Plan odbudowy turystyki w Tajlandii: 32 mln zagranicznych turystów w 2024 roku
Tajlandia poluzowała restrykcje covidowe, zniosła obowiązkowe testy PCR dla zaszczepionych, wystartowała z nową kampanią promocyjną i zaprosiła do Phuketu biura podróży z całego świata na trzydniowy workshop TTM Plus 2022. Wyznaczono konkretne etapy odbudowy turystyki przyjazdowej – w 2024 roku Tajlandia chce przyjąć 80 proc. liczby zagranicznych turystów z roku 2019.
„Thailand Travel Mart Plus 2022 to jedno z najważniejszych wydarzeń dla biznesu turystycznego w Tajlandii, a jego organizacja zbiega się w 2022 roku z otwarciem kraju na turystów od 1 czerwca i startem nowej kampanii promocyjnej pod hasłem „Amazing Thailand. New Chapter” – mówił Thosaporn Sirisumphand, prezes Thailand Tourism Authority, podczas uroczystej inauguracji TTM Plus 2022. Wydarzenie odbyło się w dniach 8-10 czerwca 2022.
Trzy dni dla branży na wyspie Phuket
TTM został zainaugurowany przez Tourism Authority of Thailand w 2001 roku i odbywa się za każdym razem w innym miejscu w Tajlandii. Jest to przede wszystkim workshop, podczas którego tajscy hotelarze mają szansę odbyć spotkania stolikowe z organizatorami turystyki z całego świata. Wydarzenie odbywa się też w wersji online. W sumie na workshop przyjechało 222 kupujących 42 krajów, oprócz Chin. 55 biur podróży z tego kraju wzięło udział w wydarzeniu zdalnie. Kupujący odbyli spotkania z 263 sprzedającymi po stronie tajskiej. Spotkaniom przy stolikach towarzyszyła konferencja, podczas której zaprezentowano nową kampanię promocyjną Tajlandii, a także nowe trendy w turystyce. W TTM wziął udział jeden organizator turystyki z Polski – Itaka. Część czołowych polskich touroperatorów planuje zimą 2022/23 wznowić czarterowe połączenia do Tajlandii.
Tegoroczna edycja workshopu odbywała się na wyspie Phuket, która prawie w całości żyje z turystyki. Lokalizacja została wybrana po to, aby pokazać, że wszystkie hotele, atrakcje turystyczne, są już otwarte i czekają na gości zagranicznych. Biura podróży biorące udział w TTM miały możliwość zwiedzania regionu podczas wycieczek towarzyszących i poznania dalszych zakątków Tajlandii po zakończeniu części oficjalnej. Każdy wieczór podczas wydarzenia poświęcony był integracji: od kolacji w restauracji Suay Cherngtalay (z gwiazdkami Michelin) poprzez imprezę przy basenie w hotelu Blue Tree aż po wieczór w parku wodnym Andamanda Phuket.
Łatwy wjazd do Tajlandii od 1 czerwca
„Turystyka międzynarodowa w Tajlandii stanęła całkowicie w miejscu z powodu pandemii koronawirusa, a podróże krajowe były mocno ograniczone z powodu restrykcji sanitarnych, których stopień zależał od władz poszczególnych regionów. TTM Plus 2022 to pierwsza okazja, by przywrócić dawną atmosferę w branży turystycznej po pandemii. A dla biznesu, po wprowadzeniu ułatwień w podróżowaniu do Tajlandii, do odnowienia kontaktów i nawiązania nowych, by zaoferować klientom aktualny produkt” – powiedział Pipat Ratchakitprakan, Minister Turystyki i Sportu w Tajlandii.
Droga do otwarcia turystyki w Tajlandii była długa i składała się z kolejnych etapów otwierania kraju, od propozycji spędzenia w tym kraju urlopu na kwarantannie, poprzez projekt „Sandbox”, który zakładał stopniowe otwieranie się Tajlandii region po regionie, aż po dopuszczenie wjazdów z jednodniową izolacją po przejściu testu PCR po przylocie. Od 1 czerwca do Tajlandii można wjeżdżać z certyfikatem pełnego szczepienia bądź testem PCR w przypadku braku szczepienia. Należy też wypełnić formularz wjazdowy, wydrukować go i zabrać ze sobą.
