PKS Polonus kupuje nowe autobusy

archiwum PKS Polonus

W czerwcu PKS Polonus kupił trzy wysokopokładowe autokary, rozbudowując tabor do ponad 40 nowoczesnych pojazdów.

Przewoźnik obsługujący 36 połączeń dalekobieżnych oraz międzynarodowe kursy do Lwowa i Drohobycza zainwestował w dwa nowe, 57-osobowe, trzyosiowe pojazdy marki Scania Touring o długości 13,7 metra oraz jeden używany marki Scania PB, mieszczący 61 pasażerów. Nowo zakupione autokary spełniają normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Dla komfortu pasażerów pojazdy są klimatyzowane i wyposażono je w toalety, barki, wygodne, rozkładane i rozsuwane na boki fotele, gniazdka 230V, sprzęt audio-video oraz sieć internetową.
Jednocześnie, na 20 lipca 2016 roku zaplanowane jest otwarcie ofert w ramach przetargu na zakup 4 używanych autobusów na potrzeby komunikacji lokalnej, które dodatkowo uzupełnią tabor polskiego przewoźnika, rozbudowany ponadto w 2015 roku o 4 nowe, 57-osobowe autokary marki Scania Touring.

Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus, powiedział: “Nowe autokary są konieczne, by zapewnić pasażerom PKS Polonus wysoki komfort i bezpieczeństwo podróży. Jednocześnie, zakup kolejnych pojazdów jest elementem długofalowej strategii rozbudowy sieci połączeń krajowych i międzynarodowych PKS Polonus. Nowe trasy i dodatkowe kursy w ramach obsługiwanych już połączeń wymagają odpowiedniej pod względem ilościowym i jakościowym infrastruktury logistycznej, stąd też decyzja o zakupie kolejnych autokarów. Biorąc pod uwagę utrzymująca się na wysokim poziomie liczbę pasażerów PKS Polonus, inwestycje we flotę na przestrzeni kolejnych lat będą systematycznie kontynuowane w celu jej odmłodzenia i podnoszenia standardów obsługi pasażerów. Zakładamy, że w ciągu najbliższych 2-3 lat dokupimy co najmniej 10 nowych i używanych autokarów wysokiej pojemności, zwiększając tym samym udział pojazdów o pojemności powyżej 57 osób do co najmniej połowy posiadanej floty.”

Nowością w ofercie PKS Polonus są nie tylko nowe, komfortowe autokary, ale również udogodnienia dla pasażerów w zakresie zakupu i rezerwacji biletów, dostępne za pośrednictwem internetowego serwisu przewoźnika: www.pkspolonus.pl oraz platformy DworzecOnline.pl. Przewoźnik nie tylko zapewnia bezpłatną zmianę terminu podróży do 1h przed opłaconym już kursem, ale umożliwia również samodzielną rezerwację konkretnego, wybranego przez podróżnego miejsca na pokładzie autokaru w przypadku biletów kupowanych on-line z przystanków początkowych.

Andrzej Padziński skomentował: “To nie koniec wprowadzanych przez nas innowacji. Już po wakacjach wdrożymy kolejne rozwiązania rozszerzające możliwości zakupu biletów dla naszych pasażerów oraz pozwalające na lepsze zarządzanie sprzedażą w różnych kanałach dystrybucji biletów.”