Plan odbudowy turystyki w Tajlandii: 32 mln zagranicznych turystów w 2024 roku
Tajlandia poluzowała restrykcje covidowe, zniosła obowiązkowe testy PCR dla zaszczepionych, wystartowała z nową kampanią promocyjną i zaprosiła do Phuketu biura podróży z całego świata na trzydniowy workshop TTM Plus 2022. Wyznaczono konkretne etapy odbudowy turystyki przyjazdowej – w 2024 roku Tajlandia chce przyjąć 80 proc. liczby zagranicznych turystów z roku 2019.
„Thailand Travel Mart Plus 2022 to jedno z najważniejszych wydarzeń dla biznesu turystycznego w Tajlandii, a jego organizacja zbiega się w 2022 roku z otwarciem kraju na turystów od 1 czerwca i startem nowej kampanii promocyjnej pod hasłem „Amazing Thailand. New Chapter” – mówił Thosaporn Sirisumphand, prezes Thailand Tourism Authority, podczas uroczystej inauguracji TTM Plus 2022. Wydarzenie odbyło się w dniach 8-10 czerwca 2022.
Trzy dni dla branży na wyspie Phuket
TTM został zainaugurowany przez Tourism Authority of Thailand w 2001 roku i odbywa się za każdym razem w innym miejscu w Tajlandii. Jest to przede wszystkim workshop, podczas którego tajscy hotelarze mają szansę odbyć spotkania stolikowe z organizatorami turystyki z całego świata. Wydarzenie odbywa się też w wersji online. W sumie na workshop przyjechało 222 kupujących 42 krajów, oprócz Chin. 55 biur podróży z tego kraju wzięło udział w wydarzeniu zdalnie. Kupujący odbyli spotkania z 263 sprzedającymi po stronie tajskiej. Spotkaniom przy stolikach towarzyszyła konferencja, podczas której zaprezentowano nową kampanię promocyjną Tajlandii, a także nowe trendy w turystyce. W TTM wziął udział jeden organizator turystyki z Polski – Itaka. Część czołowych polskich touroperatorów planuje zimą 2022/23 wznowić czarterowe połączenia do Tajlandii.
Tegoroczna edycja workshopu odbywała się na wyspie Phuket, która prawie w całości żyje z turystyki. Lokalizacja została wybrana po to, aby pokazać, że wszystkie hotele, atrakcje turystyczne, są już otwarte i czekają na gości zagranicznych. Biura podróży biorące udział w TTM miały możliwość zwiedzania regionu podczas wycieczek towarzyszących i poznania dalszych zakątków Tajlandii po zakończeniu części oficjalnej. Każdy wieczór podczas wydarzenia poświęcony był integracji: od kolacji w restauracji Suay Cherngtalay (z gwiazdkami Michelin) poprzez imprezę przy basenie w hotelu Blue Tree aż po wieczór w parku wodnym Andamanda Phuket.
Łatwy wjazd do Tajlandii od 1 czerwca
„Turystyka międzynarodowa w Tajlandii stanęła całkowicie w miejscu z powodu pandemii koronawirusa, a podróże krajowe były mocno ograniczone z powodu restrykcji sanitarnych, których stopień zależał od władz poszczególnych regionów. TTM Plus 2022 to pierwsza okazja, by przywrócić dawną atmosferę w branży turystycznej po pandemii. A dla biznesu, po wprowadzeniu ułatwień w podróżowaniu do Tajlandii, do odnowienia kontaktów i nawiązania nowych, by zaoferować klientom aktualny produkt” – powiedział Pipat Ratchakitprakan, Minister Turystyki i Sportu w Tajlandii.
Droga do otwarcia turystyki w Tajlandii była długa i składała się z kolejnych etapów otwierania kraju, od propozycji spędzenia w tym kraju urlopu na kwarantannie, poprzez projekt „Sandbox”, który zakładał stopniowe otwieranie się Tajlandii region po regionie, aż po dopuszczenie wjazdów z jednodniową izolacją po przejściu testu PCR po przylocie. Od 1 czerwca do Tajlandii można wjeżdżać z certyfikatem pełnego szczepienia bądź testem PCR w przypadku braku szczepienia. Należy też wypełnić formularz wjazdowy, wydrukować go i zabrać ze sobą.
Konkretny plan odbudowy turystyki
Jak podał Siripakorn Cheawsamoot, wiceprezes TAT ds. komunikacji, przez siedem dni od otwarcia Tajlandii dla zaszczepionych, do kraju wjechało 150 tys. turystów. Dla porównania, w całym 2021 roku kraj odwiedziło 428 tys. turystów z zagranicy. W 2022 roku Tajlandia liczy na to, że przychody z turystyki wyniosą 1,5 bln bat (ok. 41 mln euro), z czego 625 mld bat ma przynieść turystyka krajowa, zaś 882 mld bat – międzynarodowa.