Konkretny plan odbudowy turystyki
Jak podał Siripakorn Cheawsamoot, wiceprezes TAT ds. komunikacji, przez siedem dni od otwarcia Tajlandii dla zaszczepionych, do kraju wjechało 150 tys. turystów. Dla porównania, w całym 2021 roku kraj odwiedziło 428 tys. turystów z zagranicy. W 2022 roku Tajlandia liczy na to, że przychody z turystyki wyniosą 1,5 bln bat (ok. 41 mln euro), z czego 625 mld bat ma przynieść turystyka krajowa, zaś 882 mld bat – międzynarodowa.
Od 1 stycznia do 31 maja 2022 roku kraj odwiedziło 1,3 mln osób, przy czym tendencję wzrostową obserwowano za każdym razem, gdy poluzowywane były restrykcje covidowe. W samym maju odnotowano 545 tys. wizyt turystów zagranicznych (od 22 maja do Tajlandii można było wjechać robiąc test PCR po przylocie).
TAT szacuje też, że w lipcu i sierpniu Tajlandię odwiedzi 500 tys. zagranicznych turystów miesięcznie, a w okresie od października do grudnia liczba ta ma wzrosnąć do miliona miesięcznie.
Z jeszcze większym optymizmem TAT patrzy na rok 2023, w którym zamierzam odbudować 50 proc. ruchu turystycznego z 2019 roku, przyjmując 20 mln turystów zagranicznych. Przychody z całej turystyki wyniosłyby wtedy 2,4 bln bat (ok 66 mln euro). Tajowie spodziewają się, że w 2024 uda się osiągnąć 80 proc. liczby turystów zagranicznych z 2019 roku i przychody z turystyki na poziomie 3 bln bat (ok 82 mln euro). 64 proc. tej kwoty miałaby generować turystyka międzynarodowa.
Nowa, “filmowa” kampania promocyjna
Aby osiągnąć takie wskaźniki, TAT rusza z nową kampanią promocyjną pod hasłem „Amazing new chapters”, przekonując, że w Tajlandii znaleźć można wszelkie rodzaje doznań i walorów, od A do Z, od autentyczności po zero waste. Wśród tych, na które kampania kładzie szczególny nacisk, znalazły się: natura, kuchnia, przeżycia, zabawa, miłość i „thainesse”, co można przetłumaczyć jako „tajskość”.
Zauważając coraz większą popularność filmów na kanałach typu VOD (video on demand), Tajlandia wyprodukowała spoty promocyjne stylizowane na teasery filmowe. Każde z haseł kampanii zostało przedstawione w estetyce innego gatunku filmowego – „miłość” jako dramat, „thainesse” jako thriller. Spot promujący „naturę” zaczyna się jak horror i nawiązuje do serii „Szczęki”, lecz kończy się dobrze, a tytułowa natura pokazana jest jako przyjazny żywioł, który odrodził się i wzmocnił podczas pandemii. Grafiki promocyjne kampanii również przypominają plakaty filmowe, a na każdym z nich znajdziemy hasło „starring YOU”, co ma sugerować, że każdy turysta odwiedzający Tajlandię może się poczuć jak bohater własnej opowieści.
Zrównoważony rozwój i zaproszenie dla cyfrowych nomadów
Tajlandia podkreśla też, że zamierza obrać kierunek turystyki zrównoważonej pod hasłem BCG – bio economy, circular economy, green economy. Dla gastronomii zainaugurowano projekt we współpracy z TOCA (Thai Organic Consumer Association), mając na celu zachęcenie do korzystania z organicznych produktów, żywności tworzonej w sposób ekologiczny.
Doświadczenie z czasu pandemii zachęciło też Tajlandię do stworzenia przyjaznych warunków dla tzw. cyfrowych nomadów, czyli osób np. z branży IT, które mogą pracować całkowicie zdalnie z jakiegokolwiek miejsca na świecie. Tajlandia jest dla nich atrakcyjna jako miejsce cechujące się niskim kosztem życia i atrakcyjnymi cenami najmu nieruchomości, dobrą kuchnią i ciekawą kulturą, którą można poznawać w czasie wolnym od pracy. TAT tworzy nową stronę internetową, która ma dostarczać niezbędne informacje dla osób zainteresowanych tego typu pobytem. 10 maja 2022 wprowadzono wizę pobytową na 10 lat w cenie 50 tys. baht. Wśród promowanych miejsc atrakcyjnych dla cyfrowych nomadów, osób na emeryturze i wszystkich, którzy mogą sobie pozwolić na zamieszkanie przez dłuższy czas w Tajlandii znajdują się: Phuket, Chang Mai i Ko Pha-ngan.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty