn tam, czyli jak Wirtualna.pl uczy geografii Polski
Według portalu Wirtualna Polska (WP.pl) Olsztyn koło Częstochowy, to miasteczko z wieloma…
0 Komentarzy1 Minuty
1 kwietnia 2020
Program Balkon+ uratuje turystykę. Rajska plaża w każdym domu
Rzutem na taśmę do tarczy antykryzysowej wprowadzono ratunkowy projekt dla branży…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lutego 2020
Corendon pokazuje agentom Turcję (II)
Ponad 40 przedstawicieli bur podróży z całej Polski wzięło w VIP FAM TRIPIE…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lutego 2020
Corendon pokazuje agentom Turcję (I)
Ponad 40 przedstawicieli bur podróży z całej Polski uczestniczy w VIP FAM TRIPIE…
1 Komentarz1 Minuta
13 stycznia 2020
„Kończ Waść, wstydu oszczędź” nie działa na Podlasiu, czyli zarządzanie kryzysowe w wydaniu urzędników
„Miała być promocja województwa, że zacytuję, a tu d.pa wyszła” – zagaja Stanisława…
0 Komentarzy7 Minuty
2 grudnia 2019
Agenci ETI bawili się w Port Ghalib [GALERIA ZDJĘĆ]
Zakończona już impreza ETI VIP World Academy 2019, na którą zaproszeni zostali agenci…
1 Komentarz2 Minuty
26 listopada 2019
To była noc! Gala dinner na ETI VIP World Academy [GALERIA ZDJĘĆ]
Pierwszy dzień oficjalnych spotkań i paneli dyskusyjnych podczas ETI VIP World Academy…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2019
TUI myli rynek wrocławski z krakowskim. I puszcza to w świat
Nawet przyzwyczajonych do fake newsów odbiorców treści internetowych trudno rozbawić…
0 Komentarzy1 Minuty
podobnie z nocnymi połączeniami z Krynicy czy Zagórza do W-wy; jest tylko do Krakowa – Płaszowa… chociaż pociągi jadą dalej (no,po 1-15,h postoju na stacji KRK-Płaszów bo doczepiają wagony z Zakopca…)
Muj Bosz…. to pKP takie badziewiaste- Szafuza, Miluza, Paryż też nie wchodzą!