Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok

Taras widokowy – budynek Varso. Fot. Maciej Deperas © m.st. Warszawa

W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na kampaniach wizerunkowych w Internecie, wizytach prasowych, turystyce kulinarnej oraz prezentowaniu najnowszych atrakcji stolicy. Stołeczne Biuro Turystyki (SBT), odpowiedzialne za promocję miasta jako destynacji turystycznej, ujawnia szczegóły planów komunikacyjnych na przyszły rok.

Kampanie reklamowe w Internecie od lat stanowią kluczowy element promocji miasta, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Niezmiennie najważniejsze rynki dla Warszawy to Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. W 2025 roku Warszawa, wspólnie z Rygą, Wilnem i Tallinem, ponownie zawalczy o dofinasowanie European Travel Commission (ETC) na kampanię promocyjną w Internecie, której celem będzie zaprezentowanie czterech europejskich stolic na rynku amerykańskim, przede wszystkim w aglomeracjach Nowego Jorku i Chicago.

Warszawa w światowych mediach

Organizacja wizyt prasowych dla mediów zagranicznych od lat stanowi kluczowy element działań komunikacyjnych Warszawy. − Jest to skuteczny instrument prezentowania atrakcji oraz atmosfery miasta, a także jego bogatej oferty kulturalnej i gastronomicznej − podkreśla Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki i dodaje: − Tylko w 2024 roku Stołeczne Biuro Turystyki zorganizowało ponad 70 wizyt dla dziennikarzy i influencerów z 21 krajów – głównie z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Stanów Zjednoczonych.
Warto dodać, że w przyszłym roku SBT planuje położyć większy nacisk na współpracę z influencerami podróżniczymi o dużych zasięgach w mediach społecznościowych. Publikują oni na swoich profilach inspirujące zdjęcia i filmy z różnych zakątków świata, które trafiają do tysięcy obserwujących, głównie osób młodych.

Turystyka kulinarna zyskuje na znaczeniu

Turystyka kulinarna Warszawy to rosnący trend, który przyciąga turystów poszukujących wyjątkowych smaków i kulinarnych doświadczeń. Stolica Polski oferuje szeroką gamę restauracji, kawiarni i barów, które serwują zarówno tradycyjną polską kuchnię, jak i nowoczesne interpretacje potraw z różnych zakątków świata. Wiele lokali stawia na świeże, lokalne produkty, a także innowacyjne podejście do tradycyjnych potraw, łącząc je z międzynarodowymi trendami kulinarnymi. Dla miłośników kulinarnych przygód Warszawa organizuje liczne wydarzenia, takie jak festiwale kulinarne, targi jedzenia i warsztaty kulinarne. W stolicy można skosztować także typowych lokalnych przysmaków, takich jak wuzetka, pańska skórka, pączki, pyzy czy flaki. Choć produkty te są dość rozpoznawalne wśród mieszkańców Warszawy oraz innych regionów Polski, turyści zagraniczni często mają znikomą wiedzę na ich temat. Kluczowe są zatem działania edukacyjne i popularyzatorskie, które mają na celu rozbudzenie wśród odbiorców apetytu na kuchnię warszawską.

Najnowsze atrakcje stolicy

W przyszłym roku miasto będzie tradycyjnie promowało swoje najnowsze atrakcje, jak kompleks tarasów Varso Tower czy Muzeum Sztuki Nowoczesnej wraz ze zrewitalizowanym Centrum Warszawy. W stolicy tradycja łączy się z nowoczesnością – w pobliżu zabytkowych budowli wyrastają drapacze chmur, których nie znajdziemy w tej części Europy. Nowoczesny skyline stał się jednym z charakterystycznych elementów miasta. W połowie 2025 roku zostanie otwarty kompleks tarasów widokowych na szczycie Varso Tower, najwyższego budynku w Polsce i całej Unii Europejskiej. Jego imponująca wysokość (310 metrów) zapewnia zapierający dech w piersiach widok z 49. i 53. piętra, który na długo pozostaje w pamięci.

Nowy gmach Muzeum Sztuki Nowoczesnej to nie tylko instytucja i atrakcja turystyczna, ale także przestrzeń spotkań. Turyści oraz warszawiacy będą mogli spędzać czas na licznych wystawach, ale także w kawiarniach, na zielonym forum oraz w przeszklonym parterze, zaprojektowanym jako strefa relaksu. MSN doskonale wpisuje się w plany stworzenia nowego Centrum Warszawy, które ma być zielone, pełne usług zlokalizowanych w parterach budynków, sklepów, kawiarni czy restauracji z ogródkami. Komfortowe chodniki i trasy rowerowe zaczynają łączyć place i skwery w centrum Warszawy w spójną przestrzeń – wygodną i przyjazną. Pozwoli to wzmocnić dotychczasowe atuty centrum – ofertę kulturalną i rozrywkową, handel i usługi. Na śródmiejskich ulicach pojawia się również coraz więcej drzew i krzewów, które dają cień, oczyszczają powietrze i chronią przed podtopieniami podczas nawałnic.

Materiał partnera