Od 1 stycznia do 31 maja 2022 roku kraj odwiedziło 1,3 mln osób, przy czym tendencję wzrostową obserwowano za każdym razem, gdy poluzowywane były restrykcje covidowe. W samym maju odnotowano 545 tys. wizyt turystów zagranicznych (od 22 maja do Tajlandii można było wjechać robiąc test PCR po przylocie).
TAT szacuje też, że w lipcu i sierpniu Tajlandię odwiedzi 500 tys. zagranicznych turystów miesięcznie, a w okresie od października do grudnia liczba ta ma wzrosnąć do miliona miesięcznie.
Z jeszcze większym optymizmem TAT patrzy na rok 2023, w którym zamierzam odbudować 50 proc. ruchu turystycznego z 2019 roku, przyjmując 20 mln turystów zagranicznych. Przychody z całej turystyki wyniosłyby wtedy 2,4 bln bat (ok 66 mln euro). Tajowie spodziewają się, że w 2024 uda się osiągnąć 80 proc. liczby turystów zagranicznych z 2019 roku i przychody z turystyki na poziomie 3 bln bat (ok 82 mln euro). 64 proc. tej kwoty miałaby generować turystyka międzynarodowa.
Nowa, „filmowa” kampania promocyjna
Aby osiągnąć takie wskaźniki, TAT rusza z nową kampanią promocyjną pod hasłem „Amazing new chapters”, przekonując, że w Tajlandii znaleźć można wszelkie rodzaje doznań i walorów, od A do Z, od autentyczności po zero waste. Wśród tych, na które kampania kładzie szczególny nacisk, znalazły się: natura, kuchnia, przeżycia, zabawa, miłość i „thainesse”, co można przetłumaczyć jako „tajskość”.
Zauważając coraz większą popularność filmów na kanałach typu VOD (video on demand), Tajlandia wyprodukowała spoty promocyjne stylizowane na teasery filmowe. Każde z haseł kampanii zostało przedstawione w estetyce innego gatunku filmowego – „miłość” jako dramat, „thainesse” jako thriller. Spot promujący „naturę” zaczyna się jak horror i nawiązuje do serii „Szczęki”, lecz kończy się dobrze, a tytułowa natura pokazana jest jako przyjazny żywioł, który odrodził się i wzmocnił podczas pandemii. Grafiki promocyjne kampanii również przypominają plakaty filmowe, a na każdym z nich znajdziemy hasło „starring YOU”, co ma sugerować, że każdy turysta odwiedzający Tajlandię może się poczuć jak bohater własnej opowieści.
Zrównoważony rozwój i zaproszenie dla cyfrowych nomadów
Tajlandia podkreśla też, że zamierza obrać kierunek turystyki zrównoważonej pod hasłem BCG – bio economy, circular economy, green economy. Dla gastronomii zainaugurowano projekt we współpracy z TOCA (Thai Organic Consumer Association), mając na celu zachęcenie do korzystania z organicznych produktów, żywności tworzonej w sposób ekologiczny.
Doświadczenie z czasu pandemii zachęciło też Tajlandię do stworzenia przyjaznych warunków dla tzw. cyfrowych nomadów, czyli osób np. z branży IT, które mogą pracować całkowicie zdalnie z jakiegokolwiek miejsca na świecie. Tajlandia jest dla nich atrakcyjna jako miejsce cechujące się niskim kosztem życia i atrakcyjnymi cenami najmu nieruchomości, dobrą kuchnią i ciekawą kulturą, którą można poznawać w czasie wolnym od pracy. TAT tworzy nową stronę internetową, która ma dostarczać niezbędne informacje dla osób zainteresowanych tego typu pobytem. 10 maja 2022 wprowadzono wizę pobytową na 10 lat w cenie 50 tys. baht. Wśród promowanych miejsc atrakcyjnych dla cyfrowych nomadów, osób na emeryturze i wszystkich, którzy mogą sobie pozwolić na zamieszkanie przez dłuższy czas w Tajlandii znajdują się: Phuket, Chang Mai i Ko Pha-ngan.
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
15 stycznia 2025
„C the Unseen” – Chemnitz Europejską Stolicą Kultury 2025
Na pytanie, jak nazywa się miasto na C leżące na wschodzie Niemiec, odpowiedź powinna być…
0 Komentarzy4 Minuty
2 stycznia 2025
Ras Al Khaimah po raz szósty z rekordowym noworocznym widowiskiem
Ras Al Khaimah szósty rok z rzędu Nowy Rok świętuje rekordem. Emirat przywitał 2025 rok…
0 Komentarzy2 Minuty
28 grudnia 2024
100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2024
Po raz dziewiąty ogłaszamy Listę 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce –…
0 Komentarzy87 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty